Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg småhandler for mye. Handler hver dag. Handler for lave beløper men det er gjerne ikke så lurt. Mulig bedre å handle for flere dager om gangen... 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at jeg småhandler for mye. Handler hver dag. Handler for lave beløper men det er gjerne ikke så lurt. Mulig bedre å handle for flere dager om gangen... 

Anonymkode: 8e79a...884

Poenget er om du planlegger hva du trenger og hva du skal bruke det til, ikke hvor mange ganger du går i butikken. Middager til en liten husholdning kan det jo være lurt å planlegge for hele eller halve uka, slik at eventuelle rester kan brukes til noe. Men hvor mange dager du fordeler innkjøpene på, er ikke poenget.

Hvis du impulskjøper noe du egentlig ikke trenger hver gang du handler, stemmer det jo at det ikke er så lurt. Men da er det jo den manglende planleggingen og evnen til å holde seg til planen / handlelappen som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, cilie skrev:

Ser den.

Jeg har veldig bra kolestrol osv. Er halvveis vegetarianer, men elsker sukker og vet drt kan trigge betennelser. 

Samme her. Nå gjenstår det bare å kutte den andre halvparten, som er biff og bacon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gargamel skrev:

Samme her. Nå gjenstår det bare å kutte den andre halvparten, som er biff og bacon. 

Jeg for min del er fornøyd med å være halvveis vegetarianer. Spiser litt kjøttpålegg, og innimellom (1-2 ganger per uke) kjøttmiddag. Spiser dog mye fisk.

Jeg var på reise med jobben to dager. På hovedmiddagen ble det servert kjøtt, og det var godt det - men dagen etter valgte jeg fisk til både frokost og lunsj, hadde ikke lyst på kjøtt i det hele tatt da.

Jeg lever helt fint med å spise bacon innimellom, et kyllinglår en gang i måneden eller en svinekotelett dann og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg for min del er fornøyd med å være halvveis vegetarianer. Spiser litt kjøttpålegg, og innimellom (1-2 ganger per uke) kjøttmiddag. Spiser dog mye fisk.

Jeg var på reise med jobben to dager. På hovedmiddagen ble det servert kjøtt, og det var godt det - men dagen etter valgte jeg fisk til både frokost og lunsj, hadde ikke lyst på kjøtt i det hele tatt da.

Jeg lever helt fint med å spise bacon innimellom, et kyllinglår en gang i måneden eller en svinekotelett dann og vann.

Jeg spiser mye mindre kjøtt enn deg, men jeg ville aldri sagt at jeg er halvveis vegetarianer.  Enten er man vegetarianer eller så er man ikke det.  Jeg spiser mye fisk og de som spiser fisk er ikke vegetarianere.  Jeg spiser kjøtt en sjelden gang, men aldri kjøttpålegg.  Jeg spiser kjøtt til jul og når jeg blir bedt på middag hvor det blir servert kjøtt.  Når jeg er ute på restauranter bestiller jeg fisk eller grønnsaksretter.  Hvis jeg får lyst på kjøtt så spiser jeg kjøtt, men det skjer veldig sjelden.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg for min del er fornøyd med å være halvveis vegetarianer. Spiser litt kjøttpålegg, og innimellom (1-2 ganger per uke) kjøttmiddag. Spiser dog mye fisk.

Jeg var på reise med jobben to dager. På hovedmiddagen ble det servert kjøtt, og det var godt det - men dagen etter valgte jeg fisk til både frokost og lunsj, hadde ikke lyst på kjøtt i det hele tatt da.

Jeg lever helt fint med å spise bacon innimellom, et kyllinglår en gang i måneden eller en svinekotelett dann og vann.

