Gå til innhold

Min Gudstro.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at det er en og samme ting, men jeg sitter ikke med fasit på alt.

Ok. Jeg har ment det er to ulike ting, det er jo det åndelige i livet som har reddet meg...men også skremt meg veldig til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mindfullness eller innovervendthet er ikke det jeg trenger, jeg trenger opplevelser,inntrykk og innhold i hverdagen. Jeg må få ting til å skje så jeg kan oppleve noe. Ikke bare sitte å se på netflix eller tegne, prøvde å fargelegge i går med musikk. Det var utrolig kjedelig. 

Nå jeg foreslo at du skulle lage fotobok (som vel endte med å bli album), var det ikke som erstatning for å gå tur eller andre opplevelser, men som erstatning for å se film og andre "gjøremål" der du er helt passiv.  Jeg har foreslått så mange ganger at du burde ha noen faste aktiviteter utenfor hjemmet, at jeg ikke vil mase mer om akkurat det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Nå jeg foreslo at du skulle lage fotobok (som vel endte med å bli album), var det ikke som erstatning for å gå tur eller andre opplevelser, men som erstatning for å se film og andre "gjøremål" der du er helt passiv.  Jeg har foreslått så mange ganger at du burde ha noen faste aktiviteter utenfor hjemmet, at jeg ikke vil mase mer om akkurat det 😉

Ok. Jeg har fått bilder nå og har bestilt flere,har tatt dem i album...det syns jeg er kjekt. Kunne gått på forlkebadet,men er litt redd for det å være naken. Men det hadde vært en fin aktivitet å svømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kunne gått på forlkebadet,men er litt redd for det å være naken. Men det hadde vært en fin aktivitet å svømme. 

Jeg presset deg til å bestille ny badedrakt en gang, husker du det? Det var en du skulle gå sammen med, og jeg mente det ville være fint å ha det som en fast avtale. Jeg vet ikke om du kom deg av gårde.  Men det er ikke for sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg presset deg til å bestille ny badedrakt en gang, husker du det? Det var en du skulle gå sammen med, og jeg mente det ville være fint å ha det som en fast avtale. Jeg vet ikke om du kom deg av gårde.  Men det er ikke for sent!

Badedrakten ble kjøpt, skal se om den passer nå ellers må jeg ha ny. Ja det var ei som ville gå med meg på badet, kan jo spør henne igjen. Det er ikke for sent nei og godt er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Badedrakten ble kjøpt, skal se om den passer nå ellers må jeg ha ny. Ja det var ei som ville gå med meg på badet, kan jo spør henne igjen. Det er ikke for sent nei og godt er det. 

Jeg vet du mislikte tanken på å kle av deg når du var mye rundere. Er det litt enklere kanskje nå når du har gått såpass mye ned i vekt som du har? I tilfelle er det bare å kjøre på å komme seg over den aller første kneika og komme seg uti vannet og sette i gang. Det gjør så godt både for kropp og sjel.

Anonymkode: 03e9e...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet du mislikte tanken på å kle av deg når du var mye rundere. Er det litt enklere kanskje nå når du har gått såpass mye ned i vekt som du har? I tilfelle er det bare å kjøre på å komme seg over den aller første kneika og komme seg uti vannet og sette i gang. Det gjør så godt både for kropp og sjel.

Anonymkode: 03e9e...521

Men jeg føler meg stor enda, er jo det og...har fett rundt magen. Men det var lettere å gå i bikini i år da vi var og badet,i fjor nektet jeg. Ja det er den første kneika..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Dette "åndelige" er nok - som flere andre (feks XbellaX og Laban) har vært inne på - et uttrykk for psykdommen din, mer enn det er en overbevisning eller tro hos deg. Det er nok derfor du opplever å "miste troen" når du er friskere (dvs når du er medisinert). Jeg tror det samme gjelder opplevelsen av å "miste deg selv" som du innimellom snakker om. Når du "mister evnene" som psykdommen får deg til å tro at du har, vet du ikke helt hvem du er lenger, og det skjønner jeg er vanskelig å kjenne på. 

Disse følelsene kan en psykolog/psykiater hjelpe deg til å forstå og håndtere, men det er nok ingen kan hjelpe deg å gjenvinne "troen" din. Også jeg tenker at en måte å håndtere dette på er å gi livet annet innhold enn det indre livet du dyrker når du er som psykest. For å få noe å snakke om må du få noen impulser, og for å få impulser må du rette blikket ut fra din egen navle :) Én lenger oppe sier at du kan rette fokus mot barnebarnet ditt, og det syns jeg er en veldig god ide. Jeg syns ellers at du har et godt blikk, så hva om du først legger mer merke til og dernest formidler hva du ser av vakker natur når du er ute på tur? 

Igjen: Jeg syns du skal ta opp dette med psykiateren din. Ikke spør om h*n kan hjelpe deg å få tilbake troen, men hvordan du kan takle å oppleve tap av tro når du er medisinert. Ikke spør psykepleiere, de er ikke skolert tilstrekkelig for terapi på det nivået jeg tror du har behov for. 

Og en ting til - jeg er en av dem som er skeptisk til at du sette deg og fargelegge/scrabble nå. Jeg tror ikke det er mer innovervendthet, mindfullness eller økt indre fokus du trenger, jeg tror du trenger opplevelser, inntrykk og innhold i hverdagen

Svært godt innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Men jeg føler meg stor enda, er jo det og...har fett rundt magen. Men det var lettere å gå i bikini i år da vi var og badet,i fjor nektet jeg. Ja det er den første kneika..

Det skal mye til for at vi føler oss helt perfekte. Om vi skal vente på det, må vi kanskje vente forgjeves. En finner alltids en "unnskyldning" til å ikke ikle seg badedrakt om en vil, er min erfaring. En må bare børste det av seg, se at de rundt seg ikke alltid er så perfekte heller, og at vi slett heller ikke ble satt på jorda for å sprade så perfekte rundt. Det viktigste er å kose seg og gjøre ting som er kjekt. Nyte sommeren og sommerdagene.  I år har jeg og den slappe magen min badet opptil flere ganger. Tankini er en fin oppfinnelse til opplysning. Det har vært riktig deilig vannet i år, og det er en stund siden jeg badet sist. Men jeg har nok av unnskyldninger jeg kunne brukt om jeg ville, men poenget er at jeg ikke vil lenger. I år vil jeg bade og nyte sommeren. Håper du også kan gjøre det. 

Anonymkode: 03e9e...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal mye til for at vi føler oss helt perfekte. Om vi skal vente på det, må vi kanskje vente forgjeves. En finner alltids en "unnskyldning" til å ikke ikle seg badedrakt om en vil, er min erfaring. En må bare børste det av seg, se at de rundt seg ikke alltid er så perfekte heller, og at vi slett heller ikke ble satt på jorda for å sprade så perfekte rundt. Det viktigste er å kose seg og gjøre ting som er kjekt. Nyte sommeren og sommerdagene.  I år har jeg og den slappe magen min badet opptil flere ganger. Tankini er en fin oppfinnelse til opplysning. Det har vært riktig deilig vannet i år, og det er en stund siden jeg badet sist. Men jeg har nok av unnskyldninger jeg kunne brukt om jeg ville, men poenget er at jeg ikke vil lenger. I år vil jeg bade og nyte sommeren. Håper du også kan gjøre det. 

Anonymkode: 03e9e...521

Ja det var et godt poeng her, vi må jo kose oss som vi er. Perfekt blir jeg aldri :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...