Gå til innhold

Tror du rettferdigheten seirer? (Jensen saken)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Cappelen ,er ikke det et kjent håndballnavn det?🧐

Anonymkode: 45ee3...e69

Vi er ikke alle like mener jeg.🤔

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cappelen ,er ikke det et kjent håndballnavn det?🧐

Anonymkode: 45ee3...e69

Vet ikke om det var et ordspill eler no' jeg ;) 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke alle like mener jeg.🤔

Anonymkode: 45ee3...e69

men det har du nok rett i i allefall ;) 

 

fasiten kommer 14.00 så får vi se hva som skjer

Anonymkode: 86e64...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det var et ordspill eler no' jeg ;) 

men det har du nok rett i i allefall ;) 

 

fasiten kommer 14.00 så får vi se hva som skjer

Anonymkode: 86e64...c0e

Jeg tenker litt på om det hele har vært etterforsket godt nok fra starten av .Man hører jo at der er så store mangler på kritisk kompetanse. Alt krever sitt.

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliten mente Juryen tok feil og at jensen Åpenbart var skyldig i narko delen så da kan en bare drite i jurien mente de, hahaha

Bilderesultat for face palm

Skjønner godt hvorfor de vil kvitte seg med jurieordningen ja, spørsmålet blir mer hvorfor folket går med på det 😕 

Anonymkode: 86e64...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eliten mente Juryen tok feil og at jensen Åpenbart var skyldig i narko delen så da kan en bare drite i jurien mente de, hahaha

Bilderesultat for face palm

Skjønner godt hvorfor de vil kvitte seg med jurieordningen ja, spørsmålet blir mer hvorfor folket går med på det 😕 

Anonymkode: 86e64...c0e

Jeg forstår vel bare at jeg personlig ikke har forstått noe . Det er ikke det at man føler at Cappelen og Jensens sak er for " sammenblandet"  eller er for sammenbundet og at det gjør det umulig å svare på spørsmålene? Man kan liksom ikke tenke på det ene uten å tenke på det andre. Om det er en eller to saker liksom? 

Jeg føler bare uro og engstelse når jeg hører hvor opprørt  og ille berørt Jensens forsvarer høres. Han er jo den beste  og mest samvittighetsfulle advokaten i Norge. En som virkelig står for noe og ikke noe janusfjes. Har lest om ham. Virker jo som viktige rettsprinsipp er forlatt. Men så strenge strafferammer som nå er blitt vet man jo ikke hvordan Norge skal ende føler jeg. Men jeg er ikke jurist. Beklager vist jeg har skrevet eller sagt noe feil.

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår vel bare at jeg personlig ikke har forstått noe . Det er ikke det at man føler at Cappelen og Jensens sak er for " sammenblandet"  eller er for sammenbundet og at det gjør det umulig å svare på spørsmålene? Man kan liksom ikke tenke på det ene uten å tenke på det andre. Om det er en eller to saker liksom? 

Jeg føler bare uro og engstelse når jeg hører hvor opprørt  og ille berørt Jensens forsvarer høres. Han er jo den beste  og mest samvittighetsfulle advokaten i Norge. En som virkelig står for noe og ikke noe janusfjes. Har lest om ham. Virker jo som viktige rettsprinsipp er forlatt. Men så strenge strafferammer som nå er blitt vet man jo ikke hvordan Norge skal ende føler jeg. Men jeg er ikke jurist. Beklager vist jeg har skrevet eller sagt noe feil.

Anonymkode: 45ee3...e69

Men hadde jeg vært etterforsker hadde jeg prøvd å være som " Vera" med den tøffe hatten sin i den engelske krimserier. Men det er ikke tider å drømme seg bort i.🤔

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eliten mente Juryen tok feil og at jensen Åpenbart var skyldig i narko delen så da kan en bare drite i jurien mente de, hahaha

 

Skjønner godt hvorfor de vil kvitte seg med jurieordningen ja, spørsmålet blir mer hvorfor folket går med på det 😕 

Anonymkode: 86e64...c0e

Folket er som sauer, de godtar det meste.

Anonymkode: b4030...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår vel bare at jeg personlig ikke har forstått noe . Det er ikke det at man føler at Cappelen og Jensens sak er for " sammenblandet"  eller er for sammenbundet og at det gjør det umulig å svare på spørsmålene? Man kan liksom ikke tenke på det ene uten å tenke på det andre. Om det er en eller to saker liksom? 