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser mye mindre kjøtt enn deg, men jeg ville aldri sagt at jeg er halvveis vegetarianer.  Enten er man vegetarianer eller så er man ikke det.  Jeg spiser mye fisk og de som spiser fisk er ikke vegetarianere.  Jeg spiser kjøtt en sjelden gang, men aldri kjøttpålegg.  Jeg spiser kjøtt til jul og når jeg blir bedt på middag hvor det blir servert kjøtt.  Når jeg er ute på restauranter bestiller jeg fisk eller grønnsaksretter.  Hvis jeg får lyst på kjøtt så spiser jeg kjøtt, men det skjer veldig sjelden.

Anonymkode: 488f8...f4b

Enig i at det var litt voldsomt å kalle seg delvis vegetarianer om man har kjøtt til middag et par ganger i uka og spiser kjøttpålegg. Men dette blir jo bare semantikk :)

 

Jeg bor med en kjøttelskende familie, så vi har mer kjøtt hjemme enn jeg foretrekker. Men ofte spiser jeg selv en liten bit kjøtt og masse tilbehør. Mannen min skjønner ikke helt vitsen med med alt tilbehøret til kjøttet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser mye mindre kjøtt enn deg, men jeg ville aldri sagt at jeg er halvveis vegetarianer.  Enten er man vegetarianer eller så er man ikke det.  Jeg spiser mye fisk og de som spiser fisk er ikke vegetarianere.  Jeg spiser kjøtt en sjelden gang, men aldri kjøttpålegg.  Jeg spiser kjøtt til jul og når jeg blir bedt på middag hvor det blir servert kjøtt.  Når jeg er ute på restauranter bestiller jeg fisk eller grønnsaksretter.  Hvis jeg får lyst på kjøtt så spiser jeg kjøtt, men det skjer veldig sjelden.

Anonymkode: 488f8...f4b

Hehe - jeg ser den...

Men i forhold til det jeg spiste før, så er jeg nå, i mine øyne i alle fall halvveis pescetarianer :-)

Jeg vet at en ikke er vegetarianer når en spiser fisk. Men veldig mange har aldri hørt det ordet, så da sier jeg ofte heller "halvveis vegetarianer", eller "jeg spiser lite kjøtt".

Før hadde vi kjøtt til middag 5-6 ganger i uka, og fisk 1-2. Aldri rene vegetarretter. Nå har vi altså kjøtt 1-2 ganger per uke (oftere 1 enn 2, fordi 2 av barna ikke spiser kjøtt, og jeg lager sjelden to middager) og fisk 2-4 ganger, de resterende middagene er plantebaserte.

Før spiste jeg alltid kjøttpålegg til frokost, og gjerne til lunsj og kveldsmat også.

Nå spiser jeg ofte fisk som pålegg til frokost, eller noe plantebasert, men altså også kjøttpålegg innimellom.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke smakt rødt kjøtt på over 20 år. Er imidlertid ikke sikker på om det har vært lurt egentlig, men nå klarer jeg ikke annet, 

Har null behov for å definere det - ville bare korrigere et mulig inntrykk av at jeg er proppet av usunne, digre middager osv. Ikke at sukker er bedre da - men i hvert fall sunn mat den maten jeg spiser (stort sett😅 - pannekaker og loff m ost er ikke særlig bra...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg kjøper ofte laks til 4% avslag dagen før de går ut på dato, slike som er beregnet til både varming og sushi. Deler dem i passe porsjonsbiter til meg og hiver i fryseren. Er like gode i 2-3 mnd etterpå de. Kastet du to pakker egg fordi de hadde gått ut på dato?!! De var helt sikkert like gode i 2 mnd til, minst. Datoen på egg er bare en eu-tilpasning. Om du legger et rått egg i en skål med vann og det synker er det like fint, om det flyter opp er det bare å kaste for da har det blitt dårlig.

:D Det skal selvfølgelig være 40% avslag på laksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 22.08, Lillemus skrev:

:D Det skal selvfølgelig være 40% avslag på laksen...

