Gjest Hva er best? Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei! Hva er "best" å spise som et måltid når man vil ned i vekt; 2grove rundstykker (uten noe slags pålegg) eller 1go`morgen yoghurt? Antar det er omtrent samme kaloriinnhold,stemmer det? Og går man fortere ned i vekt hvis man kutter ut sukker(samme kaloriinntak men med mindre sukker)? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 youghurten har lavere glykemisk indeks ja men det er mer sukker i yoghurten det er litt mer fett i den også Det spørs jo litt ellers hva kosten din består av. Jeg tror nok du bør vurdere å ha noen proteinrikt på de ryndstykkene dine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Dersom det er kjøperundstykker er ingen av delene (hverken yoghurten eller rundstykkene) å regne som slankekost! Go'morgenyoghurt er rene synderen mtp sukkerinnhold - det er den som inneholder desidert mest sukker av alle yoghurter på det norske markedet. Den er jo ment som et mellommåltid (derav kaloriinnholdet), men for en som tenker på vekta er det mange andre ting som er mer vettugt å spise enn denne. Kjøperundstykker er det ikke spesielt stor næringsverdi i - og da SÆRLIG ikke uten noe på!! Dersom du står fast på at det må være et av disse alternativene anbefaler jeg deg allikevel rundstykkene, men ha på f.eks. et tynt lag magerost (ikke smør) og et rent kjøttpålegg (roastbeef, kylling-/ kalkunpålegg, hamburgerrygg e.l.) og gjerne salatblad, tomat og agurk. Det aller beste er selvfølgelig om du tar deg bryet med å bake rundstykker sjøl (mange gode "lett"-oppskrifter på nettet!), eller spiser f.eks. rugknekkebrød i stedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hva er best? Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Dersom det er kjøperundstykker er ingen av delene (hverken yoghurten eller rundstykkene) å regne som slankekost! Go'morgenyoghurt er rene synderen mtp sukkerinnhold - det er den som inneholder desidert mest sukker av alle yoghurter på det norske markedet. Den er jo ment som et mellommåltid (derav kaloriinnholdet), men for en som tenker på vekta er det mange andre ting som er mer vettugt å spise enn denne. Kjøperundstykker er det ikke spesielt stor næringsverdi i - og da SÆRLIG ikke uten noe på!! Dersom du står fast på at det må være et av disse alternativene anbefaler jeg deg allikevel rundstykkene, men ha på f.eks. et tynt lag magerost (ikke smør) og et rent kjøttpålegg (roastbeef, kylling-/ kalkunpålegg, hamburgerrygg e.l.) og gjerne salatblad, tomat og agurk. Det aller beste er selvfølgelig om du tar deg bryet med å bake rundstykker sjøl (mange gode "lett"-oppskrifter på nettet!), eller spiser f.eks. rugknekkebrød i stedet. Hvorfor er ikke rundstykker bra da? Trodde det hverken var mye sukker eller fett i de. Poenget å spise de uten pålegg er at det blir færre kalorier,vil heller ha 2rundstykker med pålegg enn 1med pålegg. Hvor mange kalorier er det ca. i et rundstykke,tar jeg helt feil med 150kalorier? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hvorfor er ikke rundstykker bra da? Trodde det hverken var mye sukker eller fett i de. Poenget å spise de uten pålegg er at det blir færre kalorier,vil heller ha 2rundstykker med pålegg enn 1med pålegg. Hvor mange kalorier er det ca. i et rundstykke,tar jeg helt feil med 150kalorier? Vel, kjøperundstykker er ikke stort annet enn hvetemel og luft (i de grove får du med litt kli også, da..). DERFOR mener jeg at det ikke er et godt alternativ - det er rett og slett ikke næring i dem i det hele tatt, satt på spissen. See? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.