Gå til innhold

Jeg er så redd for å miste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig redd for å miste kjæresten min. Altså dvs angst for at han før eller siden vil dumpe meg. Vi har det ganske bra sammen, men jeg er veldig varsom med alt jeg sier til han osv pga redselen. 

Er dere redd for å miste kjæresten deres? Tenker dere ofte på det? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd for å miste kjæresten min. Altså dvs angst for at han før eller siden vil dumpe meg. Vi har det ganske bra sammen, men jeg er veldig varsom med alt jeg sier til han osv pga redselen. 

Er dere redd for å miste kjæresten deres? Tenker dere ofte på det? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Hvor gammel er du og hvor lenge har dere vært sammen?

Jeg går ikke rundt og tenker på det hele tiden, men jeg har det jo litt i bakhodet av og til at man skal oppføre seg sivilisert og vise respekt for sin partner - altså er det lite hyling, smelling med dører og tallerkener som fyker veggimellom hos oss. :) Men jeg går ikke rundt på tå og ikke tør si noe vanskelig til ham nei, det gagner ikke forholdet om den ene parten utvisker seg selv for å tekkes den andre, det kan bare gjøre det verre. Man vil jo ikke ha en dørmatte, men en likeverdig partner, eller de fleste vil det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd for å miste kjæresten min. Altså dvs angst for at han før eller siden vil dumpe meg. Vi har det ganske bra sammen, men jeg er veldig varsom med alt jeg sier til han osv pga redselen. 

Er dere redd for å miste kjæresten deres? Tenker dere ofte på det? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Jeg tar ikke forholdet for gitt nei, men bekymrer meg ikke i det daglige.

Det høres ikke bra ut at du er så anstrengt og redd for å miste ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Hvor gammel er du og hvor lenge har dere vært sammen?

Jeg går ikke rundt og tenker på det hele tiden, men jeg har det jo litt i bakhodet av og til at man skal oppføre seg sivilisert og vise respekt for sin partner - altså er det lite hyling, smelling med dører og tallerkener som fyker veggimellom hos oss. :) Men jeg går ikke rundt på tå og ikke tør si noe vanskelig til ham nei, det gagner ikke forholdet om den ene parten utvisker seg selv for å tekkes den andre, det kan bare gjøre det verre. Man vil jo ikke ha en dørmatte, men en likeverdig partner, eller de fleste vil det da.

Jeg er altfor anstrengt. Tenker over alt jeg sier grundig. Men det er nok pga tidligere erfaringer. 

Jeg satser høyt og mye, men er redd for å miste. Noe jeg må jobbe med. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså dvs angst for at han før eller siden vil dumpe meg.

Det er jo veldig mye som kan komme til å skje "før eller siden"? Det blir slitsomt hvis du skal tenke på dette konstant, det vil også gå ut over trivselen i den perioden dere faktisk har det fint sammen, før den eventuelt tar slutt i en fjern framtid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, laban skrev:

Det er jo veldig mye som kan komme til å skje "før eller siden"? Det blir slitsomt hvis du skal tenke på dette konstant, det vil også gå ut over trivselen i den perioden dere faktisk har det fint sammen, før den eventuelt tar slutt i en fjern framtid.

 

Du har rett. Jeg forsøker å jobbe med tankene. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er altfor anstrengt. Tenker over alt jeg sier grundig. Men det er nok pga tidligere erfaringer. 

Jeg satser høyt og mye, men er redd for å miste. Noe jeg må jobbe med. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Men er det bare tidligere erfaringer som gjør at du har problemer med å slappe av, eller kan det også ligge noe i hans væremåte ovefor deg, og at dere ikke kommuniserer godt og åpent nok?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Babette skrev:

Men er det bare tidligere erfaringer som gjør at du har problemer med å slappe av, eller kan det også ligge noe i hans væremåte ovefor deg, og at dere ikke kommuniserer godt og åpent nok?

 

Jeg vet ikke. 

Jeg var ute med han en tur en dag. Men han virker helt uinteressert i mye nærkontakt. Vi går oftest hjem hver for oss og sover... Ganske trist... Han sier at han elsker meg, men jeg klarer ikke helt å tro det. Iblant så tror jeg det, men iblant så føler jeg at han ikke gjør.... 

Vi har sikkert ikke hatt skikkelig sex på en måned. Svært sjelden. Kun kosing, men ikke sjelden skikkelig sex. 

