Gå til innhold

Kupton: medisinspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har glemt morgendosen og kommer på det om ettermiddagen, skal man da ta den og senere på kvelden kveldsdosen, eller skal man hoppe over sen morgendose og bare ta kveldsdosen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket vedlegget? Jeg har en medisin som det ikke står noe på, da tar jeg sen og så ny kveldsdose, men jeg har også en hvor det står at jeg IKKE må ta dosen senere om jeg har glemt den på morgenen.

Anonymkode: 921fd...7bb

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket vedlegget? Jeg har en medisin som det ikke står noe på, da tar jeg sen og så ny kveldsdose, men jeg har også en hvor det står at jeg IKKE må ta dosen senere om jeg har glemt den på morgenen.

Anonymkode: 921fd...7bb

Det er lenge siden jeg har lest vedlegget til de medisinene jeg tar, så det aner jeg ikke. Jeg får vel ta en titt.

Skrevet

Hør på apoteket. Vet de det ikke, sjekker de det for deg - det er sånt vi har farmasøyter til :)

Ellers kan jeg bare si hva jeg gjør. Om klokka f.eks. blir 13 og jeg kommer på at morgenmedisin er glemt, så tar jeg de hvis de er tilgjengelige. Om klokka begynner å bli noe særlig mer, type >15, ville jeg nøye meg med å ta neste dose. Det føles riktig for meg, selv om jeg ikke har sjekket på apotek... Uansett skal man i regelen aldri erstatte en glemt dose ved å ta dobbel dose ved neste inntak. 

Skrevet
3 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Hør på apoteket. Vet de det ikke, sjekker de det for deg - det er sånt vi har farmasøyter til :)

Ellers kan jeg bare si hva jeg gjør. Om klokka f.eks. blir 13 og jeg kommer på at morgenmedisin er glemt, så tar jeg de hvis de er tilgjengelige. Om klokka begynner å bli noe særlig mer, type >15, ville jeg nøye meg med å ta neste dose. Det føles riktig for meg, selv om jeg ikke har sjekket på apotek... Uansett skal man i regelen aldri erstatte en glemt dose ved å ta dobbel dose ved neste inntak. 

Jeg gjør det på samme måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...