Gå til innhold

Jeg er så redd for å miste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og så bruker han mulig en unnskyldning som at : "Jeg blir så sliten av å ha sex, derfor må vi avstå".... istedet for å si at det skyldes av religiøse / kulturmessige årsaker... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Hvis du er hans første sexerfaring, kan det også tenkes at han er usikker på om han er "flink" nok? Han høres heller ikke særlig lærevillig ut, hvis han bare blir sjokkert når du snakker om sex. Det er ikke noe nytt at kvinner forteller og viser menn hva de liker, det burde han takle og sette pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg vet ikke hvordan du er, men jeg tror lav selvtillit er et sterkt trekk hos deg. Det er sikkert mye du kan jobbe med, men i dette tilfellet er det ikke noe feil med deg som er problemet.

Når det er sagt så må du nok tøffe deg opp og tenke nøye gjennom om dette er noe du kan leve med. Jeg får inntrykk av at denne mannen er enda mer unnvikende enn deg når ting blir vanskelig.

Det med at han blir sliten av ser bare tull og tøys. Han tør ikke si den virkelige årsaken.

Ja det er nok mye som jeg må jobbe med. Viktig å lære å kjenne eller se seg selv. Men jeg tror nok at jeg mulig er mer åpen enn han. For jeg har jo forsøkt å forsiktig komme innpå religion / kultur / bakgrunn / sex osv... Men han unnviker det som virker problematisk. 

Håper ikke at han tvinger seg selv til å være med meg uten at han har lyst...... Det er det jeg er redd for... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Babette skrev:

Hvis du er hans første sexerfaring, kan det også tenkes at han er usikker på om han er "flink" nok? Han høres heller ikke særlig lærevillig ut, hvis han bare blir sjokkert når du snakker om sex. Det er ikke noe nytt at kvinner forteller og viser menn hva de liker, det burde han takle og sette pris på.

Jeg synes det er litt rart om jeg er hans første sexerfaring ... Han er såpass gammel og attraktiv at jeg ikke kan forstå det. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at han er sliten. Han jobber ganske mye. Han klarer ikke å leve et liv uten å gjøre noe arbeid, så han driver alltid på å jobber med et eller annet. Og så blir han sliten. Jeg merker det på han. Men jeg kan tro at dette har med kultur og religion å gjøre i tillegg. 

Jeg vet ikke om jeg kan få flere barn, men jeg forsøker. Han har ikke barn fra før av, og jeg forstår ønsket hans med tanke på det. Men det som jeg ikke forstår er at han er såpass gammel som han er og aldri fått barn hvis han er katolsk og lever livet uten prevensjon? 

 

Anonymkode: bff6c...4cf

Det høres rart ut at han skal være for sliten til å ha sex, med mindre han er syk eller 80 år, og det er han jo ikke.

Man kan være sliten etter jobb eller trening, men sex handler om en annen type energi. Det blir som at vi kan være stappmett etter middag, men alltid har plass til dessert.

Men om så er at han virkelig ikke orker å jukke, kan du jo foreslå at han legger seg rett ut på rygg, så tar du all jobben...?

Det siste du skriver er jo ikke rart hvis han ikke har hatt noen seriøse forhold før, siden sex for ham kun hører hjemme der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Babette skrev:

Hvis du er hans første sexerfaring, kan det også tenkes at han er usikker på om han er "flink" nok? Han høres heller ikke særlig lærevillig ut, hvis han bare blir sjokkert når du snakker om sex. Det er ikke noe nytt at kvinner forteller og viser menn hva de liker, det burde han takle og sette pris på.

Prating om sex virker litt fy skam ut liksom.... Og å ha sex kan også virke som det samme.... Det er det jeg er litt sjokket over. Men jeg kan jo ta feil. Eller at det har med religion og kultur å gjøre.

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke mye om hans kultur men har fått med meg litt. 

Jeg har blitt kjent med familien hans og vennene. Kjempeskjønne folk. Men jeg ser at de er ulik nordmenn på mange måter. Noen likhetstrekk er det også. Han holder vennekretsen innad til at det er kun folk fra hjemland og naboland i hans næreste krets. De er veldig snille og hyggelige. Jeg føler meg veldig beundret og respektert av hans venner og familie. De liker holdningene mine. Jeg er jo ganske spesiell selv. Jeg har en del holdninger som mulig sklir rett inn i deres kultur. Det ser jeg selv, men iblant kan det bli vanskelig for meg også, fordi jeg ikke helt forstår alt. 

Men en ting skal de ha: vennene hans, og familien virker til å være veldig opptatt av at man skal jobbe hardt for et parforhold, og at man skal holde seg kun til en partner osv, og at familie er viktigst av alt. Mye bra, men som sagt : når vi aldri kan ha sex omtrent så blir det mye tanker... 

 

Anonymkode: bff6c...4cf

Siden du er så opptatt av sex høres ikke dette ut som riktig mann for deg?

Anonymkode: acb86...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Babette skrev:

Det høres rart ut at han skal være for sliten til å ha sex, med mindre han er syk eller 80 år, og det er han jo ikke.

Man kan være sliten etter jobb eller trening, men sex handler om en annen type energi. Det blir som at vi kan være stappmett etter middag, men alltid har plass til dessert.

Men om så er at han virkelig ikke orker å jukke, kan du jo foreslå at han legger seg rett ut på rygg, så tar du all jobben...?

Det siste du skriver er jo ikke rart hvis han ikke har hatt noen seriøse forhold før, siden sex for ham kun hører hjemme der.

