Gjest turri Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 tar to kaspler møllers dobbel, en tablett super supplemental og fire kapsler CLA daglig. Er det noe jeg får for mye av? Spiser sunt, grønnsaker og fruk hver dag og trener ofte. hva med nye møllers basic.er det bedre å ha tran og vitaminer som hører sammen så jeg ikke får overdose av A, D og E vitaminer? Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei turri, Anbefalt daglig tilførsel av vitamin A er 800 mcg RE for kvinner og 1000 mcg RE for menn. Jeg vil anbefale deg å se på innholdsfortegnelsen til mulitivitaminen du tar. Dersom vitamin A kilden der er betakaroten, trenger du ikke tenke på at du evt får for mye av dette vitaminet. Dersom kilden er fiskelever-olje, bør du passe på at det du får gjennom mulitivitaminen og trankapslene til sammen ikke overskrider 1000 mcg retinol. Dersom det overskrider dette, bør du bytte til en mulitivitamin som har mindre vitamin A. For vitamin D er øvre grense 2000 IE daglig. Jeg bor ikke i Norge, og er derfor dessverre ikke kjent med nye Møllers basic. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.