Gå til innhold

Redd for press og å bli kritisert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal la meg arbeidsavklare men redd. Redd for at nav ikke vil hjelpe på en måte som blir bra. Redd de utplasserer meg og så får andre til å finne ut mine begrensninger , så rapportere dette til meg i en nedlatende rapport skrevet av en person med knapp høgskole utdanning.

Kanskje finner de ut jeg kan noe og blåser i kompetanse og så presser de meg til arbeid under nåværende stønad. Føye meg inn i statistikken de kjemper for ift å få folk ut i jobb. Når det skremmer meg at nav skal ta kommandoen over meg er det kanskje meg det er noe feil med, holdningen? Å forvente det verste 😕 

Jeg vil gjerne klare arbeidsliv , jeg vil gjerne bruke indre ressurser på best mulig måte , men redd for å bli hakket på når jeg er redd og sårbar. Redd for å komme til kort i det offentlige rom.

Redd de skal lete etter kun mine problemer  og se meg mest i lys av disse . Redd for  at jeg skal bli knekt og nektet økonomisk støtte.

Tror lege ville sagt at jeg tenker alle disse tankene på grunn av problemene mine , mulig det men redd de skal ta over helt og kvele mine ambisjoner om å klare , mestre , virketrangen og lengselen etter å være nyttig. Er jeg feig ? Hodet mitt er fylt med frykt . 

Vanskelig å stole på en instans som tidligere tross legens dokumentasjon sa det ikke feilet meg noe. Jeg havnet på psykiatrisk så var ikke frisk. Vet at jeg må ta sjanser i livet , men redd for ikke å tåle motgang , er jeg da sterk nok 😢? Vet jeg får lov å si jeg ikke klarer om jeg ikke klarer , men å teste dette er så skummelt.

Regner med jeg høres en smule usympatisk ut med all mistilliten , jeg holder den for meg selv men den kan gjøre angsten ukontrollerbar . Kan kjenne mot og at jeg skal la tankene styres av det jeg har lært av flere års terapi , men når det nærmer seg kjenner jeg meg vettskremt. 

Andre med erfaringer med tiltak og arbeidsutprøving ? Var nav «greie «

eller fremsto de som ulver i fåreklær ( etter hvert )? Bør sikkert tenke , hva er det verste som kan skje , mange ville kamskje si det var at du ikke vil klare og må gi deg. For meg er det mange andre scenarier 😕

Anonymkode: 8bc4b...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan deg fortelle mine erfaringer. Saksbehandlere er ikke alle det samme. Jeg fikk kroniske smerter og fikk sterke smertemiddel. Fikk en psykisk knekk og la merke at jeg kom ikke mer ut uten hjelp. Jeg skrev alt på fire dinA 4 sider og ga det til fastlegen. Han har stor interesse å hjelpe meg. Hans ord hadde stor vekt da vi hadde møte med nav saksbehandleren. Legen min sa at jeg trenger først behandling og etterpå kan jeg kanskje jobbe. Det er vanskelig å holde ut og arbeider med seg selv. Jeg sliter med angst, depresjon, traumer og suicidalitet. Alle sier det tar tid å bli frisk. Denne tiden har jeg heldigvis. Ta den hjelpen du kan få. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...