Han er den peneste mannen jeg har hatt. Så jeg har litt problemer å tro at han er helt uerfaren i hans alder, men han oppfører seg som om han er uerfaren. Og han tilhører jo en annen religion... Mulig at han ikke våger å fortelle sannheten til hvorfor han ikke vil ha sex? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er nok mye som jeg må jobbe med. Viktig å lære å kjenne eller se seg selv. Men jeg tror nok at jeg mulig er mer åpen enn han. For jeg har jo forsøkt å forsiktig komme innpå religion / kultur / bakgrunn / sex osv... Men han unnviker det som virker problematisk. 

Håper ikke at han tvinger seg selv til å være med meg uten at han har lyst...... Det er det jeg er redd for... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Det er ingen ting som tyder på at han ikke vil ha deg. Alt du skriver tyder på at han har et problematisk forhold til sex pga religion. Jeg synes i alle fall det blir mer og mer tydelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden du er så opptatt av sex høres ikke dette ut som riktig mann for deg?

Anonymkode: acb86...aa2

Hehe opptatt og opptatt av sex? Men alle er vel litt opptatt av å ha det mer enn en gang i måneden. Men han lar meg jokke han  en sjelden gang iblant itillegg. Det er veldig rart. Men det kan ikke ha så mye med tenning å gjøre for han tennes jo av meg og blir frustrert at han gjør det fordi han ikke orker å ha sex... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Det er ingen ting som tyder på at han ikke vil ha deg. Alt du skriver tyder på at han har et problematisk forhold til sex pga religion. Jeg synes i alle fall det blir mer og mer tydelig. 

 

Kanskje det er en årsak til at familien hans hadde spurt om han hadde sex med meg? ... Han påsto at flere i familien spurte om vi hadde sex... Jeg spurte han om det var uvanlig i hans kultur, men han svarte at de hadde sex før ekteskap. Null problem men familien var bare nyskjerrig...

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er ingen ting som tyder på at han ikke vil ha deg. Alt du skriver tyder på at han har et problematisk forhold til sex pga religion. Jeg synes i alle fall det blir mer og mer tydelig. 

 

Jeg føler det samme. Føler at vi kommer mer og mer frem til at problemet kan ligge på religion og kultur. Og ikke meg.. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er den peneste mannen jeg har hatt. Så jeg har litt problemer å tro at han er helt uerfaren i hans alder, men han oppfører seg som om han er uerfaren. Og han tilhører jo en annen religion... Mulig at han ikke våger å fortelle sannheten til hvorfor han ikke vil ha sex? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Det hjelper jo ikke å være pen, hvis han har så store skrupler med å ha sex.

Jeg er enig med Gargamel i at dette mest sannsynlig handler om religion og ikke har noe med deg å gjøre. Men spørsmålet er om hans manglende interesese for sex er noe lettere å leve med av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt rart om jeg er hans første sexerfaring ... Han er såpass gammel og attraktiv at jeg ikke kan forstå det. 

Kan han være skap-homofil som føler press fra familien om i gifte seg å få barn?

Anonymkode: acb86...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Babette skrev:

Det hjelper jo ikke å være pen, hvis han har så store skrupler med å ha sex.

Jeg er enig med Gargamel i at dette mest sannsynlig handler om religion og ikke har noe med deg å gjøre. Men spørsmålet er om hans manglende interesese for sex er noe lettere å leve med av den grunn.

Ja, han er ganske pen. Peneste mannen som jeg har hatt. Men det er noe som er merkelig. Altså  dette rundt sex. 

I den siste tiden så har han vært veldig opptatt av å prate om at familien og vennene hans lurer på dette med bryllup mellom  meg og han. Og om vi snart er gifte... Jeg sliter litt med å forstå at han nevner det til meg når han ikke vil ha sex.... Men stilller meg enig med Gargamel sine tanker om dette. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan han være skap-homofil som føler press fra familien om i gifte seg å få barn?

Anonymkode: acb86...aa2

har tenkt slike tanker også.... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er en årsak til at familien hans hadde spurt om han hadde sex med meg? ... Han påsto at flere i familien spurte om vi hadde sex... Jeg spurte han om det var uvanlig i hans kultur, men han svarte at de hadde sex før ekteskap. Null problem men familien var bare nyskjerrig...

Anonymkode: bff6c...4cf

Flere i familien hans har spurt om dere har sex? Som om dere er to 16-åringer på hyttetur? Du må være en enestående tålmodig person, hvis du lar slikt passere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Babette skrev:

Flere i familien hans har spurt om dere har sex? Som om dere er to 16-åringer på hyttetur? Du må være en enestående tålmodig person, hvis du lar slikt passere.

Jeg ønsker helst å beholde forholdet, men det er ikke lett med tanke på situasjonen. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han er ganske pen. Peneste mannen som jeg har hatt. Men det er noe som er merkelig. Altså  dette rundt sex. 

I den siste tiden så har han vært veldig opptatt av å prate om at familien og vennene hans lurer på dette med bryllup mellom  meg og han. Og om vi snart er gifte... Jeg sliter litt med å forstå at han nevner det til meg når han ikke vil ha sex.... Men stilller meg enig med Gargamel sine tanker om dette. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Og uansett: Det må da være altfor tidlig å tenke på bryllup. Dessuten er dette en sak mellom dere to og ikke hans familie og venner. Nevner han det bare uten å si noe om hva han selv tenker om saken?

Ser at andre antyder at han kan være homofil. Det er jo også en mulighet. Han sier han elsker deg og at du er den han lever for, men slik du forteller det, rimer ikke dette helt med hvordan han oppfører seg, det kan høres mer ut som en innlært lekse og egentlig altfor store ord for en reservert mann.

Men nå skal ikke jeg gjøre deg altfor skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker helst å beholde forholdet, men det er ikke lett med tanke på situasjonen. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Ja hvis du ønsker å beholde forholdet for enhver pris, må du nok belage deg på å svelge en del kameler av denne tyepen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...