Gå til innhold

Får ikke epikrise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er to epikriser fra psykiatrisk sykehus som ikke har blitt skrevet, og jeg har også fått beskjed om at de sannsynligvis ikke vil bli skrevet heller, fordi det har gått så lang tid. Oppgitt årsak: oppussing, nye avdelinger, utvidelse av sykehuset, osv. 

Jeg var innlagt i to måneder etter (mitt eneste) selvmordsforsøk + alvorlig depresjon med psykose. Deretter innlagt i kort tid pga. akutt psykose. Dette er det altså ikke skrevet epikrise for, 8 og 3 måneder senere. Psykologen min kan se at jeg var innlagt, men får ingen informasjon ellers. Ikke diagnose eller noen ting. Fastlegen min kan ikke engang se at jeg har vært innlagt. Selv synes jeg det er vanskelig å fortelle om hva som skjedde osv. I tillegg er mye glemt. 

Det har blitt sendt beskjeder til sykehuset fra både DPS og fastlegen. Svaret er at ingen epikrise er skrevet. Er dette greit? Hva man ikke krav på epikrise? Er det ikke for dårlige rutiner på sykehuset hvis ingen har tid til papirarbeidet, selv om de utvider sykehuset? Jeg var i tillegg innlagt for alvorlige ting. I teorien hadde vel sykehuset fått problemer hvis jeg skulle funnet på å ta overdose av samme medikamenter som sist, og dødd. Da hadde det vel kommet frem at fastlegen fortsatte å gi meg disse medikamentene intetanende om at jeg nesten døde av en overdose på de for noen måneder siden. Nei, jeg har ikke nevnt det til fastlegen. Og nei, jeg har ikke planer om ny overdose. Men i teorien. I tillegg fikk jeg alvorlige bivirkninger at et medikament jeg fikk da jeg var innlagt. Dette har jeg konsoll på selv, men om jeg ikke hadde hatt det, kunne jeg risikert å få det samme igjen av en annen lege. 

Jeg føler meg i alle fall rimelig uviktig som ikke får epikrise etter to veldig ødeleggende sykdomesepisoder. Kan jeg klage til noen? Eller har jeg egentlig ikke rett på epikrise? 

Takk :) 

Anonymkode: d242a...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsepersonell skal dokumentere din helsetilstand, altså vurderinger/samtaler osv i løpet av en innleggelse. Derfor må det jo ligge diverse dokumenter fra disse oppholdende i journalen? Hvis ikke er det jo helt bak mål. 

Anonymkode: 88a34...93a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsepersonell skal dokumentere din helsetilstand, altså vurderinger/samtaler osv i løpet av en innleggelse. Derfor må det jo ligge diverse dokumenter fra disse oppholdende i journalen? Hvis ikke er det jo helt bak mål. 

Anonymkode: 88a34...93a

Ja, jeg regner med at de har journalført underveis. Jeg har inntrykk av at det er et bra sykehus, sånn egentlig. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg regner med at de har journalført underveis. Jeg har inntrykk av at det er et bra sykehus, sånn egentlig. 

Ikke rett, og uansvarlig, ja. Kan du logge inn og se hva som er skrevet? Kanskje du, om ikke De som burde ta ansvar fir det, kan formidle informasjon til fastlegen?Gjorde nettopp det, da hun ikke fant epikrise, som var skrevet i DIPS, men ikke sendt til fastlegen. Drog fram skjermbilde av den på mobilen, og hun fikk lese. 

Skrevet
1 time siden, Villanda skrev:

Ikke rett, og uansvarlig, ja. Kan du logge inn og se hva som er skrevet? Kanskje du, om ikke De som burde ta ansvar fir det, kan formidle informasjon til fastlegen?Gjorde nettopp det, da hun ikke fant epikrise, som var skrevet i DIPS, men ikke sendt til fastlegen. Drog fram skjermbilde av den på mobilen, og hun fikk lese. 

Jeg kan ikke lese journalen min, så tror ikke jeg kan finne informasjonen selv? Bor på østlandet. 

Skrevet

Kan få kopi av journalen om du vil. Burde vel også be om møte ved avdelingen du var innlagt og få et kortfattet sammendrag om en ikke får vanlig epikrise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...