Gå til innhold

Depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer meg ikke ovenpå selv om jeg bruker to medisiner mot depresjon. Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: c8fb2...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du i behandling?

Anonymkode: 37172...a40

Skrevet

Hvike symptomer har du, og hvor lenge har du hatt depresjonen? Jeg har endelig begynt å komme meg etter nesten 3 år. Startet som alvorlig med en varighet på rundt 1 måneds tid, så har jeg vippet mellom mild og moderert resten av tiden. Bruker brintellix 15 mg og quitapine 25 mg(kveld). Det som har hjulpet meg er å være litt sosial(selv om det ikke har fristet),gått til psykologtimer og medisin. Men det har tatt lang tid. Har tidligere hatt 2 depresjoner med ca 7 års melllomrom, men de har ikke vært av så lang varighet, så trodde denne gang at det aldri skulle gå over, men det gjorde det gradvis.

Anonymkode: 91b61...81c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går du i behandling?

Anonymkode: 37172...a40

Ja

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvike symptomer har du, og hvor lenge har du hatt depresjonen? Jeg har endelig begynt å komme meg etter nesten 3 år. Startet som alvorlig med en varighet på rundt 1 måneds tid, så har jeg vippet mellom mild og moderert resten av tiden. Bruker brintellix 15 mg og quitapine 25 mg(kveld). Det som har hjulpet meg er å være litt sosial(selv om det ikke har fristet),gått til psykologtimer og medisin. Men det har tatt lang tid. Har tidligere hatt 2 depresjoner med ca 7 års melllomrom, men de har ikke vært av så lang varighet, så trodde denne gang at det aldri skulle gå over, men det gjorde det gradvis.

Jeg hadde en alvorlig depresjon i oktober som endte med flere ukers innleggelse og den er fortsatt av og på, så jeg føler at den aldri helt vil gi seg til tross for både medisiner og terapi. Jeg gråter mye, sover mye, ser ikke meningen med noe lenger og har ikke energi til noe. Det er utmattende og jeg greier ikke å være motivert til noe som helst. 3 år var utrolig lenge. Hvilke symptomer hadde du?

Skrevet

Slik du beskriver nå, er slik jeg har hatt det også. Forferdelig vondt rett og slett. Det høres for meg ut som du fortsatt er alvorlig deprimert. Kan jeg spørre om det er tanker om skyld og skam som går igjen? Evt. Fortell litt hvordan du tenker, om du har lyst, da:)

Skrevet

Jeg grein, hadde angst, tankekaos, og noen perioder føles hodet tomt og som det ikke var noe oppi der. Følte meg veldig verdiløs, skam over tidligere idioti, som nå ble veldig stort. Låg på sofaen og bare grublet og grublet og leste på alt innen psykisk helse. Tenkte jeg var verdens verste mor, som virket ustabil, ble livredd for at ungene. Skulle bli prega osv. I alle tanker og grublerier. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik du beskriver nå, er slik jeg har hatt det også. Forferdelig vondt rett og slett. Det høres for meg ut som du fortsatt er alvorlig deprimert. Kan jeg spørre om det er tanker om skyld og skam som går igjen? Evt. Fortell litt hvordan du tenker, om du har lyst, da:)

Det er fullt mulig at jeg fortsatt er alvorlig deprimert, bare at det er perioder som er bedre innimellom. Hadde du det slik? Jeg har mye tankekaos og bebreider både meg selv og noen andre for at ting har blitt som de har. Jeg tenker at jeg er fastlåst i situasjonen og at det er lite jeg får gjort. Jeg føler at dagene bare går og at jeg bare eksisterer. Skyld og skam er der hele tiden.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg grein, hadde angst, tankekaos, og noen perioder føles hodet tomt og som det ikke var noe oppi der. Følte meg veldig verdiløs, skam over tidligere idioti, som nå ble veldig stort. Låg på sofaen og bare grublet og grublet og leste på alt innen psykisk helse. Tenkte jeg var verdens verste mor, som virket ustabil, ble livredd for at ungene. Skulle bli prega osv. I alle tanker og grublerier. 

Det er som å lese om meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...