Gjest Basseluska Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Det heter jo så flott at man skal spise 5 frukt/grønt om dagen. Nå har det seg sånn at jeg ikke er så veldig glad i frukt. Eneste jeg liker er bananer, søte epler og søte mandariner. De to sistnevnte vet en jo ikke om en har fått tak i før en smaker, og jeg blir som regel skuffet! ) Men er det like greit å drikke 5 glass appelsinjuice om dagen? Eller er det mindre sunt? Har fått dilla på den med fruktkjøtt fra Meieriene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Tror 1 dl appelsinjuice regnes som en "grønn". Den juicen du kjøper er pasteurisert, altså varmet opp, og dermed er det ikke helt det samme som frisk frukt. Har du tenkt på å lage den selv? Det er garantert både kjempegodt og veldig sunt! Men glem nå ikke grønnsakene da! De kommer også med i regnestykket! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salome Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Skjønner ikke at det er så vanskelig med 5 om dagen jeg! Klokka er ikke lunsj engang, og jeg har allerede fått i meg tre (et glass juice, en gulrot og et eple). Når dagen er slutt har det nok blitt 8-10. Ikke spesielt for å være sunn, jeg bare liker det! Ja, juice er greit, men det blir vel litt ensidig med 5 glass juice om dagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hei Basseluska, 5 glass appelsinjuice tilsvarer 10 fruktporsjoner, og blir altfor mye på en dag. Så mye juice blir også for mye konsentrert sukker og kalorier, og det er ting man går glipp av i juice – mye av fiberet og andre stoffer som ødelegges i prosessen. Siden ½ glass juice regnes som 1 fruktporsjon, vil 1 banan og ½-1 glass juice om dagen dekke det du trenger av frukt daglig. Jeg vil ikke anbefale mer enn 1 glass juice om dagen. Resten av de ’5 om dagen’anbefales å få fra grønnsaker. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.