Gå til innhold

Tilbakevendende Mardrøm.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min far ringer om natten fra sykehjemmet og forteller om at fremmede mennesker er inne på rommet og han forstår ikke hva som blir sagt. Jeg reiser dit hui om hast med taxi men den utenlandske pleierne som der har vakt forstår ingenting.Jeg bebreider meg selv at jeg ikke stablet han inn i drosjen og tok han med hjem den dag i dag. På det tidspunkt visste jeg ikke om jeg hadde lov iflg regelverket til det men det vet jeg i dag at jeg nårsomhelst hadde som eneste barn. Noe jeg må leve med.

Anonymkode: 6f571...a21

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443777-tilbakevendende-mardr%C3%B8m/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
39 minutter siden, laban skrev:

Det står jo i overskriften at dette er et mareritt, så det er nok en hendelse fra fortiden som er vanskelig å komme over.

Jeg tenkte mer på det at trådstarter burde ta opp det med at faren hennes har mareritt med avdelingslederen på avdelingen slik at han kan få støtte fra de ansatte på avdelingen når dette skjer.

Anonymkode: c1224...4c3

Annonse

AnonymBruker

Det stemmer. Snart 4 år siden. Men jeg kan våkne og plutselig sette meg opp og ingen søvn deretter. Og når jeg hører på radio om forsvunne demente eller unge mennesker som stues bort på sykehjem blir jeg mye vred på systemet. Virker som sykehjemmet kaster ballen til politiet som om mulig er enda hardere presset. Bare urettferdig. Mest mot intetanende pasienter. Husker en yngre mann dog voksen  som tok heisen da jeg besøkte far. Sa hans kone ventet i bilen utenfor. Hun kom for å hente ham sa han. Jeg ante uråd da vi kom til bakkeplan med heisen.Knappen til utgangsdøren var veldig vanskelig å forstå så jeg forlot mannen som senere viste seg å være pasient foran døren og skyntrt  meg for å varsle personale. Skyntet meg så ned til mannen som da var forsvunnet. Jeg løp ut i vinterkulda og heldigvis han kom meg i møte lenger nede i veien hvor der var mørkt som en sekk. Vi pratet litt og gikk sammen tilbake hvor vi ringte på og ble sluppet inn av portvakta. Når vi kom opp på avdelingen hadde sykepleieren fått på seg jakka for å gå ut lete.. Fikk klem av mannen.Sa ikke mer om sin kone men spurte om jeg hadde vært noe lignende sted tidligere når vi stod i heisen. Jeg ble mye svar skyldig. Han var den eneste som interesserte seg for avisene ( dagens)jeg hadde med. Min far sa senere denne med pasienten  hadde Alzheimer og at han ofte kom inn til ham for å prate. Men han var flyttet før min kom så langt en uke senere.

Jeg vet ikke men jeg tror man driver helt uansvarlig mange steder både sykehus og institusjoner som syke og aldershjem. Spesielt gjennom ferieavviklingen.Jeg kan dessverre ikke si jeg har annet inntrykk. Men jeg har fått forståelse om at der kommuneøkonomien er en annen kan det være litt bedre. Samtidig har jeg gjennom i denne tiden med mere drosjereiser enn meg til vanlig som velger å avstå fra å kjøre bil og gi blod fått det inntrykk av de jeg snakket med at folk i større og større grad kjøper private tjenester til sine gamle og syke. Alt fra renhold til sykepleie og personlige assistente og private sykehjem i planlagte kritiske faser. Men det forutsetter jo at de har nær kontakt med lege som kan tråkle det til mellom kommunale og private hjelpeinstanser. Så godt kjente ikke jeg regelverket og mitt ytre er liksom ikke kategorien " høyt maskert i trygg stilling og vell etablert" Dessuten prøver jeg å holde meg til sannhet og ikke overdrive og tar avstand fra alt på kanten av loven og lovstridig  

AnonymBruker

Det er bare kanten av isfjellet " ForskjellsNorge" vi begynner å føle på tror jeg.Beklager skrivefeilene som snek seg inn på grunn av magesmerter og lite tastatur og varmt. Tror ikke jeg vil " sende mer i kveld" Får sikker snart beskjed om at " månedens datamengder er brukt opp" og " alt vil gå saktere" Allikevel er det greit med kontantabonnement. Virket på en advokat jeg snskkrt med at sykehjemmet var nedte alt fra selstiårene. Merkelig da jeg tror han snsrt var sektsti selv men det virket ikke å gjelde han. .God kveld.😊

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte mer på det at trådstarter burde ta opp det med at faren hennes har mareritt med avdelingslederen på avdelingen slik at han kan få støtte fra de ansatte på avdelingen når dette skjer.

Anonymkode: c1224...4c3

Jeg tror det er trådstarter som har mareritt om en tidligere hendelse med den nå avdøde faren. 

AnonymBruker

Alt er ikke så lett når folk ingenting forstår. Enig i at den tenkningen du referer til har lite godt med seg og er mest egnet til logestikkproblemer i varehandel. Tror faktisk de er adskillig mere avanserte i norsk uteriksfart med laste og losse og kjøleproblrmatikk enn de sytsemene du referer til.Men selv der tror jeg ikke disse systemene brukes På mennesker. Jeg er ikke mot hjelpemiddel i arbeidet. Jeg så helt andre mangler. Mangler på ansvarsforhold og sann  informasjon til pårørende og pasient. Man sa man hadde tatt undersøkelser man ikke hadde gjort. I det hele tatt. Bare til å gråte av.

Jeg tenker i grunn mest på de som er pasienter i disse systemene nå. Regjeringa regjerer fordi der finnes ikke spiselige alternativer. Tror jeg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...