smurf78 Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 jeg pleier å spise 2 egg daglig (kokte i tomatsuppe)- Leser på hjemmesidene til egg.no at det er mye verre å spise metta fett som smør, kaker, kjeks, fett kjøtt o.l . Det er mye mer kolesterol i disse. Spiser nesten aldri det uansett. Er det da farlig med 2 egg daglig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Det kommer litt an på hvordan kroppen din takler kolesterolet også. Samboeren min kan spise 2 egg daglig i opptil fire av ukens dager, men har alltid hatt lavt kolesterolnivå. Du kan jo ta vekk plommen fra ett eller begge eggene, forresten - det er jo den som er "synderen". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Det kommer litt an på hvordan kroppen din takler kolesterolet også. Samboeren min kan spise 2 egg daglig i opptil fire av ukens dager, men har alltid hatt lavt kolesterolnivå. Du kan jo ta vekk plommen fra ett eller begge eggene, forresten - det er jo den som er "synderen". ok skulle tro jeg kanskje tåler det selv da...sjekka nettopp kolesterolet mitt hos legen, og det var helt fint. Det var en uke jeg t.o.m hadde spist masse egg. Men som sagt, det må da være verre å spise kjøtt med fett, smør osv da? De fleste spiser jo smør hver dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 ok skulle tro jeg kanskje tåler det selv da...sjekka nettopp kolesterolet mitt hos legen, og det var helt fint. Det var en uke jeg t.o.m hadde spist masse egg. Men som sagt, det må da være verre å spise kjøtt med fett, smør osv da? De fleste spiser jo smør hver dag Tja, de fleste spiser vel ikke smør, men margarin? Det er jo litt snillere mot blodårene enn vanlig smør, tross alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.