Jeg føler også at han er tung i kommunikasjon, og at han oftest vil ta kontrollen i hele situasjonen, og i samtalene. Mulig at jeg bør være mer frempå på en eller annen måte. Jeg er litt forsiktig selv. Jeg er ofte redd for at han holder på med en annen eller bare er med meg av nødløsning. Huff... ikke bra... 

Jeg tror at jeg må forsøke å bli tøffere, og ta mer kontakt og intiativ til ting enn jeg gjør. Mulig jeg bør våge å være dypere i samtalene, og avbryter han dem så er det hans problem. Må jo kunne være meg selv. 

 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Babette skrev:

Men er det bare tidligere erfaringer som gjør at du har problemer med å slappe av, eller kan det også ligge noe i hans væremåte ovefor deg, og at dere ikke kommuniserer godt og åpent nok?

 

Jeg hadde forelsket meg veldig i han. Og verste er at jeg har latt han bli kjent med hele familien min, mine venner osv.... og så føler jeg på alt dette... Jeg er redd for at han ikke har de rette følelsene for meg. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. 

Jeg var ute med han en tur en dag. Men han virker helt uinteressert i mye nærkontakt. Vi går oftest hjem hver for oss og sover... Ganske trist... Han sier at han elsker meg, men jeg klarer ikke helt å tro det. Iblant så tror jeg det, men iblant så føler jeg at han ikke gjør.... 

Vi har sikkert ikke hatt skikkelig sex på en måned. Svært sjelden. Kun kosing, men ikke sjelden skikkelig sex. 

Jeg føler også at han er tung i kommunikasjon, og at han oftest vil ta kontrollen i hele situasjonen, og i samtalene. Mulig at jeg bør være mer frempå på en eller annen måte. Jeg er litt forsiktig selv. Jeg er ofte redd for at han holder på med en annen eller bare er med meg av nødløsning. Huff... ikke bra... 

Jeg tror at jeg må forsøke å bli tøffere, og ta mer kontakt og intiativ til ting enn jeg gjør. Mulig jeg bør våge å være dypere i samtalene, og avbryter han dem så er det hans problem. Må jo kunne være meg selv. 

 

Anonymkode: bff6c...4cf

Det kan være kulturforskjeller.

Anonymkode: acb86...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde forelsket meg veldig i han. Og verste er at jeg har latt han bli kjent med hele familien min, mine venner osv.... og så føler jeg på alt dette... Jeg er redd for at han ikke har de rette følelsene for meg. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Var det dere som hadde planlagt å gifte dere og å få barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være kulturforskjeller.

Anonymkode: acb86...aa2

Det kan såklart være det. Jeg vet ikke. 

34 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Var det dere som hadde planlagt å gifte dere og å få barn ?

Jeg synes at han er kjempefin mann, og perfekt på mange måter, men jeg føler meg usikker på han. Det som jeg ikke forstår er at han ønsker barn men vil kun ha sex en gang i måneden , eller svært sjelden. Blir jo ikke så lett barn av det. Merkelige greier. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan såklart være det. Jeg vet ikke. 

Jeg synes at han er kjempefin mann, og perfekt på mange måter, men jeg føler meg usikker på han. Det som jeg ikke forstår er at han ønsker barn men vil kun ha sex en gang i måneden , eller svært sjelden. Blir jo ikke så lett barn av det. Merkelige greier. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Du får spørre han. Kanskje han syntes det er for tidlig å få barn.

Anonymkode: acb86...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan såklart være det. Jeg vet ikke. 

Jeg synes at han er kjempefin mann, og perfekt på mange måter, men jeg føler meg usikker på han. Det som jeg ikke forstår er at han ønsker barn men vil kun ha sex en gang i måneden , eller svært sjelden. Blir jo ikke så lett barn av det. Merkelige greier. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Jeg tror kulturforskjellene er for store mellom dere. Rett og slett. Og i det ene øyeblikket er du opp etter ørene forelsket i verdens flotteste mann og vil ha barn med ham og i neste øyeblikk er du sikker på at han er i ferd med å gå fra deg.

Hva med å sette dere ned og snakke skikkelig om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd for å miste kjæresten min. Altså dvs angst for at han før eller siden vil dumpe meg. Vi har det ganske bra sammen, men jeg er veldig varsom med alt jeg sier til han osv pga redselen. 

