Gå til innhold

Min Gudstro.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Jeg vet ikke om dyrebeskyttelsen omplasserer hunder. Det kan vel være en vanskelig oppgave å overta en skadet hund, jeg kunne ikke gjort det, har ikke kompetanse og er heller ikke vandt til dyr/hunder. Så jeg måtte ha fått en fiks ferdig dressert og lydig hund. Men i utgangspunktet er jeg jo redd alt av dyr, så vet ikke hvor vellykket prosjektet hadde blitt. Innbiller meg at jeg hadde gjort hunden nervøs og usikker.

Sjekk det ut! Og om Trine leser dette så har hun sikkert masse info 😊

Ok. Nei det er jo ikke kjekt å få en skadet hund heller, den kan være nervøs og agressiv. Tror ikke jeg hadde taklet det akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det i første omgang hadde vært greit å låne en hund eller være hundepasser for å finne ut om dette er noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

De har jo hunder på dyrebeskyttelsen, voksne mener jeg?

Søk på "omplassering hund" og fylket ditt eller en annen geografisk avgrensning, så finner du fort ut hva som er nærmest der du bor. 

(Man bør ikke skaffe seg hund uten å ha tenkt ordentlig over hva det innebærer, men det vet du jo helt sikkert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Kanskje det i første omgang hadde vært greit å låne en hund eller være hundepasser for å finne ut om dette er noe for deg.

Ja mulig det hadde vært en ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, laban skrev:

Søk på "omplassering hund" og fylket ditt eller en annen geografisk avgrensning, så finner du fort ut hva som er nærmest der du bor. 

(Man bør ikke skaffe seg hund uten å ha tenkt ordentlig over hva det innebærer, men det vet du jo helt sikkert.)

Får søke på det ja. Nei jeg vet ikke om jeg klarer det ansvaret alene, men har jo en samboer da. Men spørs om han går med på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg vet ikke om jeg klarer det ansvaret alene, men har jo en samboer da. Men spørs om han går med på det. 

Kanskje det er en hund i nabolaget ditt som er hjemme alene store deler av dagen, som kunne hatt glede av en fast turkamerat?  Det trengte jo ikke være hver dag.  Du har jo ønsket deg rutiner for å komme deg ut, så det kunne blitt en "vinn-vinn"-løsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får søke på det ja. Nei jeg vet ikke om jeg klarer det ansvaret alene, men har jo en samboer da. Men spørs om han går med på det. 

Kanskje dere kunne vært hundevakt for noen i nærheten, det er en fin mulighet for å prøve seg med hund, samtidig som man hjelper noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Kanskje det er en hund i nabolaget ditt som er hjemme alene store deler av dagen, som kunne hatt glede av en fast turkamerat?  Det trengte jo ikke være hver dag.  Du har jo ønsket deg rutiner for å komme deg ut, så det kunne blitt en "vinn-vinn"-løsning ;)

Tror ikke det er noen i nabolaget her. Men kunne jo skrevet noe i avisen, at jeg ønsker turkamerat eller noe sånt. Kanskje noen eldre som har hund og ikke klarer å gå så mye. Får se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Fionys skrev:

Kanskje dere kunne vært hundevakt for noen i nærheten, det er en fin mulighet for å prøve seg med hund, samtidig som man hjelper noen.

Ja det er jo en god ide det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja mulig det hadde vært en ide. 

Ja stemmer det, ikke anbefales som førstegangshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, Betti 11 skrev:

Ja stemmer det, ikke anbefales som førstegangshund.

Nei vet ikke om jeg hadde klart å følge opp en hund hver dag. De skal vel ha tre turer om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei vet ikke om jeg hadde klart å følge opp en hund hver dag. De skal vel ha tre turer om dagen?

Det må ikke vare nå. Det fins sikkert mye andre ting du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Det må ikke vare nå. Det fins sikkert mye andre ting du kan gjøre.

Ja får finne på noe annet tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg må si, jeg er ikke vant til at alt det åndelige forsvinner på medisiner. Er det vanlig, noen som har opplevd det før? Jeg vet ikke om alt er forsvunnet heller, men det føles jo sånn. Latuda må være den første medisinen det har skjedd på i tilfellet. Vet ikke om jeg vil leve på denne måten her,men får gi det en sjans. Får se hvordan det går fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Men jeg må si, jeg er ikke vant til at alt det åndelige forsvinner på medisiner. Er det vanlig, noen som har opplevd det før? Jeg vet ikke om alt er forsvunnet heller, men det føles jo sånn. Latuda må være den første medisinen det har skjedd på i tilfellet. Vet ikke om jeg vil leve på denne måten her,men får gi det en sjans. Får se hvordan det går fremover. 

