Gå til innhold

tran og vitaminer

Gjest turri

Anbefalte innlegg

Gjest turri

tar to kaspler møllers dobbel, en tablett super supplemental og fire kapsler CLA daglig. Er det noe jeg får for mye av? Spiser sunt, grønnsaker og fruk hver dag og trener ofte. hva med nye møllers basic.er det bedre å ha tran og vitaminer som hører sammen så jeg ikke får overdose av A, D og E vitaminer?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei turri,

Anbefalt daglig tilførsel av vitamin A er 800 mcg RE for kvinner og 1000 mcg RE for menn. Jeg vil anbefale deg å se på innholdsfortegnelsen til mulitivitaminen du tar. Dersom vitamin A kilden der er betakaroten, trenger du ikke tenke på at du evt får for mye av dette vitaminet. Dersom kilden er fiskelever-olje, bør du passe på at det du får gjennom mulitivitaminen og trankapslene til sammen ikke overskrider 1000 mcg retinol. Dersom det overskrider dette, bør du bytte til en mulitivitamin som har mindre vitamin A. For vitamin D er øvre grense 2000 IE daglig.

Jeg bor ikke i Norge, og er derfor dessverre ikke kjent med nye Møllers basic.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...