Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 000 for en person. Inkludert kaffe, brus og pastiller, som utgjør kanskje 15-20%. 

Anonymkode: 96827...dd2

Kunne lett brukt 8000 kroner selv per person. Men forsøker å bli bedre på å spare der jeg bør/ kan. Men det er ikke enkelt. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 3500 kr på en person.  Det er noe over gjennomsnittet som er ca. 3000 kr i måneden.  Det inkluderer alt som er handlet i butikken + lunsj innimellom på jobben.

Utenom det er alkohol og restaurantbesøk.  Jeg spiste på restauranter første dagene i januar, men det har vært lite siden.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufattelig lenge siden jeg faktisk har sjekket i nettbanken hvor mye vi bruker på mat. Men nå gjorde jeg det:

Vi har brukt 7901 kr i matbutikker, kiosker, kafé på ferje etc i løpet av januar. Detter jo inkludert toalettpapir, bind, tamponger, Shampo, balsam etc. Vaskemidler kjøpte jeg mye inn av før jul, og har for flere måneder fremover.

Jeg har holdt utenom det jeg bruker i kantina på jobben, og det mannen kjøper i løpet av sin arbeidsdag (som regel 25-45 kr per person 4-5 dager i uka), samt det ungene evt har kjøpt på kafé eller liknende. Jeg har også holdt utenom et stort parti med fisk som er i frysen, som jeg regner med at vi spiser opp i løpet av 3-4 mnd. Må kanskje legge på 1000 kr da, sånn at det blir ca 9000 kr. Har også holdt utenom vin.

Har jo tippet 8000-9000 kr tidligere, og det stemte jo veldig bra.

Vi er 5 personer (4 voksne og en litt småspist tenåring).

Spiser mye fisk, grønnsaker, brød, poteter og frukt. Lite kjøtt (har vel bare kjøpt inn litt kjøttpålegg, en røykt svinekam og 2 pk med kyllingfilet i hele januar, tror jeg - men har litt mer liggende i frysen fra før). Vi har ikke spist noe ute eller kjøpt take-away denne måneden. Det hender det jo at vi gjør ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte : 6000 kr på to personer. Målet er å bruke mindre. 

Anonymkode: 8e79a...884

1700 kr, en person. 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne lett brukt 8000 kroner selv per person. Men forsøker å bli bedre på å spare der jeg bør/ kan. Men det er ikke enkelt. 

Anonymkode: 8e79a...884

Jeg kan lett bruke 8000 kr en måned hvis jeg spiser og drikker mye på restauranter, men ikke ellers.  En vanlig måned hvor jeg kjøper lunsj innimellom og noen kaffekopper ute er på ca. 3000 kr.  I år har jeg brukt mer i januar enn vanligvis, men det kommer av at jeg var borte i desember og kom tilbake til et tomt kjøleskap.  Det er nå fullt og siste dagen i måneden er i morgen.  Vanligvis er desember en dyr måned og så er mye igjen i januar.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1700 kr, en person. 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Det var lite, men jeg har ofte brukt så lite i januar for da har jeg en del i kjøleskapet fra desember og så er jeg lei av festmat og mye mat i desember.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var lite, men jeg har ofte brukt så lite i januar for da har jeg en del i kjøleskapet fra desember og så er jeg lei av festmat og mye mat i desember.

Anonymkode: 488f8...f4b

Ja, det er mindre enn normal. Var nok igjen endel mat fra jul (bruke mer enn normalt på mat i desember).

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 1950 kr denne mnd på alt jeg har kjøpt i matbutikken. Handlet i sta, så da blir det neppe noe mer handling før neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ca 9 000 i januar 2019 inkludert alle dagligvarer. Restauranter og kafeer kommer i tillegg.

Vi er 4 personer hvor alle spiser som voksne og vel så det. Vi er ikke særlig bevisste på å spare, men jeg antar at vi ikke har veldig dyre vaner når det gjelder mat hjemme.

Det blir "middag til under 100-lappen" fra REMA noen ganger, og det er ikke så verst. Det er tidsklemma som gjør at det blir noen enkle løsninger, og ikke økonomi.

Jeg dømmer ingen, men er litt forundret over at folk bruker 8000 per person. Jeg lurer litt på hva man spiser da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 000 for en person. Inkludert kaffe, brus og pastiller, som utgjør kanskje 15-20%. 

Anonymkode: 96827...dd2

Spiser du mye ute?

