Gå til innhold

Kypton er det psykisk eller fysisk å se blåhvit blitz?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

ingenting er gale med øynene mine eller refleksene mine. fastlegen sa på forrige tirsdag på den gjevnlige helsesjekken at de var helt normale. men likevel hender det at jeg ser et kort hvit blitz på det ene øyet. bare det ene øyet. kan det være den skjeve hornhinna eller noe psykisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ingenting er gale med øynene mine eller refleksene mine. fastlegen sa på forrige tirsdag på den gjevnlige helsesjekken at de var helt normale. men likevel hender det at jeg ser et kort hvit blitz på det ene øyet. bare det ene øyet. kan det være den skjeve hornhinna eller noe psykisk?

Jeg ser det. Har sjekket øynene også,og det kom ikke av det. Tidligere har de sagt lysene var psykose, men sykepleieren har vært inne på at det kan være migrene. Her om kvelden blinket det lys i hele rommet da jeg skulle sove, det var der da jeg lukket øynene også så måtte bare stå opp. Trodde den hellige ånd kom for å hente meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ser det. Har sjekket øynene også,og det kom ikke av det. Tidligere har de sagt lysene var psykose, men sykepleieren har vært inne på at det kan være migrene. Her om kvelden blinket det lys i hele rommet da jeg skulle sove, det var der da jeg lukket øynene også så måtte bare stå opp. Trodde den hellige ånd kom for å hente meg. 

ok. jeg får aldri vondt i hodet, untat om jeg får feber, som skjer hvert 4 år. da jeg målte feberen for å se om jeg var blitt feberfri, så såg jeg hvitblåe prikker som ble tettere og tettere og jeg ble ør og ble blind og kjeeeempesvak i kroppen og holdt på å svime av, fordi lydene ble som i en tunell og grøt og det hylte i ørene. men jeg fikk favret meg til sofaen og etter noen få minutter gikk det over. personalet sto og lagde mat til neg og jeg sa til henne at jeg tror jeg besvimer. hun bare sa "nei det går nokk bra, og hjalp meg ikke til sofaen". jeg var redd for at jeg såg lyset og skulle dø.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. jeg får aldri vondt i hodet, untat om jeg får feber, som skjer hvert 4 år. da jeg målte feberen for å se om jeg var blitt feberfri, så såg jeg hvitblåe prikker som ble tettere og tettere og jeg ble ør og ble blind og kjeeeempesvak i kroppen og holdt på å svime av, fordi lydene ble som i en tunell og grøt og det hylte i ørene. men jeg fikk favret meg til sofaen og etter noen få minutter gikk det over. personalet sto og lagde mat til neg og jeg sa til henne at jeg tror jeg besvimer. hun bare sa "nei det går nokk bra, og hjalp meg ikke til sofaen". jeg var redd for at jeg såg lyset og skulle dø.

Ok. Jeg har ikke vondt i hodet når det kommer jeg heller, så vet ikke hvorfor han sier det kan være migrene. Og ja en kan bli redd av så mye lys når det kommer, redd lyset kommer for å hente deg. Men nå har jeg sett det hele livet og det har ikke hentet meg enda, men en dag henter det jo alle. Høres ikke hjelpsom ut det personalet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg har ikke vondt i hodet når det kommer jeg heller, så vet ikke hvorfor han sier det kan være migrene. Og ja en kan bli redd av så mye lys når det kommer, redd lyset kommer for å hente deg. Men nå har jeg sett det hele livet og det har ikke hentet meg enda, men en dag henter det jo alle. Høres ikke hjelpsom ut det personalet ditt. 

ok. akkurat det personalet har aldri vært særlig hjelpsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. akkurat det personalet har aldri vært særlig hjelpsom.

Det burde de være når de har en sånn jobb, men alle er vel ikke like der heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
4 minutter siden, kupton skrev:

Akkurat dette tror jeg ingen på DOL kan si noe om ut over synsenivå. Dette må du snakke med legen(e) dine om.

legen tror nokk ikke på meg, siden hun sa øynene er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også blå/hvite lys i rommet til tider, i forskjellig størrelse:) har sett det i mange år. Vet også om andre som ser det. 

Det er ikke psykotisk, da jeg aldri har vært det. 

Anonymkode: 277d5...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen kraftige blink i det siste når jeg har gått inn i mørke rom eks vaskerommet hvor det ikke er noen vindu. For min del skyldes det sannsynligvis medisiner som jeg tar, det står i pakningsvedlegget at synsforstyrrelser kan forekomme og da spesielt ved mørke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Soletti skrev:

Jeg har sett noen kraftige blink i det siste når jeg har gått inn i mørke rom eks vaskerommet hvor det ikke er noen vindu. For min del skyldes det sannsynligvis medisiner som jeg tar, det står i pakningsvedlegget at synsforstyrrelser kan forekomme og da spesielt ved mørke. 

Da er jeg enig. Det skulle man sjekke. Det er viktig å gå til øyelege en gang i året. Jeg tror det er ikke farlig men er veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...