Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du på mat denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

2000 kr 3 voksne personer 

Anonymkode: 0e4e8...6a0

500,- i uka på tre voksne? Har jeg problemer med å tro med mindre du baker, dyrker, jakter og fisker mye selv. Eller dere spiser kun nudler og kneipp. At du klarer å få til 3-4 måltider om dagen pr. pers for 24,- høres på ingen måte troverdig ut for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere er vel flere enn en i husholdningen.  Da handler man mer.  Jeg ville f.eks aldri kjøpe 4-5 stk Norvegia selv om de holder seg lenge, men jeg ville kjøpt det på tilbud når det er der.  Jeg spiser nesten ikke kjøtt og kjøper det aldri i butikken.  Makrell i tomat og sursild ser jeg ikke ofte på tilbud, men ville kjøpt noe hvis det var der.  Fiskeboller og fiskegrateng kjøper jeg aldri kun fisk.  Frukt og grønnsaker kjøper jeg i innvandrerbutikker.

Anonymkode: 488f8...f4b

Ja, vi er 5. Bruker 1-1,5 kilo Norvegiaost per uke.

Jeg kjøper norske epler så lenge de er å få kjøpt om høsten - de smaker og lukter mye bedre enn de fleste andre. Prøver å kjøpe norsk mat, men noe er selvsagt produsert andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

500,- i uka på tre voksne? Har jeg problemer med å tro med mindre du baker, dyrker, jakter og fisker mye selv. Eller dere spiser kun nudler og kneipp. At du klarer å få til 3-4 måltider om dagen pr. pers for 24,- høres på ingen måte troverdig ut for meg.

Jeg tror heller ikke det er mulig.

Eller - min far bruker ekstremt lite penger på mat. Han kjøper kneip og melk, spiser ofte ostesmørbrød eller speilegg til middag, eller 2 pølser + 2 poteter, fisker selv til både middag og pålegg, har syltetøy og epler fra egen hage... Men det er jo ikke så veldig vanlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, vi er 5. Bruker 1-1,5 kilo Norvegiaost per uke.

Det var voldsomt til ostespising! Også Norvegia da, som ikke smaker noen ting ;) .

Tror ikke vi totalt bruker en kvart kilo ost i uken en gang. Eller - om jeg inkluderer brunost, så kanskje ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Xtra skrev:

Det var voldsomt til ostespising! Også Norvegia da, som ikke smaker noen ting ;) .

Tror ikke vi totalt bruker en kvart kilo ost i uken en gang. Eller - om jeg inkluderer brunost, så kanskje ;) 

Er det så mye? Jeg alene spiser bortimot en halvkilo ost i uken.

Anonymkode: 618fa...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så mye? Jeg alene spiser bortimot en halvkilo ost i uken.

Anonymkode: 618fa...221

Jeg synes det høres voldsomt mye ut. Mener ikke for mye - det er jo ikke det verste man kan spise, bortsett fra at det er temmelig mye kalorier i ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, påskelilje skrev:

Ja, vi er 5. Bruker 1-1,5 kilo Norvegiaost per uke.

Jeg kjøper norske epler så lenge de er å få kjøpt om høsten - de smaker og lukter mye bedre enn de fleste andre. Prøver å kjøpe norsk mat, men noe er selvsagt produsert andre steder.

Jeg kjøper gjerne Red delicious til å spise.  Norske epler bruker jeg i matlaging.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillemus skrev:

500,- i uka på tre voksne? Har jeg problemer med å tro med mindre du baker, dyrker, jakter og fisker mye selv. Eller dere spiser kun nudler og kneipp. At du klarer å få til 3-4 måltider om dagen pr. pers for 24,- høres på ingen måte troverdig ut for meg.

Jeg har vanskelig for å tro at man dyrker, jakter og fisker mye i januar:P.  Kan hende at de gjorde det i fjor.  Tror uansett ikke dette er realistisk.

Kanskje de dyrket korn i fjor sommer og baker av det nå:lol:

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper gjerne Red delicious til å spise.  Norske epler bruker jeg i matlaging.

