Gå til innhold

Tror du det finnes negativ avhengighet versus positiv avhengighet. På samme måte som ensomhet kan av og til kjennes positivt og andre ganger veldig negativt.

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55
Skrevet

Hva har du mest av i livet ditt?

Positiv eller negativ avhengighet?

Positiv eller negativ ensomhet?

Eller er det bare om man tilfeldigvis er disse begrepene bevisst eller kanskje er det bedre for mennesket å aldri blir dette bevisst?

Har du noensinne tvilt på at du var et menneske?

Er avhengighet et fruktbart begrep som er en bra ting for mennesker og dyr og alt levende.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maggie55
Skrevet

Er det bare for å få mere " ut av mennesket" i form av rikdom og vekst og velstand som kanskje går på bekostning av fred og frihet og ta vare på miljøtingene man har en del sånne tema i dag? Er det bare lureri? Forvrengning  av sannhet om alt som har skjedd i verden? Er det resultatet?  

Skrevet

Jeg har mest av positivt avhengighet. Jeg er "avhengig" av enkelte mennesker for at dagene mine skal bli bra. Dvs jeg trenger ikke å ha dem rundt meg hver dag, men innimellom. Jeg trenger å vite at de fortsatt er rundt meg.

Noen ganger må jeg være alene og da kan det føles kjipt, mens andre ganger vil jeg være alene og da koser jeg meg.

Tror det kan være sunt å være litt bevisst.

Nei, har aldri tvilte på at jeg er et menneske, men i perioder så tror jeg at jeg er på grensen til å være psykisk utviklingshemmet.

Gjest Maggie55
Skrevet

Dere synes kanskje det er dumt tema å ta opp i psykiatriavdelingsdelen.

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg har igrunn bare følt meg mye utsatt for urett i livet. Det hele ekstra smertefullt for meg fordi ellers ville også jeg kunnet vært på " hjelpersiden" og følt at jeg " gjorde god jobb"  og var sånn passe intelligent.

Men alt kan jo skje i verden i dag så man må aldri gi opp å håpe om gode ting i verden.

Skrevet
5 minutter siden, Maggie55 skrev:

Dere synes kanskje det er dumt tema å ta opp i psykiatriavdelingsdelen.

Klokka er over 24.00, de fleste har kanskje lagt seg nå :)

Gjest Maggie55
Skrevet

Sånn er det når man først fikk sove på morgenkvisten. Men eg og i at det bør gjøres et forsøk på å få litt søvn. Det betyr enormt godt for helsa og våkenhet når man trenger.😴

Skrevet
1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Sånn er det når man først fikk sove på morgenkvisten. Men eg og i at det bør gjøres et forsøk på å få litt søvn. Det betyr enormt godt for helsa og våkenhet når man trenger.😴

Ja, søvn er en god medisin :)

Gjest Maggie55
Skrevet

Alle lever vi vårt eget liv i dag ja i vår moderne tid.😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...