Gå til innhold

Lavt blodsukker?

Anbefalte innlegg

Er ei aktiv jente på 30år, som ofte får en rar følelse på morgenen. Må starte dagen med mat, helst bananlapper, eller ordentlig grovbrød, havregryn etc. Har også en sterk kaffekopp hver morgen. Hvis jeg ikke spiser frokost så får jeg skikkelig skjelvinger, blir svimmel og føler meg HELT tappet .

Mi søster og pappa har det samme. Så med en gang jeg får i meg noe mat, så hjelper det det gradvis. Må helst få i meg en banan med ei gang disse "anfallene" kommer. De er så ille at jeg må sette meg ned, så jeg ikke svimer av. Det verste er nok at jeg blir helt skjelven. 

Noen andre som har det? Hva kan dette skyldes? Aldri gått til lege med dette. 

Har utrolig lett forbrenning. Slank og trener ofte. Dette er bare sykt plagsomt. 

Anonymkode: ba6ad...59e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444480-lavt-blodsukker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ei aktiv jente på 30år, som ofte får en rar følelse på morgenen. Må starte dagen med mat, helst bananlapper, eller ordentlig grovbrød, havregryn etc. Har også en sterk kaffekopp hver morgen. Hvis jeg ikke spiser frokost så får jeg skikkelig skjelvinger, blir svimmel og føler meg HELT tappet .

Mi søster og pappa har det samme. Så med en gang jeg får i meg noe mat, så hjelper det det gradvis. Må helst få i meg en banan med ei gang disse "anfallene" kommer. De er så ille at jeg må sette meg ned, så jeg ikke svimer av. Det verste er nok at jeg blir helt skjelven. 

Noen andre som har det? Hva kan dette skyldes? Aldri gått til lege med dette. 

Har utrolig lett forbrenning. Slank og trener ofte. Dette er bare sykt plagsomt. 

Må også si at dette kun skjer morgenen, formiddagen. Ikke utover dagen. Da kan jeg holde meg en stund uten mat, uten at kroppen dirrer. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444480-lavt-blodsukker/#findComment-3868537
Del på andre sider

Det er typiske symptomer som man kan få av lavt blodsukker. At det hjelper deg å få innpå noe med karbohydrater i taler og i retning av at den teorien stemmer. Noen er dessverre skrudd sammen på den måten, og det er vel i grunnen ett råd for å avhjelpe det. Å spise ofte, små måltider med langsomme karbohydrater så blodsukkeret ikke synker så lett. Når du trener, trenger du nok litt ekstra påfyll. Man kan tenke ut i fra 3-4 hovedmåltider med hhv 2-1 mellommåltid. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444480-lavt-blodsukker/#findComment-3868851
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...