Gjest Tinafred Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei ! Jeg lurte på hva man kan gjøre hvis man har veldig høy forbrenning. Jeg er sterkt plaget med dette. Jeg er ganske tynn og ønsker å legger på meg. Kan jeg få noen gode råd? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Da ville jeg unnet meg all den fete maten som jeg har lyst på. Men jeg vet ikke om dette er et godt råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Da ville jeg unnet meg all den fete maten som jeg har lyst på. Men jeg vet ikke om dette er et godt råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei Tinafred, Anbefaler deg å spise mer mat – eller mer kalori-rik mat. For å øke kaloriinntaket, vil jeg faktisk anbefale å øke fettinntaket. Med dette mener jeg fett som umettet fett (som det finnes mye av i vegetabilske oljer, nøtter, fisk etc). Vær litt mer raus med olivenolja når middagen lages, lag deg en olje/sitronsaft dressing til å ha over salaten, finn en plantemargarin (uten transfettsyrer) til å bruke på brødskivene, ta deg en håndfull nøtter til dessert, dryss solsikkefrø over salaten eller frokostblandingen. Prøv å blande inn oljer (olivenolje, rapsolje, soyaolje, solsikkeolje, maisolje etc) steder du før ikke tenkte på det. Jeg sier ikke at du skal drikke olje, men fett er mye mer kaloririkt enn proteiner og karbohydrater. Jeg vil derimot anbefale deg med å være forsiktig med et høyere inntak av mettet fett (som det finnes mye av i melk, melkeprodukter og kjøtt). Dette fettet er en av de verste risikofaktorene i utvikling av hjerte- og karsykdommer. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.