AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 https://www.adressa.no/nyheter/helse/article10576559.ece I denne artikkelen snakkes det om bekymringsangst. Det er som å lese om mitt liv slik det har vært helt siden barneskolen. Det har aldri blitt tatt på alvor før jeg utviklet en alvorlig depresjon og invalidiserende OCD. Fikk behandling for det men aldri fått hjelp ned denne konstante angsten som jeg ikke klarer å sette navn på. Er det BARE bekymring, er det angst eller frykt. Hva er forskjellen og hvor flytende er grensene mellom disse. Og er selve den følesesmessige opplevelsen såå ulik ved de ulike betegnelsene?. Har på tross av mange timer i terapirommet ikke fått konkret hjelp med angsten. Borsett fra :» angst er ikke farlig». Eller « det er da ikke noe å bekymre seg for «. Anonymkode: d6110...973 0 Siter
kupton Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 Vanligvis kalles det GAD - generalisert angstlidelse. Denne består grovt sett av to deler. En psykisk del med angstfylt bekymring (ir). En mer kroppslig del med urofølelse og spenninger i kroppen (være på tuppa). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 24 minutter siden, kupton skrev: Vanligvis kalles det GAD - generalisert angstlidelse. Denne består grovt sett av to deler. En psykisk del med angstfylt bekymring (ir). En mer kroppslig del med urofølelse og spenninger i kroppen (være på tuppa). Men hvis mange ting som man var veldig redd for skulle skje virkelig har skjedd.Min angst/ bekymring er så mye sterker etter at veldig vanskelige ting har skjedd liksom. Oftest har jeg angst uten helt å vite hvorfor, har bare en følelse av fare som jeg ikke kan fri meg fra. Det kroppslige ubehaget er konstant. Anonymkode: d6110...973 0 Siter
Gjest Mina1 Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis mange ting som man var veldig redd for skulle skje virkelig har skjedd.Min angst/ bekymring er så mye sterker etter at veldig vanskelige ting har skjedd liksom. Oftest har jeg angst uten helt å vite hvorfor, har bare en følelse av fare som jeg ikke kan fri meg fra. Det kroppslige ubehaget er konstant. Anonymkode: d6110...973 Jeg har stort sett angst hele tiden. Men jeg vet hvorfor : erfaringer i livet og ting som har skjedd tidligere gir meg mye angst. Foreks denne helgen har jeg gått i bekymringer om å bli forlatt av kjæresten. Årsaken er tidligere erfaringer. Jeg er utrygg. Men det gjelder å jobbe med deg selv. 0 Siter
Gjest Mina1 Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 (endret) Det gjelder å stoppe å engste seg sånn. Men vonde erfaringer kan gi sine negative tanker. Jeg er redd for å miste det som jeg elsker. Kjæresten min ( som jeg er så forelsket i ) og de andre som betyr noe for meg. Endret 21. oktober 2018 av Mina1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.