Gå til innhold

Kan dette være en form for lett grad av PTSD ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde noe for en uke siden som trigget noe i meg. Selv om det ikke var så alvorlig var det som å gjenoppleve følelsene fra tidligere traumer. De andre som var der var helt avslappet til situasjonen . Jeg hadde en kraftig følesesmessige reaksjon som varte i mange timer.  Selv nå er jeg mer urolig , på vakt og engstelig. Overfølsom for bevegelser og lyder rundt meg. Klarer ikke å konsentrere meg om daglige gjøremål og syns verden har blitt et utrygt sted igjen. Skal det så lite til ?. Er dette vanlig? 

Anonymkode: 312cb...870

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, newnick skrev:

Det minner om flashbacks. 

Får du noe hjelp?

Fikk litt terapi i begynnelsen så den intense  sterke skyldfølelsen og sjokket er over. Men det jeg beskriver i startinnlegget blir bare verre med årene. Små ting som minner om det som skjedde setter igang reaksjoner. Det plager meg ikke hele døgnet men likevel ganske ofte. Unngår ting som minner om opplevelsene. 

Gjest newnick
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk litt terapi i begynnelsen så den intense  sterke skyldfølelsen og sjokket er over. Men det jeg beskriver i startinnlegget blir bare verre med årene. Små ting som minner om det som skjedde setter igang reaksjoner. Det plager meg ikke hele døgnet men likevel ganske ofte. Unngår ting som minner om opplevelsene. 

Det er typisk for flashbaks. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger hjelp å bearbeide det. Får du terapi allerede? Kjenner meg igjen i det. Selv etter 30 år har jeg reaksjoner. Nå få jeg behandling for ptsd i form av samtaler og medisin. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...