Gå til innhold

Er det noen som kan litt om NAV, og det å komme seg ut i arbeid på egenhånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg luer på:

Hvis jeg er på AAP og ønsker å begynne å jobbe igjen, og vet at jeg kan få jobb med en gang, kan jeg da bare velge "nei" til å fortsatt ville få AAP i meldekortet neste gang, og på den måten bare forsvinne fra NAV-systemet? Er det vanlig å gjøre det slik hvis en ikke trenger hjelp til å finne jobb?

Anonymkode: 689a6...d62

Videoannonse
Annonse
Aspergers Inc.
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg luer på:

Hvis jeg er på AAP og ønsker å begynne å jobbe igjen, og vet at jeg kan få jobb med en gang, kan jeg da bare velge "nei" til å fortsatt ville få AAP i meldekortet neste gang, og på den måten bare forsvinne fra NAV-systemet? Er det vanlig å gjøre det slik hvis en ikke trenger hjelp til å finne jobb?

Det er ikke tvang å gå på AAP. Har du fått jobb er det bare å gi NAV beskjed og begynne å jobbe.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg luer på:

Ja, bare før opp timene du jobber siden du fyller ut AAP i etterkant og kryss så av for "nei". Veldig ryddig om du også sender en chatmelding til saksbehandleren din på nav

Anonymkode: f2ebc...3b9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, bare før opp timene du jobber siden du fyller ut AAP i etterkant og kryss så av for "nei". Veldig ryddig om du også sender en chatmelding til saksbehandleren din på nav

"nei" til videre oppfølging/stå registrert hos nav.

Gjest newnick
Skrevet

Jeg ville snakket med saksbehandler på nav og avklart det sammen med dem. Det  er så mye «bal» med å komme inn i systemet igjen om det skulle skjære seg. 

Men til ditt spørsmål: ja, du kan krysse av «nei» på siste spørsmål så er du «ute».

Lykke til. 

Skrevet

Snakka med nav om at du ønsker å prøve deg i arbeid igjen å forhør deg hvordan du skal gå frem, spesielt med tanke på hvis du kjenner at dette er noe du ikke klarer og blir syk igjen.

yellow ledbetter
Skrevet

Ja. Greit å holde kontakten med NAV en stund, i alle fall, når du har et vedtak som fungerer. Vet ikke hvor lenge det går an, men det får du beskjed om. Det er dumt å måtte ta hele prosessen på nytt liksom, om noe skulle skje.

Skrevet

Hmm. Ok. Jeg er litt i tvil, fordi sist jeg snakket med saksbehandler på NAV overkjørte hun meg helt, og sa at jeg ikke fikk velge jobb selv. De skulle bestemme alt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Ok. Jeg er litt i tvil, fordi sist jeg snakket med saksbehandler på NAV overkjørte hun meg helt, og sa at jeg ikke fikk velge jobb selv. De skulle bestemme alt.

Om du er på AAP er det de som bestemmer alt ja, de liker å hevde at de har "brukermedvirkning" og sånn men når alt kommer til alt, så er det de som bestemmer/har siste ord, lystrer du ikke så blir du kastet ut

Om du sier fra deg AAP er du selvfølgelig i full kontroll igjenn til å ta de valg du vil, både gode og dårlige valg, og (forsøke) finne deg en jobb du har lyst på, men da får du ingen penger i tiden mens du søker jobb. Om du mislykkes blir det å leve på oppsparte midler til det enten blir sosialen eller å søke om gjenopptak på AAP hvis du kvalifiserer for det

Havner du på sosialen får du enda mindre frihet da er det ikke lenger mye snakk om å late som du har brukermedvirkning da er det over til brukernedbryting, gjøre livet ditt til et H så du "forsvinner", hvor du forsvinner gir de F i de vil bare ha deg vekk fra den kommunale ytelsen, om det blir selvmord, studere noe du ikke har talent til og ikke vil klare studiet eller jobben til, snylte på foreldre, drive kriminalitet, flytte til nabobyen, ingen gir F hva resultatet for deg blir blir bare du "forsvinner" så de kan skryte i avisene og gjøre "folket" fornøyde, "Vi reduserte sosialutgiftene med 80%", og ... flott det, men hva fikk vi istedenfor, og er det bedre? 

Håper dette var oppklarende :)

Lykke til :) 

Anonymkode: 5b75e...c22

Skrevet

Råder deg til å fortelle hvor på gyngende grunn du kjenner deg til nav .

Anonymkode: 9bf5a...787

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...