Anonymkode: 488f8...f4b

Er ikke NORSKE epler gode nok til å spise?

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vanskelig for å tro at man dyrker, jakter og fisker mye i januar:P.  Kan hende at de gjorde det i fjor.  Tror uansett ikke dette er realistisk.

Kanskje de dyrket korn i fjor sommer og baker av det nå:lol:

Anonymkode: 488f8...f4b

Man kan jo fryse ned kjøtt og fisk da, fiske gjør man vel hele året forøvrig. :) Rottgrønnsaker holder seg i månedsvis ved riktig oppbevaring og en del grønnsaker kan forvelles og fryses. Jeg tenkte ikke akkurat på å dyrke korn, men grønnsaker, korn er det vel de færreste som dyrker til eget bruk. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte rundt 6000. En person. Seriøs cola avhengig.

Anonymkode: 469e5...8d7

Uten cola da?

Anonymkode: f8f1c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte rundt 6000. En person. Seriøs cola avhengig.

Anonymkode: 469e5...8d7

Kjenner meg igjen. Bruker ekstremt mye penger fordi jeg er colaavhengig.  Jeg forsøker å slutte med avhengigheten men det er ikke lett. Det påvirker humøret til de grader. Forsøker å drikke vann med kullsyre med noe tilsatt i istedet. 

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke NORSKE epler gode nok til å spise?

Anonymkode: f8f1c...5b4

Jo sikkert, men jeg liker dem ikke til å spise direkte.  De er gode i matlaging.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte rundt 6000. En person. Seriøs cola avhengig.

Anonymkode: 469e5...8d7

Hvor mye penger bruker du på cola?  6000 kr. for en person er mye hvis ikke du spiser en god del på restauranter.

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

Man kan jo fryse ned kjøtt og fisk da, fiske gjør man vel hele året forøvrig. :) Rottgrønnsaker holder seg i månedsvis ved riktig oppbevaring og en del grønnsaker kan forvelles og fryses. Jeg tenkte ikke akkurat på å dyrke korn, men grønnsaker, korn er det vel de færreste som dyrker til eget bruk. :D 

Det er lurt å kjøpe kjøtt når det er tilbud og fryse ned. Maten får man bruk for før eller siden :)

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

Man kan jo fryse ned kjøtt og fisk da, fiske gjør man vel hele året forøvrig. :) Rottgrønnsaker holder seg i månedsvis ved riktig oppbevaring og en del grønnsaker kan forvelles og fryses. Jeg tenkte ikke akkurat på å dyrke korn, men grønnsaker, korn er det vel de færreste som dyrker til eget bruk. :D 

For min del kan det godt hende at noen fisker i ishull:).  Det trenges likevel tilbehør til fisken.  Poteter, gulerøtter og kålrot kan ha vært dyrket i fjor, men hva med smør?  Ja ja hvis man har kuer og lager sin egen smør så lar det seg gjøre.  Hvis de har sauer kan de lage fårikål, men hvordan oppbevarer de kål for å bruke i januar?  Hvis de har en god jordkjeller så går det vel an:P

De må dyrke korn for å ha brød til frokost og da bruker de kanskje litt penger på gjær:lol:

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lurt å kjøpe kjøtt når det er tilbud og fryse ned. Maten får man bruk for før eller siden :)

Anonymkode: 8e79a...884

Ja veldig lurt hvis man driver et bruk og slakter innimellom:)

Anonymkode: 488f8...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger bruker du på cola?  6000 kr. for en person er mye hvis ikke du spiser en god del på restauranter.

Anonymkode: 488f8...f4b

Cola er ganske dyrt. Jeg bruker ekstremt mye på cola i måneden. Ca 40 kroner dagen. Og det blir mye  

Anonymkode: 8e79a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cola er ganske dyrt. Jeg bruker ekstremt mye på cola i måneden. Ca 40 kroner dagen. Og det blir mye  

Anonymkode: 8e79a...884

Det blir 4800 på mat. Det er også ganske mye.

Anonymkode: 618fa...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...