Gå til innhold

Økt energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene fått gradvis økt energi, men først i natt har det påvirket søvnen. Det vil si, igår så måtte jeg ta meg skikkelig i nakken for å greie og gå å legge meg. Sovnet, men våknet etter 3 timer. Det siste jeg er klar for nå, er å legge meg igjen. Humøret er også på oppadstigende (har egentlig vært jevn lenge)

Lurer nå på om jeg er på vei inn i en hypoman periode. Hadde vært deilig, bortsett fra at nedturen kommer jo alltid. Hardt og brutalt. 

Det er så fristende å bli hypoman, men lurer på om jeg skal være litt fornuftig for en gangs skyld og å sette inn tiltak for å bremse eller snu dette som kommer (hvis det er en hypoman periode da)  Har ekstra quetiapin, vival og imovane jeg kan ta de neste døgnene. Vet bare ikke om jeg bør sette inn tiltak nå eller om jeg skal vente. Er litt usikker. 

Har ingen avtale med fastlegen annet enn at jeg vet han vil jeg skal ta kontakt hvis det er noe spesielt. Men med min tidligere psykiater har jeg kunnet styre mye selv innenfor noen rammer. Kanskje jeg bør se an til mandag? Vingler fælt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, emilie321 skrev:

Har de siste dagene fått gradvis økt energi, men først i natt har det påvirket søvnen. Det vil si, igår så måtte jeg ta meg skikkelig i nakken for å greie og gå å legge meg. Sovnet, men våknet etter 3 timer. Det siste jeg er klar for nå, er å legge meg igjen. Humøret er også på oppadstigende (har egentlig vært jevn lenge)

Lurer nå på om jeg er på vei inn i en hypoman periode. Hadde vært deilig, bortsett fra at nedturen kommer jo alltid. Hardt og brutalt. 

Det er så fristende å bli hypoman, men lurer på om jeg skal være litt fornuftig for en gangs skyld og å sette inn tiltak for å bremse eller snu dette som kommer (hvis det er en hypoman periode da)  Har ekstra quetiapin, vival og imovane jeg kan ta de neste døgnene. Vet bare ikke om jeg bør sette inn tiltak nå eller om jeg skal vente. Er litt usikker. 

Har ingen avtale med fastlegen annet enn at jeg vet han vil jeg skal ta kontakt hvis det er noe spesielt. Men med min tidligere psykiater har jeg kunnet styre mye selv innenfor noen rammer. Kanskje jeg bør se an til mandag? Vingler fælt nå.

Ta noe for å sove om natten, søvn er viktig for deg nå- Tenk på nedturen. 

Skrevet
32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ta noe for å sove om natten, søvn er viktig for deg nå- Tenk på nedturen. 

Ja, skal gjøre det. Liker ikke å ta vival eller imovane, er redd for at det fort blir litt for mye b-preparater. Har brukt noe tramadol i det siste og da er jeg redd det fort kan bli litt mye. Er livredd for å bli avhengig.  Øker jeg dosen quetiapin får jeg også fort mer bivirkninger.

Skrevet
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Ja, skal gjøre det. Liker ikke å ta vival eller imovane, er redd for at det fort blir litt for mye b-preparater. Har brukt noe tramadol i det siste og da er jeg redd det fort kan bli litt mye. Er livredd for å bli avhengig.  Øker jeg dosen quetiapin får jeg også fort mer bivirkninger.

Ok. Men det er jo bare i en overgang? Da går det helt sikkert fint :) 

Skrevet
7 minutter siden, elina777 skrev:

Akineton kan hjelpe om du får urolige bein

Det er verdt å prøve. Takk skal du ha.

Skrevet
17 timer siden, emilie321 skrev:

Hevet stemningsleie og redusert søvn uten å bli trøtt/sliten er sikre tegn på hypomani. 

Utviklingen kan stanses om du får tilbake søvnen. 

Skrevet
25 minutter siden, Janus30 skrev:

Hevet stemningsleie og redusert søvn uten å bli trøtt/sliten er sikre tegn på hypomani. 

Utviklingen kan stanses om du får tilbake søvnen. 

Ja, må få snudd om. Har økt litt med quetiapin, men merker ikke noe til det ennå. Tenkte jeg også skulle ta vival 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...