Gå til innhold

Forelskelse? Redsel? Følelser? Ekte kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke første gang du lyver her inne. 

Jeg reagerte allerede da graviditeten ble presentert. Første gang var ganske plutselig i en annens ganske følsom tråd, «Gravid over 40»-tråden, og da under fast nick. Jeg husker jeg syns det var litt spesielt å kuppe en annen brukers tråd for å annonsere egen graviditet, og når jeg etterhvert har skjønt at det neppe er noen graviditet blir jeg bare stum. I løpet av mindre en 48 timer har dette vokst til forlovelse, ny bopel og tvilling-graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg reagerte allerede da graviditeten ble presentert. Første gang var ganske plutselig i en annens ganske følsom tråd, «Gravid over 40»-tråden, og da under fast nick. Jeg husker jeg syns det var litt spesielt å kuppe en annen brukers tråd for å annonsere egen graviditet, og når jeg etterhvert har skjønt at det neppe er noen graviditet blir jeg bare stum. I løpet av mindre en 48 timer har dette vokst til forlovelse, ny bopel og tvilling-graviditet. 

Akkurat det med forlovelse, ny bopel og graviditet er sant. Men jeg må være forsiktig for folk gjenkjenner meg her inne muligens. Utifra hva @Gargamel sier så mener han at jeg er garantert gjenkjent av folk i omgangskretsen min. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden, men ikke skrevet noe. Jeg synes det er trist at du lar årene gå uten å få hjelp til de dype vanskelighetene dine som gir utslag i grubling og ekstrem usikkerhet i hverdagen.

Hva som er sant og usant vet jeg ikke. Det var himla mye som "skjedde" på få uker, nesten for mye til å være sant. Jeg tror du er usikker og ensom, selv om du har kjæreste. Du skriver godt og du får mye oppmerksomhet her på DOL, og det gir deg nok noe godt her og nå. Men hvis du tenker langsiktig, bør du få henvisning til psykolog, slik at livet ditt videre forhåpentligvis blir litt mindre slitsomt.

Klem fra meg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ærlig om mye, men iblant så føler jeg at folk skriver til meg i innlegg som om jeg er så rar og anderledes, og da forsøker jeg å omringe livet mitt med å skrive ting slik at jeg forsikrer meg om at folk i virkeligheten ihvertfall ikke kjenner meg igjen. 

Det som jeg sliter med er at jeg er konstant redd for å bli dumpet, jeg er hele tiden redd for å miste dem som jeg er glad i. Jeg er redd for å ikke få ting til. Jeg tror nok ikke at det er så alvorlig som du prater om. Men det er vanskelig. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jeg tviler ikke på at du er redd for å bli dumpet, men hvis du skal bli behandlet som et voksent og seriøst menneske må du slutte med alle løgnene som kommer i tillegg til den sanne historien. 

Det er ikke veldig lenge siden du skrev at du var bekymret for at huseier skulle påføre deg ekstra utgifter pga av slitasje i leiligheten du har leid i flere år. Da må du skjønne at vi ikke tror deg når du bare dager etterpå skriver at du er blitt samboer og gravid ( med etter hvert tvillinger ) SAMTIDIG som du bruker morgen, dag og kveld på å svare på innlegg om hvor redd du er for å bli dumpet.

DET HENGER IKKE PÅ GREIP !

Du bør søke psykiatrisk hjelp. Slik jeg ser det er problemene dine alvorlige. Du sliter med veldig mye også utenom det som har med forhold å gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tviler ikke på at du er redd for å bli dumpet, men hvis du skal bli behandlet som et voksent og seriøst menneske må du slutte med alle løgnene som kommer i tillegg til den sanne historien. 

Det er ikke veldig lenge siden du skrev at du var bekymret for at huseier skulle påføre deg ekstra utgifter pga av slitasje i leiligheten du har leid i flere år. Da må du skjønne at vi ikke tror deg når du bare dager etterpå skriver at du er blitt samboer og gravid ( med etter hvert tvillinger ) SAMTIDIG som du bruker morgen, dag og kveld på å svare på innlegg om hvor redd du er for å bli dumpet.

DET HENGER IKKE PÅ GREIP !

Du bør søke psykiatrisk hjelp. Slik jeg ser det er problemene dine alvorlige. Du sliter med veldig mye også utenom det som har med forhold å gjøre. 

 

Må si at jeg er imponert over hvor flinke dere er til å holde rede på alt om meg. ;) : Jeg er ikke så flink til å holde på rede på noe som helst av hva dere skriver på forumet. Jeg skulle egentlig ikke kommentert. Jeg vil ikke skrive mer på forumet pga jeg ønsker ikke å bli gjenkjent i det virkelige liv. Jeg vil verne om meg selv, pluss livet mitt. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si at jeg er imponert over hvor flinke dere er til å holde rede på alt om meg. ;) : Jeg er ikke så flink til å holde på rede på noe som helst av hva dere skriver på forumet. Jeg skulle egentlig ikke kommentert. Jeg vil ikke skrive mer på forumet pga jeg ønsker ikke å bli gjenkjent i det virkelige liv. Jeg vil verne om meg selv, pluss livet mitt. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Det er jo noen brukere som forteller mye om seg selv. Og det er klart at vi husker det som blir sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det med forlovelse, ny bopel og graviditet er sant. Men jeg må være forsiktig for folk gjenkjenner meg her inne muligens. Utifra hva @Gargamel sier så mener han at jeg er garantert gjenkjent av folk i omgangskretsen min. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jeg klarer ikke helt å tro deg. For en mann med din kjærestes bakgrunn ville aldri ha forlatt en gravid kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Babette skrev:

Jeg klarer ikke helt å tro deg. For en mann med din kjærestes bakgrunn ville aldri ha forlatt en gravid kjæreste.

