Gå til innhold

Jeg er så redd for å miste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Gargamel skrev:

Da har du ikke hatt mye kontakt med kristne miljøer, verken i Norge eller utenfor🙂

Jeg har lest en del om hans religion på nettet og utifra det jeg leser, så kan jeg være elsket og satt pris på, men årsaken til hans adferd kan være religionen hans. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han virker til å tenne på meg. Men det virker som om han er redd hver gang han får tenning på meg. Det er det som er så rart. Det står også på nettet om at en mann ikke skal se på en kvinne med lyst og begjær, for det er å drive hor..... Blir bare forvirret av hele greien. Og jeg vet jo lite om hva han praktiserer osv... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Som jeg sa tidligere i tråden - jeg kunne aldri levd med en så religiøs mann... Jeg antar jo at at sexlysten her i gården også vil falle litt etterhvert som årene går, vi har jo tross alt rundet 50 begge to, men så lenge jeg fremdeles har lysten i behold så vil jeg sannelig ha en partner som synes det er bare herlig å elske med meg! 

Om han skulle bli syk på en måte som går ut over sexlivet er en annen sak, men så lenge vi begge er friske og raske begge to synes jeg vi skal nyte det så godt vi bare kan. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Jeg synes ikke homofili forklarer noe som ikke kan forklares med sterk personlig katolsk tro.

Jeg mener det er denne troen som virkelig får alle brikkene til falle på plass. Til og med de underlige spørsmålene om TS har sex i den hensikt å få barn. Det er tatt rett ut av katolsk lære. 

 

Jeg googlet det opp på engelsk, og leser at det med barn er en del av katolsk lære. Kyssene hans er også rett ut fra katolske læreboken. Altså kyss før de blir gifte skal foregå på en spesiell måte. Og han foretar kyssene på en helt egen spesiell måte, og den er tatt rett utfra den katolske læreboka. 

Han kommer også fra en søskenflokk på ca 10 barn. Det er normalt ifølge religionen. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemus skrev:

Som jeg sa tidligere i tråden - jeg kunne aldri levd med en så religiøs mann... Jeg antar jo at at sexlysten her i gården også vil falle litt etterhvert som årene går, vi har jo tross alt rundet 50 begge to, men så lenge jeg fremdeles har lysten i behold så vil jeg sannelig ha en partner som synes det er bare herlig å elske med meg! 

Om han skulle bli syk på en måte som går ut over sexlivet er en annen sak, men så lenge vi begge er friske og raske begge to synes jeg vi skal nyte det så godt vi bare kan. :) 

Jeg har full forståelse for tankegangen din @Lillemus. Det er mulig derfor at folk fra hans land er mer opptatt av å menge seg med hveandre istedet for å søke bekjentskap i nordiske folk. De har litt andre holdninger og skikker enn oss. Jeg tror at du ville ha akseptert mange av dem, men akkurat det med sex er vanskelig. Og den delen synes jeg er ganske vanskelig om det er det som gjør hans avholdenhet. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har litt andre holdninger og skikker enn oss. Jeg tror at du ville ha akseptert mange av dem, men akkurat det med sex er vanskelig. Og den delen synes jeg er ganske vanskelig om det er det som gjør hans avholdenhet. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Dersom skikkene og holdningene går på å oppføre seg ordentlig i forhold til andre, respekt for andre osv så ja, men når det kommer til den religiøse delen så nei. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å skjønne at folk seriøst tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes ikke homofili forklarer noe som ikke kan forklares med sterk personlig katolsk tro.

Jeg mener det er denne troen som virkelig får alle brikkene til falle på plass. Til og med de underlige spørsmålene om TS har sex i den hensikt å få barn. Det er tatt rett ut av katolsk lære. 

 

Men har han ikke sagt selv at han ikke er spesielt religiøs? Mener hun nevnte det tidligere i tråden.

Og det han sier om sex som uttrykk for kjærlighet (og ikke betinget av ekteskap) høres jo mye mer liberalt ut enn oppførselen tilsier - hvis denne skal forklares med religion.

Jeg har ikke helt fått med meg det du nevner om spørsmål vedr. sex for å lage barn. Spurte han henne om hun har sex for å få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg googlet det opp på engelsk, og leser at det med barn er en del av katolsk lære. Kyssene hans er også rett ut fra katolske læreboken. Altså kyss før de blir gifte skal foregå på en spesiell måte. Og han foretar kyssene på en helt egen spesiell måte, og den er tatt rett utfra den katolske læreboka. 

Han kommer også fra en søskenflokk på ca 10 barn. Det er normalt ifølge religionen. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Går han mye i kirken?

Anonymkode: acb86...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går han mye i kirken?

Anonymkode: acb86...aa2

Jeg spurte han om han går i kirken. Han sa at han gjør det en gang i blant. Jeg har aldri fått med meg de gangen han går i kirken. Men jeg har lest meg til læren i religionen hans, og ser at han, familien hans ,og omgangskretsen hans følger en del av skikkene innenfor boka. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte han om han går i kirken. Han sa at han gjør det en gang i blant. Jeg har aldri fått med meg de gangen han går i kirken. Men jeg har lest meg til læren i religionen hans, og ser at han, familien hans ,og omgangskretsen hans følger en del av skikkene innenfor boka. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Er det ikke naturlig å snakke om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cilie skrev:

Er det ikke naturlig å snakke om dette? 

