Gå til innhold

Restituering ved hjelp av steroider.

Gjest daggertn

Anbefalte innlegg

Gjest daggertn

Hei!

Har slitt nå i 5 år (er 20 nå) med kroniske smerter i skuldre armer. Minner om senebetennelser og overtrente muskler.

Jeg trente ganske hardt med tunge vekter da jeg var 15, men måtte gi meg da desse plagene kom. Har prøvd ALT som er av behandlingsmetoder (akupunktur, tabletter ++++). Har de siste månedene begynt å svømme, uten noen resultater foreløpig.

Har i den siste tid begynt å forske litt på bruk av muskelbyggende preparater, da jeg tror at dette nå kan være det eneste som vil hjelpe meg opp igjen på et noenlunde normalt nivå. Har sett spesielt på et stoff som heter Deca Durabolin (Nandrolon), som skal være bra både for oppbygging av sener og muskler.

Det jeg nå er ute etter er et professjonelt synspunkt fra en lege på om dette kan hjelpe meg, eller om det vil belaste kroppen og musklene enda mer.

Forstår selvfølgelig at det er vanskelig å svare utifra så lite informasjon, men er takknemlig for svar.

- Dag Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du tar en snarvei tilbake vha muskelbyggende preparater vil du sannsynligvis forverre problemene dine.

Noe av årsaken til dine problemer i utgangspunktet kan ha vært for lite restitusjon/for rask progresjon og ved å forsøke dette igjen så ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 5 år smerter skjønner jeg godt du ønsker å prøve nær sagt "hva som helst". Nandrolon er kjent for å ha en positiv effekt ikke bare på muskler, men også på sener, ledd osv. Preparatet brukes også på pasienter med benskjørhet og står på den norske legemiddellisten. Det er relativt lite sansynlig at du får en lege til å skrive ut dette pga all negativ publisitet rundt steroider, samt en generell mangel på kunnskap om slike stoffer. Dersom du velger å prøve å få tak i dette på egen hånd bør du være spesielt oppmerksom på forfalskninger... Du bør dessuten uansett rådsøke din lege. Skjønner som sagt godt din frustrasjon, men det er vanskelig å rådgi deg over internett.

Til web-master: Preparatet står på den norske legemiddellisten (http://www.medisinhandboken.no/preparat/257.htm), og er således et godkjent og fullstendig lovlig legemiddel i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 5 år smerter skjønner jeg godt du ønsker å prøve nær sagt "hva som helst". Nandrolon er kjent for å ha en positiv effekt ikke bare på muskler, men også på sener, ledd osv. Preparatet brukes også på pasienter med benskjørhet og står på den norske legemiddellisten. Det er relativt lite sansynlig at du får en lege til å skrive ut dette pga all negativ publisitet rundt steroider, samt en generell mangel på kunnskap om slike stoffer. Dersom du velger å prøve å få tak i dette på egen hånd bør du være spesielt oppmerksom på forfalskninger... Du bør dessuten uansett rådsøke din lege. Skjønner som sagt godt din frustrasjon, men det er vanskelig å rådgi deg over internett.

Til web-master: Preparatet står på den norske legemiddellisten (http://www.medisinhandboken.no/preparat/257.htm), og er således et godkjent og fullstendig lovlig legemiddel i Norge.

Sema, har du noe tilgjengelig informasjon om nandrolons effekt på beinvev, eller vet du noe om det?

Sinnsykt vanskelig å finne ut noe om det. For leger kvier seg for å skrive noe om legemiddelet(slik virker det), og personer ellers skriver bare om de muskelanabole virkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sema, har du noe tilgjengelig informasjon om nandrolons effekt på beinvev, eller vet du noe om det?

Sinnsykt vanskelig å finne ut noe om det. For leger kvier seg for å skrive noe om legemiddelet(slik virker det), og personer ellers skriver bare om de muskelanabole virkningene.

Hvis du ser på PubMed er det gjennomført flere undersøkelser med nandrolone og hGH i forhold til neinskjørhet, samt noen kun i forhold til beinbrudd/skader.

Det jeg klarer å lese ut av disse artiklene og annen forskning jeg har sett er at hGH bør være det du med din skade eventuelt kunne dratt mest nytte av, uten at jeg har nok kunnskap/info til å gi særlig nærmere råd. Når det gjelder nandrolone er det påvist positive resultater (reduksjon i antall beinbrudd på ca. 40%) hos pasienter med beinskjørhet. Om det kan hjelpe deg vet jeg ikke. Har som sagt mer tro på hGH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på PubMed er det gjennomført flere undersøkelser med nandrolone og hGH i forhold til neinskjørhet, samt noen kun i forhold til beinbrudd/skader.

