Gå til innhold

trenger hjelp

Gjest Aileen

Anbefalte innlegg

Hei all dere!

Jeg har lest litt her på dette forumet, prøver å søke etter svar, men de fleste prøver jo å gå ned i vekt, med meg er det altså omvendt, jeg trenger virkelig å gå opp i vekt, har hatt dette probleme i 5 - 6 år, jeg fikk en datter 7 mnd siden da la jeg på meg 12 kilo og elsket det, men nå i dag er jeg altså nede på 49 kg og er 1.66 cm høy, jeg vil opp i allefall 5 - 6 kg til, men HVORDAN ??

Jeg spiser og spiser, frokost, lunsj, middag og kvelds, og ofte snackz i mellom, men jeg går ikke opp i vekt et gram, trenger så sårt hjelp til dette, jeg synes jeg ser helt horibel ut, håper på en masse svar, jeg er så lei av å ikke kunne f.eks gå på stranda på sommeren, får da glor jo alle sammen, ikke kan jeg gå i skjørt heller, ser jo helt teit ut, har hørt at vist du kjøper deg slanke kurer, milkshake og lingnene + spiser masse så går du opp i vekt.. er det sant eller ?

Hilsen en som vil gjerne få ligge på stranda i fred og ro, og uten bemerkninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilli-Trilli

Hei!

For det første må jeg si du er UTROLIG heldig som kan spise alt du vil uten å bekymre deg for vekta!! Det er nok mange som ville misunt deg det! Kanskje det er misunnende blikk du får på stranda også? Men, kan jo forstå du synes det er litt kjipt hvis du er for mager også da. Det du må prøve, er jo å få i deg flere kcal enn du forbruker. Du har antakelig høy forbrenning. Kanskje du burde gå til lege for å sjekke at det ikke er noe unormalt? Det er vel lite sannsynlig, men kan jo være lurt å sjekke for sikkerhets skyld. Hvis du er i høy aktivitet trenger du også mye energi. Fett er det næringsstoffet som gir mest energi pr. gram. Dobbelt så mye som proteiner og karbohydrater. Prøv derfor å få i deg en del fett, men la det stort sett være av den sunne typen, dvs. umettet. (olivenolje, fiskefett-laks, ørret, makrell,sild-, nøtter, avokado) Spis regelmessig og hyppige måltider. Hvis du ikke har prøvd det, kan det også være en ide med litt styrketrening. Hvis du får mer muskler, vil du kanskje ikke virke så tynn. Sunt er det også. Bare husk å spise tilsvarende. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...