Gå til innhold

Følelser i utakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følelser mellom mennesker er rare greier, og de går i utakt. Man kan være hodestups opptatt av en annen og ha voldsomme følelser som velter innover bevisstheten. Så finnes det ikke snev av gjenklang. Total mangel på respons eller interesse for en dypere relasjon. Har dere opplevd det? Det gjør steike vondt. Så lærer man seg å leve med savnet. Det tar tid, men etterhvert kapsles følelsene inn i et isolasjonslag av påtatt likegyldighet. Dagene går. Så blekner de sterke følelsene med tiden, og det blir hverdag i hjertet. 

Så en dag kommer et motsvar. Den man var så opptatt av og helt på felgen etter, tar kontakt og er full av kjærlig oppmerksomhet og varme vibber. Så sent, så altfor sent. Døren er boltet igjen og toget er gått.

En slik «mismatch» synes jeg livet byr på fra tid til annen. Jeg lengter etter en samklang, at følelsene kan gå i takt med et annet menneske. Ja, det lengter jeg etter.

Anonymkode: 78b91...9cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følelser mellom mennesker er rare greier, og de går i utakt. Man kan være hodestups opptatt av en annen og ha voldsomme følelser som velter innover bevisstheten. Så finnes det ikke snev av gjenklang. Total mangel på respons eller interesse for en dypere relasjon. Har dere opplevd det? Det gjør steike vondt. Så lærer man seg å leve med savnet. Det tar tid, men etterhvert kapsles følelsene inn i et isolasjonslag av påtatt likegyldighet. Dagene går. Så blekner de sterke følelsene med tiden, og det blir hverdag i hjertet. 

Så en dag kommer et motsvar. Den man var så opptatt av og helt på felgen etter, tar kontakt og er full av kjærlig oppmerksomhet og varme vibber. Så sent, så altfor sent. Døren er boltet igjen og toget er gått.

En slik «mismatch» synes jeg livet byr på fra tid til annen. Jeg lengter etter en samklang, at følelsene kan gå i takt med et annet menneske. Ja, det lengter jeg etter.

Det kjenner jeg så absolutt igjen. Det er en vanskelig situasjon som tærer på en hver eneste dag. Hvis du skal få det bedre, så må det en forandring til og den er det bare du som kan gjøre. Det tar tid, men begynn i det små og sørg for god behandling samtidig. Lykke til!

Anonymkode: 6832b...c46

Skrevet

Det beste er å holde seg unna relasjoner, det byr bare på utfordringer. 

Anonymkode: 7480f...e4d

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kjenner jeg så absolutt igjen. Det er en vanskelig situasjon som tærer på en hver eneste dag. Hvis du skal få det bedre, så må det en forandring til og den er det bare du som kan gjøre. Det tar tid, men begynn i det små og sørg for god behandling samtidig. Lykke til!

Anonymkode: 6832b...c46

Hva mener du ts skal forandre? Er ikke slike mismatch helt normalt å oppleve i løpet av livet uten at det betyr man er syk eller trenger å endre på noe?

Anonymkode: 035b6...52c

Gjest Gargamel
Skrevet
På 24.1.2019 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Joda. Kjenner igjen dette, bortsett fra at min dør ikke er boltet igjen når ting snur. Jeg er ikke så "kostbar." 

Skrevet

Kjenner igjen noe, men for min del så begynner jeg å tvile på mine egne følelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...