Gå til innhold

Jeg er blitt utrygg med å bruke lithium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Manglende tilbakemelding fra fastlegen når verdiene har blitt ustabile. Ingen svar når jeg gir tilbakekemelding. Usikkerhet på årsaken til ustabile verdier. Ser ikke ut som fastlegen vet hva jeg bruker, selv om det er hun som skriver resepten. Det er bare fornying acv forrige resept.  Det er jeg som må passe på at fastlegen tar nyreprøver. Angst for forgiftning. Usikker på hvilke konsekvenser det kan få. Jeg har allerede fått lavt stoffskifte pga lithium. Jeg vet ikke om jeg tør bruke de lenger.

Anonymkode: 8094f...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vel ta en sakte nedtrapping

Skrevet

Kanskje du skal ta det opp med fastlegen eller bytte fastlege før du går til et slikt drastisk tiltak? 

Anonymkode: 6f2d2...c03

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal ta det opp med fastlegen eller bytte fastlege før du går til et slikt drastisk tiltak? 

Jeg er redd verdien blir for høy så lenge jeg ikke kjenner årsaken til en kraftig stigning. Jeg sendte mail til fastlegen på pasiensky uten å få svar på spørsmål angående lithiummålingene.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd verdien blir for høy så lenge jeg ikke kjenner årsaken til en kraftig stigning. Jeg sendte mail til fastlegen på pasiensky uten å få svar på spørsmål angående lithiummålingene.

Da bestiller du en time og snakker med fastlegen din om bekymringene dine og sier at du tenker å slutte med lithium pga det. 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bestiller du en time og snakker med fastlegen din om bekymringene dine og sier at du tenker å slutte med lithium pga det. 

Jeg reduserer ihvertfall. Så er jeg sikrere på å ikke komme for høyt før jeg skal til legen igjen. Jeg har forstått det på forumet her at jeg bør ta blodprøver hver 3. mnd. Tror ikke det har hensikt å gå til fastlegen før det. Mitt inntryķ er at jeg vet mer enn fastlegen om lithium. Det jeg ikke forstår og som gjør meg usikker er hvorfor den steg så mye ved siste måling. At fastlegen ikke har gitt tilbakemelding, og event tilbudt kontrollprøve, har svekket troen på hennes kjennskap til lithiumbruk.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reduserer ihvertfall. Så er jeg sikrere på å ikke komme for høyt før jeg skal til legen igjen. Jeg har forstått det på forumet her at jeg bør ta blodprøver hver 3. mnd. Tror ikke det har hensikt å gå til fastlegen før det. Mitt inntryķ er at jeg vet mer enn fastlegen om lithium. Det jeg ikke forstår og som gjør meg usikker er hvorfor den steg så mye ved siste måling. At fastlegen ikke har gitt tilbakemelding, og event tilbudt kontrollprøve, har svekket troen på hennes kjennskap til lithiumbruk.

Hvorfor ber du ikke om en kontrollprøve før du reduserer? Du er jo langt unna en farlig høy serumkonsentrasjon. 

Gjest elina777
Skrevet

0,8 er helt vanlig da

litium kan forandre seg

i seks år var jeg stabil på 83 mg morgen og 83 mg kveld

nå må jeg derimot bruke 250 mg i døgnet for virkning

Skrevet
19 timer siden, frosken skrev:

Hvorfor ber du ikke om en kontrollprøve før du reduserer? Du er jo langt unna en farlig høy serumkonsentrasjon. 

Jeg burde vel det . Men sliter mye og orker ikke mase om blodprøver akkurat nå.

Skrevet
På 29.1.2019 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Manglende tilbakemelding fra fastlegen når verdiene har blitt ustabile. Ingen svar når jeg gir tilbakekemelding. Usikkerhet på årsaken til ustabile verdier. Ser ikke ut som fastlegen vet hva jeg bruker, selv om det er hun som skriver resepten. Det er bare fornying acv forrige resept.  Det er jeg som må passe på at fastlegen tar nyreprøver. Angst for forgiftning. Usikker på hvilke konsekvenser det kan få. Jeg har allerede fått lavt stoffskifte pga lithium. Jeg vet ikke om jeg tør bruke de lenger.

Helt enig.... Fastleger burde ikke gi ut slik medisin..... Be hun henvise deg til en psykiater ang medisiner.... Det har du krav på... skjønner du er redd... Jeg må også passe på min lege! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...