Gå til innhold

Frokostforslag med lav GI ønskes

kie

Anbefalte innlegg

Ok, siden jeg er overvektig og har PCO (og ellers føler meg ganske elendig om dagen) tenkte jeg mat med lav glykemisk indeks burde være tingen.

Men, hva i all verden spiser man til frokost??

Brødmat er visst feil. Og melk klarer jeg ikke smaken av, så frokostblandingene er også utelukket.

Hva da?

Mvh en sulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vektibalanse

Du kan godt spise brød, så lenge det er bakt helt uten hvitt mel (pumpernickel-brød som kjøpes på boks, feks, hvis du liker det, eller bak selv). Yoghurt (youplait (?) 0,1 % fett er uten sukker. Frukt og grønnsaker, litt kylling / laks..

Du finner menge tips på www.kostibalanse.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Eg TRUR dette er bra GI-messig:

Rør saman 4 egg, 150 g. cottage cheese, 370 g frokostblanding eller havregryn e.l., 2 dl vatn/mjølk/juice, 1 liten boks yoghurt (gjerne lett). Hiv oppi det du måtte like av nøtter, fiken, tørka frukt, banan, tyttebær osv...

Eg steiker dette i gamle "marinert kylling"-former, med bakepapir, i ca. 25 min på 225 C. Kaka er litt laus når den er nysteikt. Skjer opp i 6*4 ruter, då tilsvarer ei rute omtrent ei tynn brødskive med pålegg energimessig. Eg bakar denne i utallege variasjonar, med eller utan kunstige søtningsmiddel alt ettersom, og bruker den til frokost og mellommat , gjerne med litt frukt, yoghurt eller salatgreier til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guggen

hvis du ikke vil spise frokostblandinger kan du eventuellt spise fullkornbrød

yoghurt

du kan eventuellt spise noe "middagsaktig"

som parboiled ris, pasta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...