Gå til innhold

Splittet sinn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er vel splittet sinn, som schizofreni betyr. I japan kaller de det integrasjonslidelse. Jeg har ett veldig splittet sinn, jeg krangler med meg selv hele tiden. Jeg har ikke noe integrert sinn, jeg tolker motstridende impulser som en fiende. Er dette schizofreni? Jeg har diagnosen. Men har aldri hørt stemmer som på radio, men heller følt meg overvåket av gud (at han hører tankene osv, og djevelen), men stemmen jeg krangler med er ikke som på radio, eller typisk hallusinasjon..

hva ligger i splittet sinn (schizofreni) begrepet? Altså hvorfor kalles det splittet sinn?

Anonymkode: 48a3b...469

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/442458-splittet-sinn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel splittet sinn, som schizofreni betyr. I japan kaller de det integrasjonslidelse. Jeg har ett veldig splittet sinn, jeg krangler med meg selv hele tiden. Jeg har ikke noe integrert sinn, jeg tolker motstridende impulser som en fiende. Er dette schizofreni? Jeg har diagnosen. Men har aldri hørt stemmer som på radio, men heller følt meg overvåket av gud (at han hører tankene osv, og djevelen), men stemmen jeg krangler med er ikke som på radio, eller typisk hallusinasjon..

hva ligger i splittet sinn (schizofreni) begrepet? Altså hvorfor kalles det splittet sinn?

Anonymkode: 48a3b...469

Vet ikke jeg. Men de sa jeg hadde identitetsforstyrrelser,vet ikke om det er det samme? Jeg har aldri hatt en egen id på en måte, alltid blandet seg med andres. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/442458-splittet-sinn/#findComment-3850269
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...