Gjest losp Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Føler meg nesten alltd tørst.Drikker kun vann,som regel en liter om gangen,minst en gang i timen.Drikker kun 3 kopper kaffe og 2 glass skummet melk daglig i tillegg. Noen påstår at jeg "stress-tørster",og at derfor ikke bør drikke så mye vann om gangen,men det kan dda vel ikke være sakdelig. Jeg ammer jo,svetter ikke spesielt mye heller,men synes selv også at det høres mye ut å drikke såpass mye væslke , såpass ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Du drikker ALT for mye vann! Det som er anbefalt er minimum 1,5 liter DAGLIG, opptil 2-3 liter daglig. Evt. litt mer ved stor fysisk påkjenning (trening) eller ved veldig sterk varme (f.x. i "syden"). Nyrene dine og kroppen ellers blir overbelastet ved slike mengder. Har du vært til lege-sjekk? Sterk og hyppig tørste er bl.a. et symptom på diabetes. Det er viktig å bli diagnostisert om man har diabetes, da det er en sykdom som kan ha til dels alvorlige bivirkninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei losp, Først av alt vil jeg si at det er flott du drikker vann. Det er dessverre mange som sliter med å få nok i seg av dette. Men, 1 liter i timen i hvor mange timer? Høres ut som om det blir veldig mye i løpet av en dag.. Voksne trenger ca 35 ml væske per kg kroppsvekt daglig. Som ammende trenger du 600-700 ml ekstra hver dag. Uten å vite vekta di, anslår jeg at du trenger opp mot 3 liter daglig. Jeg vil også anbefale deg å ikke drikke så mye om gangen. Kroppen gjør mye bedre nytte av væsken dersom den kommer i mindre mengde av gangen. Det kan være farlig å drikke for mye vann. Dette kan føre til ’vannforgitning’ som kan ha alvorlige konsekvenser. Noen sier at det er greit å bruke en 5% regel for hva som er ok å få i seg av vann. Dersom vekta di f.eks hadde vært 60 kg, og du ganger dette med 5%, er det ok med et vann-inntak på 3 liter. Som ammende kan du legge til de ekstra 600-700 ml til dette. Se ellers Geminis bemerkning ang Diabetes. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.