Er dere redd for å miste kjæresten deres? Tenker dere ofte på det? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Hvorfor er du så redd? Hva vil skje om han dumper deg, hva er du redd for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. 

Jeg var ute med han en tur en dag. Men han virker helt uinteressert i mye nærkontakt. Vi går oftest hjem hver for oss og sover... Ganske trist... Han sier at han elsker meg, men jeg klarer ikke helt å tro det. Iblant så tror jeg det, men iblant så føler jeg at han ikke gjør.... 

Vi har sikkert ikke hatt skikkelig sex på en måned. Svært sjelden. Kun kosing, men ikke sjelden skikkelig sex. 

Jeg føler også at han er tung i kommunikasjon, og at han oftest vil ta kontrollen i hele situasjonen, og i samtalene. Mulig at jeg bør være mer frempå på en eller annen måte. Jeg er litt forsiktig selv. Jeg er ofte redd for at han holder på med en annen eller bare er med meg av nødløsning. Huff... ikke bra... 

Jeg tror at jeg må forsøke å bli tøffere, og ta mer kontakt og intiativ til ting enn jeg gjør. Mulig jeg bør våge å være dypere i samtalene, og avbryter han dem så er det hans problem. Må jo kunne være meg selv. 

 

Anonymkode: bff6c...4cf

Ja, du må forsøke å bli tøffere og "tydeligere", ikke vær redd for å uttrykke egne ønsker og meninger. Det er ikke bra at han har hele regien på forholdet og alt dere gjør sammen og snakker om, da kan det lett utvikle seg et rollemønster som er vanskelig å bryte.

Jeg synes han høres ut som en "nybegynner" i kjærlighetsforhorhold, og dette at han tar styringen men samtidig holder litt avstand kan like gjerne være for å dekke over sin egen usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde forelsket meg veldig i han. Og verste er at jeg har latt han bli kjent med hele familien min, mine venner osv.... og så føler jeg på alt dette... Jeg er redd for at han ikke har de rette følelsene for meg. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Og for øvrig er jeg enig med Lillemus: Dere bør sette dere ned og snakke om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg tror kulturforskjellene er for store mellom dere. Rett og slett. Og i det ene øyeblikket er du opp etter ørene forelsket i verdens flotteste mann og vil ha barn med ham og i neste øyeblikk er du sikker på at han er i ferd med å gå fra deg.

Hva med å sette dere ned og snakke skikkelig om det?

Ja i mine øyne er han verdens flotteste mann. Men jeg sliter med å forstå han på en del plan. Mulig det har med kulturer å gjøre. Jeg har ingen anelse om hvilke forskjeller det kan innebære i et forhold. Har forsøkt å Google meg frem på det men vanskelig å finne ut av. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Babette skrev:

Ja, du må forsøke å bli tøffere og "tydeligere", ikke vær redd for å uttrykke egne ønsker og meninger. Det er ikke bra at han har hele regien på forholdet og alt dere gjør sammen og snakker om, da kan det lett utvikle seg et rollemønster som er vanskelig å bryte.

Jeg synes han høres ut som en "nybegynner" i kjærlighetsforhorhold, og dette at han tar styringen men samtidig holder litt avstand kan like gjerne være for å dekke over sin egen usikkerhet.

Mulig det. Jeg har et inntrykk om at han er litt sjenert av seg. Men samtidig er han veldig å ville ta styring i hvordan kontakten skal være. Jeg liker det og for jeg er veldig tilbakeholden type som behøver slike puff. Er mye positivt men det er en del ting som gjør meg usikker. Blant annet at han kjører meg hjem og sier elsker deg og hadet istedet for å tilbringe netter sammen.. Men mulig at det ikke er noe galt i det og at det er meg som bare stresser fordi jeg er redd for å miste. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det. Jeg har et inntrykk om at han er litt sjenert av seg. Men samtidig er han veldig å ville ta styring i hvordan kontakten skal være. Jeg liker det og for jeg er veldig tilbakeholden type som behøver slike puff. Er mye positivt men det er en del ting som gjør meg usikker. Blant annet at han kjører meg hjem og sier elsker deg og hadet istedet for å tilbringe netter sammen.. Men mulig at det ikke er noe galt i det og at det er meg som bare stresser fordi jeg er redd for å miste. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Hvis han kjører deg hjem og du gjerne vl at han skal bli med inn og overnatte hos deg, hvorfor foreslår du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...