Sønnavind Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 Hei. Hva er erfaringene her inne med medisiner mot angst og panikkangst og påfølgende fortvilelse og nedstemthet? Har en tidligere erfaring med Efexor brukt over en lang periode på flere år, men på relativt lav dose. Seponerte disse pga tilbakevennende angst ifm svelgeubehag og blant annet tinnitus/øresus (eller mer hodesus) og skjelving, uten at dette ble noe bedre av å prøve kutte denne medisinen. Har prøvd å starte på Cipralex men holdt bare ei uke pga sterk angst, uro og panikkangst. Etter et anfall for noen dager siden, med oppkast og intens redsel/smerte/uro ble jeg helt nummen i ene hånda og den har jeg ikke fått helt følelsen tilbake i. Virker som det nesten 'kortslutning' fullstendig i hodet og nervesystemet pga den intense angsten. Våkner ellers opp med intens angst flere ganger om natta. Nå har psykiater jeg går til gitt meg lamictal som jeg skal bruke og sobril som brannslukker. Føler sobril hjelper der og da, men blir bare verre når den går ut av kroppen. Spørsmålet er om jeg skulle prøvd å fortsette med Cipralex, eller prøvd Zoloft istedet. Evt. startet igjen med Efexor som har vært brukt i mange år før men som jeg likavel hadde en del angst med, dog i lav dose. Det kan være at annen medisin også er hensiktsmessig. Hører gjerne erfaringer der ute i en utfordrende tid. 0 Siter
Bergogdal Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 Tidligere ble det gitt benzodiazepiner under opptrapping av ssri som fast prosedyre. I alle fall i følge en eldre dansk psykiater jeg snakket med. Synes du skulle fortsette med cipralex og for eksempel en forsiktig men fast dose sobril i en måned. 0 Siter
Sønnavind Skrevet 2. februar 2019 Forfatter Skrevet 2. februar 2019 2 timer siden, Bergogdal skrev: Tidligere ble det gitt benzodiazepiner under opptrapping av ssri som fast prosedyre. I alle fall i følge en eldre dansk psykiater jeg snakket med. Synes du skulle fortsette med cipralex og for eksempel en forsiktig men fast dose sobril i en måned. Dette høres i grunn fornuftig ut. 0 Siter
Sønnavind Skrevet 2. februar 2019 Forfatter Skrevet 2. februar 2019 (endret) 3 timer siden, Bergogdal skrev: Tidligere ble det gitt benzodiazepiner under opptrapping av ssri som fast prosedyre. I alle fall i følge en eldre dansk psykiater jeg snakket med. Synes du skulle fortsette med cipralex og for eksempel en forsiktig men fast dose sobril i en måned. Dette høres fornuftig ut, men er også skeptisk til benzo over tid og angst ved seponering av denne. Men av to onder er kanskje dette best for å få kommet i gang med SSRI litt mindre smertefullt. Endret 2. februar 2019 av Sønnavind 0 Siter
Bergogdal Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, Sønnavind skrev: Dette høres fornuftig ut, men er også skeptisk til benzo over tid og angst ved seponering av denne. Men av to onder er kanskje dette best for å få kommet i gang med SSRI litt mindre smertefullt. En forsiktig dose tatt 3 ganger for dag vil for de fleste være greit å slutte med. Målet vil være at effekten av ssri skal slå inn før avslutning av sobril. Men du må få en lege med på dette selvfølgelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.