Det er det nok. Jeg har forsøkt, men eneste han sa var at han er katolsk, og går i kirken en gang i blant, og at kirken er hans andre hjem. Jeg vet ikke helt hva han mente med det. Men det hadde vært godt å prate om det, så jeg skal forsøke å se om han åpner opp for temaet. Men ikke lett å bringe det på banen når han har avvist det de gangene jeg har forsøkt. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Babette skrev:

Men har han ikke sagt selv at han ikke er spesielt religiøs? Mener hun nevnte det tidligere i tråden.

Og det han sier om sex som uttrykk for kjærlighet (og ikke betinget av ekteskap) høres jo mye mer liberalt ut enn oppførselen tilsier - hvis denne skal forklares med religion.

Jeg har ikke helt fått med meg det du nevner om spørsmål vedr. sex for å lage barn. Spurte han henne om hun har sex for å få barn?

Han har vært litt om og men om det med religionen. Han vil ikke prate om det. Men det virker som om han følger en del av det katolske. Han er veldig på å vektlegge at han er katolsk. Det samme gjør familien og vennene. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok. Jeg har forsøkt, men eneste han sa var at han er katolsk, og går i kirken en gang i blant, og at kirken er hans andre hjem. Jeg vet ikke helt hva han mente med det. Men det hadde vært godt å prate om det, så jeg skal forsøke å se om han åpner opp for temaet. Men ikke lett å bringe det på banen når han har avvist det de gangene jeg har forsøkt. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Du får nesten si rett ut, uten å anklage, at det er viktig for deg å få vite mer om hva han står for religiøst sett, hvilket forhold han og familien har til dette og ikke minst hva han legger i det å være katolsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Du får nesten si rett ut, uten å anklage, at det er viktig for deg å få vite mer om hva han står for religiøst sett, hvilket forhold han og familien har til dette og ikke minst hva han legger i det å være katolsk. 

Det er det jeg er nyskjerrig på. Hva legger han i det å være katolsk? Og selv om han ikke vil ha sex med meg så virker han langtidsplanleggende om et liv og ekteskap med meg og alt som hører til... så enten er han skaphomse, eller så er han religiøs ... man kan spekulere i det vide og brede, men jeg tenker at det mest sannsynlig må skyldes levesettet hans/ kulturen / religon eller noe innen den type årsak. Hvem vil langpine seg sammen med en de ikke er interessert i? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Du får nesten si rett ut, uten å anklage, at det er viktig for deg å få vite mer om hva han står for religiøst sett, hvilket forhold han og familien har til dette og ikke minst hva han legger i det å være katolsk. 

Jeg må si det uten å anklage det. Jeg forsøkte å komme så vidt innpå litt i dag, og han sier at folk i hans kultur er veldig seriøse i handlingene og adferden deres. Og at de er mer slik som jeg beskriver Norge i gamle dager. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er veldig på å vektlegge at han er katolsk. Det samme gjør familien og vennene. 

 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det hadde vært godt å prate om det, så jeg skal forsøke å se om han åpner opp for temaet. Men ikke lett å bringe det på banen når han har avvist det de gangene jeg har forsøkt. 

Vær klar over at hvis dere skal gifte dere i en katolsk kirke, må du som den ikke-katolske part forplikte deg til ikke å motsette deg at eventuelle barn oppdras i den katolske tro. 

Så det kan jo være en innfallsvinkel til temaet neste gang det blir snakk om ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, laban skrev:

 

Vær klar over at hvis dere skal gifte dere i en katolsk kirke, må du som den ikke-katolske part forplikte deg til ikke å motsette deg at eventuelle barn oppdras i den katolske tro. 

Så det kan jo være en innfallsvinkel til temaet neste gang det blir snakk om ekteskap.

Og jeg viser interesse for han ennå. En annen ville mulig bare ha tenkt at han be uinteressert å gått.  Men jeg forsøker å tro at dette har med andre ting enn meg å gjøre. 

Synes dere at jeg er dum som tenker sånn eller er det forståelig? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ville være tenkt at han var uinteressert og så gått... Men jeg gjør noe annet ... Mulig jeg er blind og naiv nå. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare rister på hodet.....

Anonymkode: 3bb23...875

Det forstår jeg. Men ikke lett å vite hva man skal tenke og tro i en slik setting. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg viser interesse for han ennå. En annen ville mulig bare ha tenkt at han be uinteressert å gått.  Men jeg forsøker å tro at dette har med andre ting enn meg å gjøre. 

Synes dere at jeg er dum som tenker sånn eller er det forståelig? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Jeg forstår at du har blitt glad i ham. Men jeg tror ærlig talt at dere er såvidt forskjellige både når det gjelder sex og religion at det vil bli vanskelig å få et likeverdig samliv og ekteskap i et langt perspektiv - som jeg sa tidligere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...