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 000 for en person. Inkludert kaffe, brus og pastiller, som utgjør kanskje 15-20%. 

Anonymkode: 96827...dd2

8000 for én person? Lager du ikke noe mat hjemme? Kjøper du alt ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, påskelilje skrev:

8000 for én person? Lager du ikke noe mat hjemme? Kjøper du alt ute?

Spiser alt for mye frukt. Spiser aldri ute, men kjøper en del kaffe latte. 

Anonymkode: 96827...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiser alt for mye frukt. Spiser aldri ute, men kjøper en del kaffe latte. 

Anonymkode: 96827...dd2

Vi spiser også mye frukt. Men jeg prøver å velge det som til enhver tid er nedsatt. Altså ikke 3 kg epler hvis de koster 35 kr per kilo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg dømmer ingen, men er litt forundret over at folk bruker 8000 per person. Jeg lurer litt på hva man spiser da. 

Cottage cheese, yoghurt, gulrøtter, mye frukt, Fjordland til middag, brød med ost og skinke. Kjøper kaffe latte på vei til jobb, og spiser mye pastiller. Drikker brus. 

Hvis jeg skal kutte i kostnadene, så har jeg mest å vinne på å redusere mengde frukt og pastiller. 

Anonymkode: 96827...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Cottage cheese, yoghurt, gulrøtter, mye frukt, Fjordland til middag, brød med ost og skinke. Kjøper kaffe latte på vei til jobb, og spiser mye pastiller. Drikker brus. 

Hvis jeg skal kutte i kostnadene, så har jeg mest å vinne på å redusere mengde frukt og pastiller. 

Anonymkode: 96827...dd2

Du må spise enorme mengder frukt og pastiller.

Fjordland er ikke billig. 

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et relativt høyt forbruk på rundt 3500. Jeg er da avhengig av Pepsi Max, og det er ikke helt billig. Siden jeg er lite motivert for å lage mat bare til meg, blir det jo noen rett i ovnen eller Fjorland type mat. Så kommer det virkelig obligatoriske knekkebrødet og den like obligatoriske osten. Frukt må jeg ha, fisk må jeg ha. Jeg lager meg salat om jeg må ha med niste, og gjerne Kolonihagen´s hirse- eller rugrundstykker. Hvilke merker jeg handler er litt bundet til hva de har på kolonial.no, hvor jeg handler brorparten av dagligvarene mine. Så kommer kafe/restaurant utenom. Jeg bruker gjerne noen hundrelapper ute nå og da, for jeg liker å dele gode matopplevelser med venner eller familie nå og da. I hyggelig sosialt lag. Det medfører jo at jeg må nedprioritere litt andre ting, Klær bruker jeg f.eks. ikke mye penger på, selv om jeg kjøper klær med litt stive priser (gjerne på salg) når jeg først handler noe. Men heller færre klær med god kvalitet enn en haug billige bruk- og kast varer fra de store kjedene. Det blir på sikt faktisk dyrere. Sminke bruker jeg lite av, og jeg kjøper ikke de aller dyreste merkene. Parfyme er en liten last, men en litt stor flaske varer jo nesten i et år. Jeg klipper meg hos lærlinger, og jobben de gjør står ofte ikke tilbake for det ferdige frisører gjør. 

Men god mat og gode råvarer er viktig, jeg velger gjerne økologisk om jeg kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg tror jeg har brukt ganske mye denne måneden.

I helga skulle jeg ha ost, kjeks og vin hjemme sammen med ei eneste venninne. På vanlig måte klarer jeg ikke å begrense meg, så det ble mer som tapas/koldbord. Kjøpte også blomster til hun kom, så den kvelden ble dyr. Ble koselig da og hadde sikkert kostet like mye om vi dro ut på byen i steden.

Men ellers er vi ganske fornuftig. Det som er litt irriterende er at vi verken har Kiwi eller Rema lenger i nabolaget og Coop er ganske dyrt i forhold.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, påskelilje skrev:

Vi spiser også mye frukt. Men jeg prøver å velge det som til enhver tid er nedsatt. Altså ikke 3 kg epler hvis de koster 35 kr per kilo....

Frukt er da ikke så dyr, i hvert fall ikke hvis man handler i innvandrerbutikker.  Jeg spiser en del frukt, og da vil jeg ha god frukt og ikke noe som må kastes samme kveld og den blir kjøpt.

Hvis jeg kjøper billige epler så er det gjerne for å bruke dem i eplepai eller lignende.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...