kris2307 Skrevet 11. januar 2019 Skrevet 11. januar 2019 Heisann, lurer på om man må ha GU for å få p-piller? Sliter med pms og vil gjerne regulere når jeg får tante rød på besøk, i henhold til mental helse. 0 Siter
kris2307 Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Skrevet 11. januar 2019 12 minutes ago, kris2307 said: Heisann, lurer på om man må ha GU for å få p-piller? Sliter med pms og vil gjerne regulere når jeg får tante rød på besøk, i henhold til mental helse. Er 18, hvis det har noe å si. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. januar 2019 Skrevet 11. januar 2019 Nei, det er ikke nødvendig med gynekologisk undersøkelse. P-pille er ikke alltid effektivt mot PMS, så PMS skal ikke være eneste grunn til at du bruker p-pille, men det bør være behov for prevensjon. Noen får PMS-symptomer gjennom hele måneden med p-pille. Så er du advart. Vennlig hilsen Mette 0 Siter
kris2307 Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Skrevet 11. januar 2019 (endret) Takk for svar! Er forberedt på det, men tenker at jeg noen ganger trenger å «utsette» menstruasjon til jeg har det bedre mentalt. (Ikke snakk om å utelate det helt, men kanskje en uke til jeg har det bedre mentalt). Endret 11. januar 2019 av kris2307 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. januar 2019 Skrevet 12. januar 2019 PMS kommer etter eggløsning i den periode hvor det dannes progesteron. P-pillen stopper eggløsning og det dannes ikke progesteron, men p-pillen tilfører kontinuerlig et hormon (gestagen) som likner litt på progesteron og det kan ha samme effekt. Forsøk evt med Yasmin p-pille som kan hjelpe noen. Hilsen Mette 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.