Gå til innhold

Kredittkortgjeld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har liten peiling på økonomi, og har aldri behøvet å bekymre meg for f.eks.  budsjett og regningsbetaling - i og med at det er mannen min som har hatt det ansvaret. 

Nå har jeg flyttet og blitt aleine med alt det økonomiske ansvaret, og må få 16.000 kroner (uføretrygd) til å gå opp hver måned. I begynnelsen av januar trengte jeg en del penger for å ha til depositum og husleie til nytt bosted. Og så trengte jeg en del ting og tang, slik som sofa, fryser, husholdningsartikler, o.l. Så da opprettet jeg mitt eget MasterCard for første gang. Allerede er den i 20.000 minus. :(

Hvordan betaler man tilbake? 

Blir helt svett... 

Anonymkode: 423f5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har liten peiling på økonomi, og har aldri behøvet å bekymre meg for f.eks.  budsjett og regningsbetaling - i og med at det er mannen min som har hatt det ansvaret. 

Nå har jeg flyttet og blitt aleine med alt det økonomiske ansvaret, og må få 16.000 kroner (uføretrygd) til å gå opp hver måned. I begynnelsen av januar trengte jeg en del penger for å ha til depositum og husleie til nytt bosted. Og så trengte jeg en del ting og tang, slik som sofa, fryser, husholdningsartikler, o.l. Så da opprettet jeg mitt eget MasterCard for første gang. Allerede er den i 20.000 minus. :(

Hvordan betaler man tilbake? 

Kanskje du skulle tenkt på det FØR du tok opp lånet?

Anonymkode: 042e9...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har liten peiling på økonomi, og har aldri behøvet å bekymre meg for f.eks.  budsjett og regningsbetaling - i og med at det er mannen min som har hatt det ansvaret. 

Nå har jeg flyttet og blitt aleine med alt det økonomiske ansvaret, og må få 16.000 kroner (uføretrygd) til å gå opp hver måned. I begynnelsen av januar trengte jeg en del penger for å ha til depositum og husleie til nytt bosted. Og så trengte jeg en del ting og tang, slik som sofa, fryser, husholdningsartikler, o.l. Så da opprettet jeg mitt eget MasterCard for første gang. Allerede er den i 20.000 minus. :(

Hvordan betaler man tilbake? 

Blir helt svett... 

Anonymkode: 423f5...a4a

På samme måte som du betaler tilbake vanlige lån. Du betaler renter og avdrag hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skulle tenkt på det FØR du tok opp lånet?

Anonymkode: 042e9...ee9

Jepp, og det gjorde jeg også! Men måtte ha penger fort. Jeg har fått tilbud fra et snillt menneske om å heller låne 20.000 av henne, og så løser hun inn lånet for meg. Da slipper jeg i alle fall renter! 

Men så er det jo noe i meg som tenker at jeg helst vil ordne opp i dette selv. Men det blir nok vanskelig. Så kanskje jeg skal takke ja til tilbudet likevel? Jeg takket så mye, og sa at jeg skulle tenke på det. 

Anonymkode: 423f5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har liten peiling på økonomi, og har aldri behøvet å bekymre meg for f.eks.  budsjett og regningsbetaling - i og med at det er mannen min som har hatt det ansvaret. 

Nå har jeg flyttet og blitt aleine med alt det økonomiske ansvaret, og må få 16.000 kroner (uføretrygd) til å gå opp hver måned. I begynnelsen av januar trengte jeg en del penger for å ha til depositum og husleie til nytt bosted. Og så trengte jeg en del ting og tang, slik som sofa, fryser, husholdningsartikler, o.l. Så da opprettet jeg mitt eget MasterCard for første gang. Allerede er den i 20.000 minus. :(

Hvordan betaler man tilbake? 

Blir helt svett... 

Anonymkode: 423f5...a4a

Trådstarter : Du får trøste deg med en sak. Du har bare 20 000 kroner i gjeld. Jeg har over 100 000 i forbruksgjeld. Jeg får ikke stort mer penger inn på konto hver måned. 

Anonymkode: b3034...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør betale så mye som du har mulighet for hver måned. Ikke gjør det til en vane å bare betale minimumsbeløpet, da kan det ta laaang tid å bli kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lillemus skrev:

På samme måte som du betaler tilbake vanlige lån. Du betaler renter og avdrag hver mnd.

Jepp. 

Anonymkode: 423f5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Du bør betale så mye som du har mulighet for hver måned. Ikke gjør det til en vane å bare betale minimumsbeløpet, da kan det ta laaang tid å bli kvitt det.

Takk for godt råd, Laban! 

Anonymkode: 423f5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter : Du får trøste deg med en sak. Du har bare 20 000 kroner i gjeld. Jeg har over 100 000 i forbruksgjeld. Jeg får ikke stort mer penger inn på konto hver måned. 

Anonymkode: b3034...cfa

Oida... Kanskje du kan høre med banken din om refinansiering? Vet at det går an å få hjelp til å "bake inn" forbruksgjelda i f.eks. huslånet. Men det vet du sikkert allerede. Jeg håper i alle fall at det ordner seg for deg!  

Anonymkode: 423f5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og det gjorde jeg også! Men måtte ha penger fort. Jeg har fått tilbud fra et snillt menneske om å heller låne 20.000 av henne, og så løser hun inn lånet for meg. Da slipper jeg i alle fall renter! 