Jeg føler bare uro og engstelse når jeg hører hvor opprørt  og ille berørt Jensens forsvarer høres. Han er jo den beste  og mest samvittighetsfulle advokaten i Norge. En som virkelig står for noe og ikke noe janusfjes. Har lest om ham. Virker jo som viktige rettsprinsipp er forlatt. Men så strenge strafferammer som nå er blitt vet man jo ikke hvordan Norge skal ende føler jeg. Men jeg er ikke jurist. Beklager vist jeg har skrevet eller sagt noe feil.

Anonymkode: 45ee3...e69

Er en veldig komplisert sak så ikke ta det for tungt om du ikke skjønner alt det gjør ihvertfall  ikke jeg ;) Juryen har hørt alle sider og de mente det ikke var tilstrekkelig bevis for å fastslå uten rimelig tvil at Jensen hadde medvirket til smugling av narkotika, da stoler jeg på dem når de hevder at slike bevis ikke ble fremvist i retten for dem, kanskje var det indisier, kanksje var det merkelige tekstmeldinger som kan bety litt av hvert, men uten faste sikre bevis så mente Juryen tydeligvis at det ikke var godt nok bevist den delen, skal du dømme noen til så lang straff må du ha gode bevis og det var det tydeligvis ikke her og da bør en høre på juryen er min mening, men sikkert delte meninger om den saken

Vi får se hvordan eventyret ender til slutt ...

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folket er som sauer, de godtar det meste.

Anonymkode: b4030...90a

Noe sånt :) 

Anonymkode: 86e64...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror problemet er at straffenivået er for høyt. Juryen tror kanskje han er skyldig, men synes det er for strengt med 21 år for å hjelpe hasjsmuglere. Kun en hovedmann ville fått så lang straff for drap, og da måtte det være et særdeles grusomt og iskaldt drap også.

Juryen har nok sett etter et kompromiss hvor han dømmes for korrupsjon, men ikke smugling. Det liker ikke fagdommerne, som er mer garvet og firkantet i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er en veldig komplisert sak så ikke ta det for tungt om du ikke skjønner alt det gjør ihvertfall  ikke jeg ;) Juryen har hørt alle sider og de mente det ikke var tilstrekkelig bevis for å fastslå uten rimelig tvil at Jensen hadde medvirket til smugling av narkotika, da stoler jeg på dem når de hevder at slike bevis ikke ble fremvist i retten for dem, kanskje var det indisier, kanksje var det merkelige tekstmeldinger som kan bety litt av hvert, men uten faste sikre bevis så mente Juryen tydeligvis at det ikke var godt nok bevist den delen, skal du dømme noen til så lang straff må du ha gode bevis og det var det tydeligvis ikke her og da bør en høre på juryen er min mening, men sikkert delte meninger om den saken

Vi får se hvordan eventyret ender til slutt ...

Noe sånt :) 

Anonymkode: 86e64...c0e

Bevis må fremvises i retten. Det hadde jeg nesten glemt. Så mange tråder i den saken liksom uten at jeg har hørt så mye.  Det var en dom i Høyesterett nå nylig jeg synes var veldig rar for kort stund siden så det er kanskje så mye som skjer i hele rettsvesenet. 

Hvis ikke hva vi har vært vitne til tyder på at kriminelt miljø har overtatt til og med Rettsalene  våre. Politiet har jo snakket om mafiakiknende tilstander på radio. I flere år gå jeg kroner og kjøpe aviser og genser av de som satt utenfor og ba om penger. Noen av dem hånet meg på bussen for ikke lenge siden. Jeg hadde vel gitt dem for mye. En fikk tilogmed en klem men det er lenge siden. Vanskelig å si hva som skjer.Man kan få underlige spørsmål på bussen av fremmede som tyder på at kriminelt miljø kartlegger mennesker. Selv helt ubetydelige personer. Kanskje bare fordi de har gått i samme klasse som noen på skolen som har hatt en bror men vansker. Men det bare spekulasjoner. Men slik har jeg hatt det siden jeg ble født. Men det klart man sliten og utbrent og skuffet over livet som ikke blir alle til del. Jeg mener kan skje man inviterer det kriminelle miljø på samme måte som Jensen kanskje har gjort. Men at det er synd på de kriminelle har jeg alltid synes. Værste man kan komme utfor er å gjøre feil som rammer andre. Tror jeg alle mennesker synes.

