Gå til innhold

Hypomani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg være i en hypomani til tross for at jeg sover 8 timer hver natt? Jeg føler at jeg er "der" og alt stemmer unntatt det med søvn.

Anonymkode: 8d0fc...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig jeg tramper i baret nå, men jeg blir litt oppgitt over at det er ANDRE som skal bestemme eller finne ut av om en er hypoman, eller ikke. Det er jo bare DU som vet hvordan det er å være hypoman for deg. Så jeg drister meg til å si at du nok er hypoman hvis du kjenner igjen alle symptomene, bortsett fra det med søvnen. At det med lite søvn nødvendigvis ikke behøver å være en del av kriteriene for hypomani. Men det er fullt mulig at jeg tar feil her. 

motorPrøysen
Skrevet

Ja, det kan det. Redusert behov for søvn må ikke være tilstede, selv om det er vanlig.

Skrevet
7 timer siden, motorPrøysen skrev:

Ja, det kan det. Redusert behov for søvn må ikke være tilstede, selv om det er vanlig.

Ok takk, det var det jeg lurte på.

Skrevet

Jeg har tenkt på om svaret mitt kunne misforstås, ts. Med ANDRE så mente jeg behandlere, og evt. familie og venner. Ikke forumbrukere. 

Husker nemlig at jeg var hypoman en gang, men at psykepleieren ikke kunne se det. Da ble jeg irritert, for hun kunne da ikke vite bedre enn meg om jeg var hypoman, eller ikke! Jeg hadde flere symptomer, nok til å kalle det hypomani. Men så sitter det neket (ja, jeg tenkte at hun var et nek den gangen 😉) og sier at hun ikke kan se/merke at jeg er hypoman, og det basert på en halvtimes møte! 

Så poenget mitt var altså at en kjenner seg selv best, og som regel vet om en er hypoman eller ikke. Jeg har dog opplevd at jeg ikke har skjønt det før etter at jeg har kommet ut av det igjen, da. 

Skrevet

Jeg har opplevd lignende, men jeg tror det handler om at ap demper det. 

Skrevet
7 timer siden, Anbr42 skrev:

Jeg har tenkt på om svaret mitt kunne misforstås, ts. Med ANDRE så mente jeg behandlere, og evt. familie og venner. Ikke forumbrukere. 

Husker nemlig at jeg var hypoman en gang, men at psykepleieren ikke kunne se det. Da ble jeg irritert, for hun kunne da ikke vite bedre enn meg om jeg var hypoman, eller ikke! Jeg hadde flere symptomer, nok til å kalle det hypomani. Men så sitter det neket (ja, jeg tenkte at hun var et nek den gangen 😉) og sier at hun ikke kan se/merke at jeg er hypoman, og det basert på en halvtimes møte! 

Så poenget mitt var altså at en kjenner seg selv best, og som regel vet om en er hypoman eller ikke. Jeg har dog opplevd at jeg ikke har skjønt det før etter at jeg har kommet ut av det igjen, da. 

Det er jeg helt enig i. Det er bare det at jeg går på en smell hver gang og jeg har nylig fått diagnosen, så derfor er det mye som jeg ikke forstår. Det er jeg som kjenner meg selv best, men jeg ønsker å forstå meg selv bedre ved å høre med andre om det. 

Det må ha vært veldig frustrerende og ikke bli trodd og ingen som ikke kjenner deg over tid kan uttale seg om det vil jeg tro.

Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men det er meget sjelden at en hypomani ikke er merkbar for de som kjenner en meget godt.

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men det er meget sjelden at en hypomani ikke er merkbar for de som kjenner en meget godt.

Ts her, har du noe å tilføye ang. dette med søvnen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...