Gjest Nam-nam Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hei Vet det er flere som slanker seg om dagen (jeg og). Har akkurat tatt et brett boller ut av ovnen, og venter på at de skal kjøles litt ned. Har nemlig funnet en oppskrift som kun gir 70 kcal pr. bolle!!!! Helt sant!!! Og gode ble de også!!!!!!!! Supersaftige og sunne!! Godtatt av Grete Roede (går på kurs der selv). Når det gjelder søtning, liker jeg dem litt ekstra søte personlig, så jeg tok og smakte til deigen med flytende søtstoff til den var passe søt. Velger du å lage rundstykker av deigen, kan du kutte ned på mengden søtstoff. Velg da 1 dl. strø-søtning isteden for 2 dl. Gled dere - og velbekomme!!!!!!! Gode og smakfulle rundstykker/boller (70 kcal pr stk) Denne oppskriften får du 20 rundstykker eller boller av. 2,5 dl skummet melk 200 g cottage cheese 1 dl søtningsmiddel (strø) eller flytende etter smak 50 g gjær 1/2 ts salt 6 dl hvetemel Ønsker du å lage boller bruker du samme deigen, men setter til 2 ts kardemomme og ekstra søtningsstoff. Smak deg frem på deigen! ;o) Varm melken, og rør inn cottage cheese. Pass på at den fortsatt er fingervarm! helles i bollen, og tilsetter det øvrige. Heves i en halvtime før og etter utbaking. Pensles med egg eller melk. Stekes på 200 grader til de er gyllenbrune. Tar nok noe lenger tid enn ved vanlig bollesteking.. Hilsen bollesulten (med god samvittighet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Våril Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg har forsøkt meg på disse bollene, men det gikk ikke så bra :-( Cottage Cheesen ble veldig klumpete og deigen ble så innmari klissete. Umulig å jobbe med - jeg måtte pøse på med mye mere mel for å få den litt fast. Den står til heving nå, men det ser ikke mye bra ut :-( Jeg er ingen baker, har ikke bakt så mye før. Men så vrient kan det vel ikke være. Jeg brukte tørrgjær, men det er vel ok? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nam-nam Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg har forsøkt meg på disse bollene, men det gikk ikke så bra :-( Cottage Cheesen ble veldig klumpete og deigen ble så innmari klissete. Umulig å jobbe med - jeg måtte pøse på med mye mere mel for å få den litt fast. Den står til heving nå, men det ser ikke mye bra ut :-( Jeg er ingen baker, har ikke bakt så mye før. Men så vrient kan det vel ikke være. Jeg brukte tørrgjær, men det er vel ok? Hilsen Hei! Hmmm.....det hørtes ikke bra ut... Hvordan gikk det til slutt? Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og bollene ble bra. Kanskje litt vanskelig å trille ut/jobbe med, men det gikk egentlig greit likevel..... Det var jo synd, da, at du slet med det..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Våril Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hei! Hmmm.....det hørtes ikke bra ut... Hvordan gikk det til slutt? Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og bollene ble bra. Kanskje litt vanskelig å trille ut/jobbe med, men det gikk egentlig greit likevel..... Det var jo synd, da, at du slet med det..... Nei, det gikk ikke bra. Kastet hele "dritten" :-( Ble ikke cottage cheesen din klumpete..? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nam-nam Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Nei, det gikk ikke bra. Kastet hele "dritten" :-( Ble ikke cottage cheesen din klumpete..? Hilsen Den er klumpete før den stekes, jo! Men det skal den også være!!! Under steking smelter den og gjør baksten saftig og god! Så synd at du ikke fikk det til - kanskje du vil prøve en annen gang likevel? De er gode, asså! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.