Det jeg klarer å lese ut av disse artiklene og annen forskning jeg har sett er at hGH bør være det du med din skade eventuelt kunne dratt mest nytte av, uten at jeg har nok kunnskap/info til å gi særlig nærmere råd. Når det gjelder nandrolone er det påvist positive resultater (reduksjon i antall beinbrudd på ca. 40%) hos pasienter med beinskjørhet. Om det kan hjelpe deg vet jeg ikke. Har som sagt mer tro på hGH.

Veit, hgh høres interessant ut. Men tør ikke satse på at epifyseskjellene er ordentlig lukket. Kjipt å plutselig oppleve akromegali... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit, hgh høres interessant ut. Men tør ikke satse på at epifyseskjellene er ordentlig lukket. Kjipt å plutselig oppleve akromegali... =)

Risiko for forstørrede ekstremiteter og i forhold til behandling i ung alder, som du nevner, er selvsagt relevant. Du er selvsagt også klar over hva slags "inngrep" dette er økonomisk. Har du forresten snakket med en kvalifisert lege i forhold til en slik løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg forstår din frustrasjon, og jeg går utifra at webbis ikke vil slette dette da det er er snakk om en medisin du også kan få skrevet ut i Norge.

Selv hadde jeg en veldig vond albue etter et tryn på snowboard, og det ville ikke gi seg. Sleit med den i tre kvart år, og den var like ille. Var oss fysioterapeut og det som var, og det ble bedre, men det kom til et punkt hvor intet skjedde, og sånn var tilstanden min i ca 6 mnd. Jeg leste, som deg, også mye om steroider på den tiden, og mye pga dette så gikk jeg til anskaffelse av litt deca. Ikke mer enn 200 mg i uka i 8 uker, og smertene i albuen forsvant helt, og har ikke kommet tilbake etterpå.

Jeg har også en kompis som hadde skuldreproblemer, til dels store, i lang tid, og han kjørte også litt deca og var kvitt sine skuldreproblemer.

Deca er et veldig mildt anabolt steroid, et av de mest harmløse du kan få tak i, og jeg skal selvsagt ikke anbefale deg å bruke det, kan jo ikke det på dette forumet, men jeg kan si at det hjalp meg, og det har hjulpet andre jeg kjenner, og mange jeg kjenner på nettet.

Gå til en lege å spør. Han vil helt sikkert ikke skrive det ut til deg, men luft forslaget, si du vil bruke det, og la han ta prøver av deg før, under og etter kuren slik at du gjør det safest mulig.

Bare sånn til slutt... Deca kan ha en tendens til å stoppe kroppens egen testosteron produksjon, og jeg kjenner folk som har hatt ereksjonsproblemer i lang tid etter bruk av deca, derfor ville jeg aldri anbefalt noen å kjøre det uten å også tilsette små mengder testosteron. Også hjernen trenger jo testosteron for å fungere.

Hør med legen din, noen leger er trossalt veldig hjelpsomme når det gjelder AS, mens andre vil henge deg om du lufter forslaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du tar en snarvei tilbake vha muskelbyggende preparater vil du sannsynligvis forverre problemene dine.

Noe av årsaken til dine problemer i utgangspunktet kan ha vært for lite restitusjon/for rask progresjon og ved å forsøke dette igjen så ......

Men han vil jo ikke ta decaen for å bygge muskler, og hvis du vet noe om deca så vet du at det har mange andre effekter enn akkurat det å bygge muskler, og en av de er nettopp å lege skader, uten at jeg vet noe om skaden til fyren over her, og om deca vil hjelpe akkurat han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risiko for forstørrede ekstremiteter og i forhold til behandling i ung alder, som du nevner, er selvsagt relevant. Du er selvsagt også klar over hva slags "inngrep" dette er økonomisk. Har du forresten snakket med en kvalifisert lege i forhold til en slik løsning?

Ja, jeg klar over det økonomiske.

Men jeg tror ikke gh blir aktuelt med det første uansett. Har lest en del bøker etc om det, og konklusjonen min er at jeg er for ung.

Storvokst eller ikke, det spørs vel om epifyseskjellene er ordentlig lukka ved min alder(noe individuelt, så klart).

Men har ikke snakket med lege om det, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...