Men så er det jo noe i meg som tenker at jeg helst vil ordne opp i dette selv. Men det blir nok vanskelig. Så kanskje jeg skal takke ja til tilbudet likevel? Jeg takket så mye, og sa at jeg skulle tenke på det. 

Anonymkode: 423f5...a4a

Takk ja til det tilbudet.  Du har ikke råd til å si nei.  Kanskje får du noe tilbake på skatten, eller feriepenger til våren.  I så fall kan du betale da.

Anonymkode: 37af9...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oida... Kanskje du kan høre med banken din om refinansiering? Vet at det går an å få hjelp til å "bake inn" forbruksgjelda i f.eks. huslånet. Men det vet du sikkert allerede. Jeg håper i alle fall at det ordner seg for deg!  

Anonymkode: 423f5...a4a

Jeg blir en gjeldsslave inntil videre men jeg har et håp om at det snart skal ordne seg med en bedre inntekt. Men det er svindyre renter så ikke ta mer lån. 

Anonymkode: b3034...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og det gjorde jeg også! Men måtte ha penger fort. Jeg har fått tilbud fra et snillt menneske om å heller låne 20.000 av henne, og så løser hun inn lånet for meg. Da slipper jeg i alle fall renter! 

Men så er det jo noe i meg som tenker at jeg helst vil ordne opp i dette selv. Men det blir nok vanskelig. Så kanskje jeg skal takke ja til tilbudet likevel? Jeg takket så mye, og sa at jeg skulle tenke på det. 

Anonymkode: 423f5...a4a

Hvorfor mye har du råd til å tilbake betale i måneden?

Anonymkode: 042e9...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ja til det tilbudet.  Du har ikke råd til å si nei.  Kanskje får du noe tilbake på skatten, eller feriepenger til våren.  I så fall kan du betale da.

Anonymkode: 37af9...c75

Takk for råd. Jeg tror også nå at det lureste og beste er å takke ja til tilbudet.

Anonymkode: 423f5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og det gjorde jeg også! Men måtte ha penger fort. Jeg har fått tilbud fra et snillt menneske om å heller låne 20.000 av henne, og så løser hun inn lånet for meg. Da slipper jeg i alle fall renter! 

Men så er det jo noe i meg som tenker at jeg helst vil ordne opp i dette selv. Men det blir nok vanskelig. Så kanskje jeg skal takke ja til tilbudet likevel? Jeg takket så mye, og sa at jeg skulle tenke på det. 

Anonymkode: 423f5...a4a

Sofa, fryser og "husholdningsartikler?" er ikke noe man MÅ ha øyeblikkelig. Slike ting kan man fint bruke noen måneder å spare opp til og dermed slippe langt billigere unna siden det ikke blir noen renter på det.

Anonymkode: 4c717...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sofa, fryser og "husholdningsartikler?" er ikke noe man MÅ ha øyeblikkelig. Slike ting kan man fint bruke noen måneder å spare opp til og dermed slippe langt billigere unna siden det ikke blir noen renter på det.

Anonymkode: 4c717...1e7

Tja. Jeg er ikke helt enig her, men man kan spare MYE på å kjøpe brukt. Og så heller spare en stund om man vil ha splitter nytt. Utrolig mye som ligger ute på finn.no på gies bort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Tja. Jeg er ikke helt enig her, men man kan spare MYE på å kjøpe brukt. Og så heller spare en stund om man vil ha splitter nytt. Utrolig mye som ligger ute på finn.no på gies bort også.

Har man ikke penger, lav inntekt og ingen forventninger om store inntekter veldig snart, går man ikke på butikken og kjøper splitter ny sofa, fryser og andre ting. Som du sier kjøper man heller brukt og tråler finn.no for varer som gis bort - faktisk mye fint der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Har man ikke penger, lav inntekt og ingen forventninger om store inntekter veldig snart, går man ikke på butikken og kjøper splitter ny sofa, fryser og andre ting. Som du sier kjøper man heller brukt og tråler finn.no for varer som gis bort - faktisk mye fint der.

Nemlig, at man ikke skal ha sofa eller fryser er litt utopisk i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Nemlig, at man ikke skal ha sofa eller fryser er litt utopisk i grunnen.

Haha, har selv ikke annen fryser enn den i kombiskapet, holder i lange baner for meg/oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sofa, fryser og "husholdningsartikler?" er ikke noe man MÅ ha øyeblikkelig. Slike ting kan man fint bruke noen måneder å spare opp til og dermed slippe langt billigere unna siden det ikke blir noen renter på det.

Anonymkode: 4c717...1e7

Selvfølgelig må man ha noe husholdningsartikler der hvor man bor.  Å bruke 20000 kr. på det som trådstarter nevner er ikke mye og tyder ikke på splitter nye et eller annet.

Anonymkode: 37af9...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lillemus skrev:

Nemlig, at man ikke skal ha sofa eller fryser er litt utopisk i grunnen.

Greide meg helt fint uten i et års tid da jeg flyttet for meg selv. Fikk en madrass og noen puter gratis på Finn og ventet så til det dukket opp en ok sofa jeg hadde råd til på Finn. Å bruke 20000 på slike ting er i mine øyne ren og skjær idioti, spesielt når man så ikke aner hvordan man skal betale den ned igjen.

Anonymkode: 4c717...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...