Kanskje hun lyver om det og.

Anonymkode: e3111...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det med forlovelse, ny bopel og graviditet er sant. Men jeg må være forsiktig for folk gjenkjenner meg her inne muligens. Utifra hva @Gargamel sier så mener han at jeg er garantert gjenkjent av folk i omgangskretsen min. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jeg vil påstå at du garantert blir gjenkjent hvis noen du kjenner privat følger med på DOL over tid. Det gjelder nok flere her.

Det er ikke veldig mange faste her, så det er en god sjanse for at du ikke er gjenkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg vil påstå at du garantert blir gjenkjent hvis noen du kjenner privat følger med på DOL over tid. Det gjelder nok flere her.

Det er ikke veldig mange faste her, så det er en god sjanse for at du ikke er gjenkjent.

Men ikke glem at det kan være mange som leser uten å skrive eller være medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg vil påstå at du garantert blir gjenkjent hvis noen du kjenner privat følger med på DOL over tid. Det gjelder nok flere her.

Det er ikke veldig mange faste her, så det er en god sjanse for at du ikke er gjenkjent.

Jeg forteller aldri kretsen min om min sårbarhet og mine opplevelser så på det kan jeg ikke bli gjenkjent  av dem jeg omgås. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Babette skrev:

Men ikke glem at det kan være mange som leser uten å skrive eller være medlem.

Jeg vet. Men de vet ikke om mine opplevelser i kjærligheten. Jeg har holdt det anonymt. Og skjult i virkeligheten. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun lyver om det og.

Anonymkode: e3111...3e0

Ja ikke godt å si. Men jeg kan til en viss grad forstå at hun fortsatt lyver om hva som er sant og ikke, hvis hensikten er å unngå å bli gjenkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forteller aldri kretsen min om min sårbarhet og mine opplevelser så på det kan jeg ikke bli gjenkjent  av dem jeg omgås. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Nei, sånt blir ingen gjenkjent av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Babette skrev:

Ja ikke godt å si. Men jeg kan til en viss grad forstå at hun fortsatt lyver om hva som er sant og ikke, hvis hensikten er å unngå å bli gjenkjent.

Jeg er ikke her inne for å bli gjenkjent eller kjendis. Men i virkeligheten er ingen fortalt om det jeg skriver om . Det er kun få detaljer. Og det er det mange som driver med. Foreks seilingen som sportsinteresse og store lidenskap. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Nei, sånt blir ingen gjenkjent av.

Men ellers bedriver jeg med det samme som alle andre. Er ikke noe unik... Så hvorfor sksl folk ķjenne meg igjen ? 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke her inne for å bli gjenkjent eller kjendis. Men i virkeligheten er ingen fortalt om det jeg skriver om . Det er kun få detaljer. Og det er det mange som driver med. Foreks seilingen som sportsinteresse og store lidenskap. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Du skjønte kanskje ikke hva jeg mente:

Altså: Du antyder at du skriver en blanding av sannhet og fantasi, dette for å unngå å bli gjenkjent av de som kjenner deg i virkeligheten. Når du da blir konfrontert med dette, er det ikke så rart om du fortsetter å villede, dvs. sier at det er sant og det er ikke sant - uten at dette helt stemmer. Hvis du hadde røpet nøyaktig hva som var sant og ikke, ville jo ikke "forkledningen" ha noen anonymiserende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Babette skrev:

Du skjønte kanskje ikke hva jeg mente:

Altså: Du antyder at du skriver en blanding av sannhet og fantasi, dette for å unngå å bli gjenkjent av de som kjenner deg i virkeligheten. Når du da blir konfrontert med dette, er det ikke så rart om du fortsetter å villede, dvs. sier at det er sant og det er ikke sant - uten at dette helt stemmer. Hvis du hadde røpet nøyaktig hva som var sant og ikke, ville jo ikke "forkledningen" ha noen anonymiserende effekt.

Det er sant. Jeg har forstått at jeg må iblant skrive noe som ikke er sant men i en forkledning når jeg tar opp et faktisk sant emne om angst foreks for å skjule hvem jeg er. Forteller jeg alt i detalj så blir jeg noe jeg ikke vil. Garantert lettere gjenkjent.  

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men ellers bedriver jeg med det samme som alle andre. Er ikke noe unik... Så hvorfor sksl folk ķjenne meg igjen ? 

Anonymkode: 448ed...9f7

Summen av mange små ting: Alder, jobbsituasjon, bosted, interesse, utseende, feriereiser, situasjonen/miljøet til kjæresten, din "tilstand". Måten du tenker og uttrykker deg. Jeg mener ikke å skremme deg, men sånn er det.

Jeg er veldig forsiktig med å si konkrete ting som identifiserer meg i ett innlegg, men tviler ikke et sekund på at de som kjenner meg i RL ville kjent meg igjen om de fulgte meg på dol over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ellers bedriver jeg med det samme som alle andre. Er ikke noe unik... Så hvorfor sksl folk ķjenne meg igjen ? 

Anonymkode: 448ed...9f7

Det er kombinasjonen av alt du har fortalt om deg selv som eventuelt vil kunne gjøre deg gjenkjennbar for folk som kjenner deg, vel å merke hvis det du har fortalt er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...