Jeg har forsøkt å lese om saken men dette er ukjente deler av rettsvesenet og lovteksten for meg. Det har vært lite om hvordan disse bevisene kommer til. Veldig rart også at politiet jobber så helt alene som han har gjort.

Jeg mmistror også at politikere kan ha hatt dårlig innflytelse på rettsvesen.

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo bare håpe at det på mirakuløs vis ender bra om enn så vanskelig å tro. Noe har bare aldri vært lett tror jeg. Å bli dommer og sånn. Men det er kanskje ikke sånt man bare rydder opp på kammerset selv om lite land.

Jeg må bare melde pass.🙄

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tror problemet er at straffenivået er for høyt. Juryen tror kanskje han er skyldig, men synes det er for strengt med 21 år for å hjelpe hasjsmuglere. Kun en hovedmann ville fått så lang straff for drap, og da måtte det være et særdeles grusomt og iskaldt drap også.

Juryen har nok sett etter et kompromiss hvor han dømmes for korrupsjon, men ikke smugling. Det liker ikke fagdommerne, som er mer garvet og firkantet i hodet.

Kanskje det hele kan relateres til sykdom både for Cappelen og Jensen. Dette går over så mange år. Manipulering og psykologi kanskje utenifra av dem begge?

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder rettferdighet så har vi så mange tror jeg alltid hørt at en ting er å få rett og en annen ting er å ha rett. Det er kanskje mye sant i. Alt er ikke så lett. Å rette opp i urett.

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder rettferdighet så har vi så mange tror jeg alltid hørt at en ting er å få rett og en annen ting er å ha rett. Det er kanskje mye sant i. Alt er ikke så lett. Å rette opp i urett.

Anonymkode: 45ee3...e69

Alle kan bli syke på en gang tror jeg bare.😗

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks stemte for å dømme, fire for å frikjenne. Dermed endte de med å frifinne Jensen. For å svare ja på skyldspørsmål kreves minst syv stemmer.

Det skal også ha stått om én stemme på spørsmålet om grov korrupsjon. Syv stemte for å dømme, tre for å frikjenne.

Det er altså 4 av 10 som har sett alle bevisene som mener det ikke er tilstrekkelige bevis for å si at han er skyldig i narkotikadelen, og 3 av 10 som har sett alle bevisene som mener det ikke er tilstrekkelig bevis for at han er skyldig i GROV korrupsjon (trolig flere da som var enig i korrupsjon men ikke grov). Og så kommer han nok nå trolig til å få 21 års fengsel på tross av det. Er en skam.

De intervjuet et (annet jurymedlem som sier):

"dommerne vet best". "Flere har kommet med det jeg oppfatter som veldig rare, eller spesielle om du vil, begrunnelser for sine synspunkter." "Jeg ser nok at det kanskje er en god idé at juryordningen legges ned"

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-ukjente-jurydramaet---eirik-jensen-n-stemme-fra-a-bli-felt-for-narkotikakriminalitet/70701964

Med litt mer flaks med juryen kunne det fort tippet til enda mer fordelaktig dom for jensen, ikke at det ville spiult noen rolle siden saken var avgjort av eliten på forhånd :P 

 

Men men, da får eliten ta over så sier jeg lykke til alle som blir uskyldig dømt i fremtiden, de får glede seg over at de får begrunnelse for hvorfor de blir uskyldig dømt så det er jo sikkert flott for dem.

Anonymkode: 86e64...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juryens konklusjon var håpløst ulogisk. Korrupsjon - skyldig og grov. Hvorfor skulle Cappelen gi Jensen masse penger om han ikke fikk en gjenytelse? Storkriminelles veldedighet overfor trengende politimenn? Nei, han fikk nok noe svært viktig som gjenytelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele rettspleien over hele landet trenger mere ressurser tror jeg. Hva som skjedde i går føler jeg ikke at jeg forstår fullt ut. Jeg ser det mer som et symptom på ressursmangel gjennom lang tid og ikke bra for noen.  Her er det mange flotte mennesker som jobber og virkelig tror på noe. Det er ingenting som kommer gratis i dag.

Anonymkode: 45ee3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...