Jeg støtter deg så god jeg kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Men jeg må si, jeg er ikke vant til at alt det åndelige forsvinner på medisiner. Er det vanlig, noen som har opplevd det før? Jeg vet ikke om alt er forsvunnet heller, men det føles jo sånn. Latuda må være den første medisinen det har skjedd på i tilfellet. Vet ikke om jeg vil leve på denne måten her,men får gi det en sjans. Får se hvordan det går fremover. 

Vet du, dette har faktisk skjedd hver gang du begynner på medisiner igjen, du er bare ikke så bevisst det selv. Som både XbellaX og Laban har sagt flere ganger hadde det vært bra om du fikk bedre oppfølging når du begynner på medisiner igjen, for dette har du jo behov for å få diskutert ordentlig. Dette er et viktig tema for deg! Kan du spørre psykepkeieren neste gang kanskje? Be gjerne om en prat med psykiateren også? Har du forresten kontakt med dps nå? 

Klem til deg, jeg skjønner at det er voldsomt og forvirrende å oppleve slike endringer som du gjør nå, og det er unødvendig at du skal måtte oppleve det uten å få snakke om det. Håper du likevel får en fin fredagskveld :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 timer siden, Kayia skrev:

Vet du, dette har faktisk skjedd hver gang du begynner på medisiner igjen, du er bare ikke så bevisst det selv. Som både XbellaX og Laban har sagt flere ganger hadde det vært bra om du fikk bedre oppfølging når du begynner på medisiner igjen, for dette har du jo behov for å få diskutert ordentlig. Dette er et viktig tema for deg! Kan du spørre psykepkeieren neste gang kanskje? Be gjerne om en prat med psykiateren også? Har du forresten kontakt med dps nå? 

Klem til deg, jeg skjønner at det er voldsomt og forvirrende å oppleve slike endringer som du gjør nå, og det er unødvendig at du skal måtte oppleve det uten å få snakke om det. Håper du likevel får en fin fredagskveld :) 

Takk for klemmen :) 

Så det skjer hver gang jeg begynner på medisiner igjen, det husker jeg ikke. Det er fact team jeg har kontakt med, og sykepleieren kommer hjem til meg. Kan ringe og sende meld også når jeg vil,men vet ikke alltid hva jeg skal skrive. Jeg fikk migrene i går og måtte legge meg klokka åtte, det var så vondt. Tror det var varmen og bekymringer. Det er ganske forvirrende ja, men hva kan noen hjelpe med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for klemmen :) 

Så det skjer hver gang jeg begynner på medisiner igjen, det husker jeg ikke. Det er fact team jeg har kontakt med, og sykepleieren kommer hjem til meg. Kan ringe og sende meld også når jeg vil,men vet ikke alltid hva jeg skal skrive. Jeg fikk migrene i går og måtte legge meg klokka åtte, det var så vondt. Tror det var varmen og bekymringer. Det er ganske forvirrende ja, men hva kan noen hjelpe med? 

 

9 timer siden, Kayia skrev:

Vet du, dette har faktisk skjedd hver gang du begynner på medisiner igjen, du er bare ikke så bevisst det selv. Som både XbellaX og Laban har sagt flere ganger hadde det vært bra om du fikk bedre oppfølging når du begynner på medisiner igjen, for dette har du jo behov for å få diskutert ordentlig. Dette er et viktig tema for deg! Kan du spørre psykepkeieren neste gang kanskje? Be gjerne om en prat med psykiateren også? Har du forresten kontakt med dps nå? 

Klem til deg, jeg skjønner at det er voldsomt og forvirrende å oppleve slike endringer som du gjør nå, og det er unødvendig at du skal måtte oppleve det uten å få snakke om det. Håper du likevel får en fin fredagskveld :) 

Du har så en godt oppfølging, nytt det. Du er heldig å få så godt hjelp. Du skriver her veldig flott. Da kan du også skrive melding til sykepleieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...