Haha 😁😁😁 Lurte på om du virkelig jaktet på 4 % - kupp 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt litt mer enn jeg hadde tenkt denne måneden pga jeg fikk plutselig besøk av folk og måtte kjøpe inn ekstra mat... Hadde tenkt å spare en del denne måneden... Men nå regner jeg med at det blir litt mindre sparepenger denne måneden. 2000 kroner satt av på sparekonto istedet for 3000 kroner som planlagt. Men men... slik er det når det dukker opp uventet besøk og uventet regning itillegg..

 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 liter melk og en fløte som har gått ut 8.2 og en bøtte med Tyrkisk yoghurt som går ut i dag. + Kurv jordbær som jeg kjøpte fredag..... Men jeg klarte i hvert fall i spise opp alle Skyrene før de gikk ut - og nye er kjøpt. Kikket også på prisen av 4 cola Zero 🤑 og skjønner at denne tråden er nyttig for meg💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, cilie skrev:

2 liter melk og en fløte som har gått ut 8.2 og en bøtte med Tyrkisk yoghurt som går ut i dag

Hva gjorde du med dette? Melka og fløten kan du bake brød eller boller av eller ha i en vaffelrøre / pannekakerøre. Yoghurten er holdbar lenge ennå selv om datostemplingen viser i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva gjorde du med dette? Melka og fløten kan du bake brød eller boller av eller ha i en vaffelrøre / pannekakerøre. Yoghurten er holdbar lenge ennå selv om datostemplingen viser i dag.

Det står der ennå... Jeg lager aldri noe... Bortsett fra lavkarbo-og magevennligbrød  uten korn og melk. Dvs jeg kjøper en dyr blanding og tilsetter egg og vann.

Prøver å drikke vann til frokost, men elsker jo melk. Kanskje jeg tar ett glass imgn da. Men da er det jo 3 dager over...😬

Fant brokoli, en halv crispy salat og gulrøtter og som er dårlig.

Nå skal jeg bli helt rå på handling/ kasting-problematikken framover!!👏 

Nå fikk jeg helt sykt lyst på boller forresten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

Nå fikk jeg helt sykt lyst på boller forresten! 

Bak boller - nystekte boller er livsfarlig godt! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Bak boller - nystekte boller er livsfarlig godt! :D 

Hehe, for du tror jeg har gjær osv? Vel, heldigvis har jeg mat i ovnen, selv om boller hadde vært en million ganger bedre😅 

Har sett meg ut en lavkalori ferdigblanding jeg skal bestille, som visstnok smaker godt. Dyrt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, cilie skrev:

2 liter melk og en fløte som har gått ut 8.2 og en bøtte med Tyrkisk yoghurt som går ut i dag. + Kurv jordbær som jeg kjøpte fredag..... Men jeg klarte i hvert fall i spise opp alle Skyrene før de gikk ut - og nye er kjøpt. Kikket også på prisen av 4 cola Zero 🤑 og skjønner at denne tråden er nyttig for meg💪💪

Hvorfor kjøper du Skyr hvis du ikke liker det?

Både melka og fløten er sikkert brukende i dag. Lukt og smak! Samme med yoghurten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i butikken i dag og handlet mat for ca. 1500 kr.  Etterpå tok jeg drosje hjem som kostet 210 kr.  Jeg har kjøpt to måltider fersk fisk, grønnsaker, frukt, kaffe, kakao, Farris, appelsinjuice, melk, frokostblandinger osv. osv.

Jeg bor alene og jeg har kjøpt det jeg kommer til å spise i nærmeste fremtid.  I april reiser jeg bort så dette blir siste storhandling før reisen.  Mulig at jeg ikke kommer til å handle så mye før høsten igjen.  De nærmeste dagene tar jeg med matpakke på jobben, og så kjøper jeg kanskje lunsj  innimellom igjen.  Variasjon er bra:)

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler fortsatt at det går mye penger til mat. Jeg tenker grundig gjennom hva jeg kjøper, men pengene fyker. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...