Gå til innhold

Er psykisk trett. Hvordan forholde seg til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner meg sliten. En overveldende psykisk tretthet på en måte. En tung håpløshet som om man går i sand eller skal bestige et fjell . Det er så tungt liksom. Denne følelsen kan komme over meg rett som det er og gjør meg handlingslammet. Kan gå på butikken og plutselig kjenne det som om kroppen ikke vil mer og jeg føler for å bare legge meg ned. Jeg gjør jo selvfølgelig ikke det og kroppen min er frisk. En slik psykisk tretthet har jeg ikke opplevd tidligere. Hva er det tegn på egentlig og hvordan forholde seg til dette?. Har hatt mange runder med depresjon og angst opp gjennom årene men klart å kjempe meg ut av det igjen og igjen og igjen. Snakket villig med psykologen og ivrig prøvd ut medisiner. Er det egentlig noe som heter å være psykisk trett ?. Er det vanlig kanskje? 

Anonymkode: 6b8c4...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. 

Anonymkode: 7fd6c...f10

Skrevet

Jeg tror det er noe som heter/kalles psykisk tretthet, ja. Jeg kan føle meg psykisk trett rett som det er. 

Men er du sikker på at det du beskriver kommer av psykisk tretthet? Du skriver at du aldri har kjent det sånn før, og at kroppen din er frisk. Men kanskje burde du likevel be om å få tatt noen blodprøver, bare for å se at alt er ok? 

Skrevet
1 time siden, Anbr42 skrev:

Jeg tror det er noe som heter/kalles psykisk tretthet, ja. Jeg kan føle meg psykisk trett rett som det er. 

Men er du sikker på at det du beskriver kommer av psykisk tretthet? Du skriver at du aldri har kjent det sånn før, og at kroppen din er frisk. Men kanskje burde du likevel be om å få tatt noen blodprøver, bare for å se at alt er ok? 

Ikke så lenge siden jeg tok en slik legesjekk og alt er i orden. Det jeg ikke har kjent før er at jeg overhode ikke orker å kjempe lenger og er så ufattelig lei av å være psyk at jeg ikke prøver å håpe en gang. Total resignasjon. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lenge siden jeg tok en slik legesjekk og alt er i orden. Det jeg ikke har kjent før er at jeg overhode ikke orker å kjempe lenger og er så ufattelig lei av å være psyk at jeg ikke prøver å håpe en gang. Total resignasjon. 

Skjønner. Det kan jo være at du rett og slett har fått en depresjon igjen. Det er ikke alltid at symptomene er akkurat like fra gang til gang.

Håper du kan ta turen til legen en gang til for en prat om hva dette kan være, hva det evt. kan skyldes, og hva som evt. kan gjøres med det. God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...