Gå til innhold

Seroquel som antidepressiva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har seroquel i dose på 75mg antidepressiv effekt? 

Går på brintellix. Og 50 mg seroquel. Psykiater anbefalte å øke til minst 75 mg seroquel for det kunne være med på antidepressiv effekt. (Sliter med søvnen) Vi økte og brintelllix til 25mg etter serumverdi var tatt. Trodde seroquel var kun antipsykotisk og stemningsstabiliserende? 

(Ptsd med dypere depresjon akkurat nå) 

Anonymkode: fef15...874

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/441492-seroquel-som-antidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går på brintellix. Og 50 mg seroquel. Psykiater anbefalte å øke til minst 75 mg seroquel for det kunne være med på antidepressiv effekt. (Sliter med søvnen) Vi økte og brintelllix til 25mg etter serumverdi var tatt. Trodde seroquel var kun antipsykotisk og stemningsstabiliserende? 

Mener NHD skrev en gang man måtte opp i 300 mg seroquel. 

AnonymBruker
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Min erfaring:

Seroquel i lavere doser har effekt på PTSD og "tankekjør." Om PTSD og "tankekjør" er en av årsakene til depresjon, og du har effekt av Seroquel i nevnte dose mot de førstnevnte, vil jeg tro at det da også kan hjelpe på depresjonen. 

Depresjon er også lettere å håndtere om man får nok søvn og er uthvilt. 

Anonymkode: 6a8e7...aef

• 5 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2018 den 21.23):

Min erfaring:

Seroquel i lavere doser har effekt på PTSD og "tankekjør." Om PTSD og "tankekjør" er en av årsakene til depresjon, og du har effekt av Seroquel i nevnte dose mot de førstnevnte, vil jeg tro at det da også kan hjelpe på depresjonen. 

Depresjon er også lettere å håndtere om man får nok søvn og er uthvilt. 

Anonymkode: 6a8e7...aef

Hva slags ptsd symptomer hjelper det mot da? Dissosiasjon og angst? Hva regnes som lavere doser?

Anonymkode: 74a5e...68b

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...