Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår nå at mange svarer meg som om jeg var en annen person.

Det har lett for å skje i tråder der mange skriver anonymt og det kommer flere innlegg raskt etter hverandre. Det er ikke spesielt rettet mot deg. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som ligner på avhengighet på dol når det kommer til sånne private opplysninger som får andre til å føle seg ovenpå.

I en tråd med tema "hvor mye penger bruker du på..." eller "hva anbefaler du for å redusere utgiftene til...." eller liknende, må det nødvendigvis komme fram noen opplysninger om folks privatliv. Jeg synes ikke du skal anta at folk som ikke sliter økonomisk, automatisk føler seg ovenpå av den grunn. Det er store forskjeller mellom brukerne her (mht. antall inntekter i husstanden, antall som skal forsørges, stillingsprosent, formue / gjeld og andre forhold).

Trådstarter skrev selv flere innlegg i tråden av typen "jeg småhandler kanskje for mye", "jeg synes fortsatt pengene går ut for fort" osv. De må kunne besvares uten at det skal tolkes som skryt eller skadefryd.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kredittkort, men jeg har det under kontroll.  Jeg skriver aldri på dol om min økonomiske situasjon annet enn at jeg er ikke gjeldsfri og har ikke planer om å bli det. 

 Akkurat det med kredittkort har jeg en følelse av at du har nevnt noen ganger. Men jeg kan selvfølgelig forveksle deg med en annen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, laban skrev:

Det har lett for å skje i tråder der mange skriver anonymt og det kommer flere innlegg raskt etter hverandre. Det er ikke spesielt rettet mot deg. 

Jeg tar det ikke personlig, men jeg har undret meg over svar noen ganger og forstår nå grunnen til dem.

I en tråd med tema "hvor mye penger bruker du på..." eller "hva anbefaler du for å redusere utgiftene til...." eller liknende, må det nødvendigvis komme fram noen opplysninger om folks privatliv. Jeg synes ikke du skal anta at folk som ikke sliter økonomisk, automatisk føler seg ovenpå av den grunn. Det er store forskjeller mellom brukerne her (mht. antall inntekter i husstanden, antall som skal forsørges, stillingsprosent, formue / gjeld og andre forhold).

Jeg undrer meg først og fremst over at det er så mange som gidder å svare ,der som ser ut til å være samme person, gang på gang på gang.  Jeg kastet frem en hypotese om at kanskje det kommer av at da føler man seg ovenpå.  Jeg mente ikke at det var bevisst.

Trådstarter skrev selv flere innlegg i tråden av typen "jeg småhandler kanskje for mye", "jeg synes fortsatt pengene går ut for fort" osv. De må kunne besvares uten at det skal tolkes som skryt eller skadefryd.

Skryt eller skadefryd er noe annet enn å føle seg ovenpå (i hvert fall i mine øyne).  Jeg har ikke beskyldt noen for skadefryd.

 Akkurat det med kredittkort har jeg en følelse av at du har nevnt noen ganger. Men jeg kan selvfølgelig forveksle deg med en annen :P

Her blir jeg litt usikker på hva du mener.  For min del kan du forveksle meg med en annen, men jeg har deltatt i diskusjoner om kredittkort.  Her opplever jeg noen ganger at diskusjonen er veldig ensformig.  Kredittkort er fy og de som bruker dem havner i luksusfellen ganske snart.  Jeg er glad i provosere og det kan godt hende at jeg har skrevet noe som du har lagt merke til:lol:.  Jeg er likevel usikker på om jeg har skrevet noe særlig seriøst om min bruk av kredittkort.

 

 

 

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎01‎.‎2019 den 10.56, påskelilje skrev:

Det er ufattelig lenge siden jeg faktisk har sjekket i nettbanken hvor mye vi bruker på mat. Men nå gjorde jeg det:

Vi har brukt 7901 kr i matbutikker, kiosker, kafé på ferje etc i løpet av januar. Detter jo inkludert toalettpapir, bind, tamponger, Shampo, balsam etc. Vaskemidler kjøpte jeg mye inn av før jul, og har for flere måneder fremover.

Jeg har holdt utenom det jeg bruker i kantina på jobben, og det mannen kjøper i løpet av sin arbeidsdag (som regel 25-45 kr per person 4-5 dager i uka), samt det ungene evt har kjøpt på kafé eller liknende. Jeg har også holdt utenom et stort parti med fisk som er i frysen, som jeg regner med at vi spiser opp i løpet av 3-4 mnd. Må kanskje legge på 1000 kr da, sånn at det blir ca 9000 kr. Har også holdt utenom vin.

Har jo tippet 8000-9000 kr tidligere, og det stemte jo veldig bra.

Vi er 5 personer (4 voksne og en litt småspist tenåring).

Spiser mye fisk, grønnsaker, brød, poteter og frukt. Lite kjøtt (har vel bare kjøpt inn litt kjøttpålegg, en røykt svinekam og 2 pk med kyllingfilet i hele januar, tror jeg - men har litt mer liggende i frysen fra før). Vi har ikke spist noe ute eller kjøpt take-away denne måneden. Det hender det jo at vi gjør ellers.

Tok en sjekk i nettbanken nå, på de 19 første dagene i februar. Vi har brukt rundt 5500 kr i matbutikker, sånn at vi kommer til å havne på ca 8000 kr denne måneden. To av de voksne ungdommene er bortreist en drøy uke, så det utgjør nok differansen fra forrige måned :-)

Har holdt utenom jobb-mat, det evt ungene har brukt på kafé eller butikk utenom måltider, og vin. Vi hadde to litt dyrere middager enn normalt forrige uke (spiste ikke ute), men det hører jo også med innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...