Gå til innhold

Angstreaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte innom nav her forleden.  Etterpå frøs jeg og var nesten kvalm. Jeg syns det var en tøff samtale og saksbehandler virket likegyldig . Angstreaksjon etterpå?

Anonymkode: 6a84e...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter du generelt med angst, eller var det bare dette ene tilfellet du lurer på om var angst? Hvis du ikke har noen angstlidelse, tenker jeg at det høres mer ut som at du bare produserte litt mye adrenalin før eller under samtalen med NAV.

Skrevet

Det ser ikke ut som angst. Som trine sa, kanskje stress. Jeg fryser aldri, når jeg få angst.

Skrevet

Jeg fyser ofte som en reaksjon på ting. Legen min mente det var angst. Og på den tiden hadde jeg ingen andre symptomer på angst. Men jobber svært mye, og var temmelig presset. Jeg har aldri helt klart å forstå det som angst selv. Men jeg opplever mange symptomer som er i grenseland mellom stress og angst. For meg er det en hårfin balansegang. Og jeg tror at det er en måte kroppen reagerer på når den er i alarmberedskap/ stressa. Uansett hva man kaller det.... Jeg har mye av dette. Og det har alltid forundret meg. Jeg opplever det også alltid ifb ting jeg gruer meg til på sykehuset, operasjon, narkose etc. Da ligger jeg bare og skjelver på benken. Uansett hva det er, så er det noe kroppen vil fortelle deg.

Skrevet

Det er interessant. Jeg tar det opp i terapien. Visste ikke at noen fryser ved angst. Tusen takk Susis 😊

Skrevet

Det finns ikke noen grenser for hvilke ansikt angsten kan vise. Det aller meste kan være angst.

Skrevet
2 minutter siden, Bergogdal skrev:

Det finns ikke noen grenser for hvilke ansikt angsten kan vise. Det aller meste kan være angst.

Det har jeg også skjønt 😉

Skrevet

Man kan reagere sånn om man blir sliten av noe og. Krevende samtaler på f.eks. NAV gir meg ikke akkurat energi.

Mulig det kan ha vært en stressreaksjon, men det er for meg vanskelig å si. Du kjenner jo deg selv best og vet antakeli bedre enn meg hvordan du reagerer på stress/angst. Det KAN ha vært en angstreaksjon, eller at du rett og slett ble mentalt sliten - det kan man ofte kjenne kroppslig. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måtte innom nav her forleden.  Etterpå frøs jeg og var nesten kvalm. Jeg syns det var en tøff samtale og saksbehandler virket likegyldig . Angstreaksjon etterpå?

Mer en stressreaksjon vil jeg tippe.

Anonymkode: 90665...872

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angst- og stressreaksjon, antakelig. 

Jeg har opplevd det samme, og det er veldig ekkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...