Gå til innhold

Bekymringsangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.adressa.no/nyheter/helse/article10576559.ece

I denne artikkelen snakkes det om bekymringsangst. Det er som å lese om mitt liv slik det har vært helt siden barneskolen. Det har aldri blitt tatt på alvor før jeg utviklet en alvorlig depresjon og invalidiserende OCD. Fikk behandling for det men aldri fått hjelp ned denne konstante angsten som jeg ikke klarer å sette navn på. Er det BARE bekymring, er det angst eller frykt. Hva er forskjellen og hvor flytende er grensene mellom disse. Og er selve den følesesmessige opplevelsen såå ulik ved de ulike betegnelsene?. Har på tross av mange timer i terapirommet ikke fått konkret hjelp med angsten. Borsett fra :» angst er ikke farlig». Eller « det er da ikke noe å bekymre seg for «. 

Anonymkode: d6110...973

Fortsetter under...

Skrevet

Vanligvis kalles det GAD - generalisert angstlidelse. Denne består grovt sett av to deler. En psykisk del med angstfylt bekymring (ir). En mer kroppslig del med urofølelse og spenninger i kroppen (være på tuppa).

Skrevet
24 minutter siden, kupton skrev:

Vanligvis kalles det GAD - generalisert angstlidelse. Denne består grovt sett av to deler. En psykisk del med angstfylt bekymring (ir). En mer kroppslig del med urofølelse og spenninger i kroppen (være på tuppa).

Men hvis mange ting som man var veldig redd for skulle skje virkelig har skjedd.Min angst/ bekymring er så mye sterker etter at veldig vanskelige ting har skjedd liksom. Oftest har jeg angst uten helt å vite hvorfor, har bare en følelse av fare som jeg ikke kan fri meg fra. Det kroppslige ubehaget er konstant. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis mange ting som man var veldig redd for skulle skje virkelig har skjedd.Min angst/ bekymring er så mye sterker etter at veldig vanskelige ting har skjedd liksom. Oftest har jeg angst uten helt å vite hvorfor, har bare en følelse av fare som jeg ikke kan fri meg fra. Det kroppslige ubehaget er konstant. 

Jeg har stort sett angst hele tiden. Men jeg vet hvorfor : erfaringer i livet og ting som har skjedd tidligere gir meg mye angst. Foreks denne helgen har jeg gått i bekymringer om å bli forlatt av kjæresten. Årsaken er tidligere erfaringer. Jeg er utrygg. Men det gjelder å jobbe med deg selv. 

Skrevet (endret)

Det gjelder å stoppe å engste seg sånn. Men vonde erfaringer kan gi sine negative tanker. 

Jeg er redd for å miste det som jeg elsker. Kjæresten min ( som jeg er så forelsket i ) og de andre som betyr noe for meg. 

Endret av Mina1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...