Gjest bekymret venninne Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hei jeg var veldig i tvil på hvor det passet seg her å spørre om slikt. men jeg antar dette var det mest korrekte. jeg har ei venninne som har problemer med mat, hun får hjelp men hvor mye hun tar imot er jeg usikker på. men har blitt mer usikker på hvor mye hun får i seg, hvis hun i det hele tatt spiser. jeg vet at hun på skolen drikker litt cola light men ellers så ser jeg ikke henne 'spise' på annet enn tyggis. hvor lenge kan hun klare å holde seg ' på beina' hvis det er bare dette hun får i seg? Bekymret venninne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nedia Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Vel, ikke så veldig lenge.... Du burde kanskje prøve å snakke med henne? Bare sånn forsiktig, om hvordan det går og sånn.... om hun føler at hun får den hjelpen hun trenger ogsånn.... kanskje? Men siden hun får hjelp, så er kanskje det beste du gjør bare å vise at du er glad i henne, at du bryr deg og... ja. Ikke la deg skremme. Venner kan skjeldent gjøre så mye, men de er en veldig god ting å støtte seg til, hvis du skjønner. Venner kan aldri behandle, da blir det ofte tull. Desverre. Men... altså... ja. Håper dette gir noen mening....? Skulle ønske du var min veninne! stor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret venninne Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Vel, ikke så veldig lenge.... Du burde kanskje prøve å snakke med henne? Bare sånn forsiktig, om hvordan det går og sånn.... om hun føler at hun får den hjelpen hun trenger ogsånn.... kanskje? Men siden hun får hjelp, så er kanskje det beste du gjør bare å vise at du er glad i henne, at du bryr deg og... ja. Ikke la deg skremme. Venner kan skjeldent gjøre så mye, men de er en veldig god ting å støtte seg til, hvis du skjønner. Venner kan aldri behandle, da blir det ofte tull. Desverre. Men... altså... ja. Håper dette gir noen mening....? Skulle ønske du var min veninne! stor klem fra ville bare si tusen takk for svaret du gav meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnien Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Vel...er enig med svaret fra Nedia. Vis at du bryr deg og er bekymret for henne, men ikke bli hysterisk det gjør bare vondt verre. Fortell henne at hvis hun plages med noe så er du der hvis hun trenger noen å snakke med. Hvis det bare blir verre, så bør du kanskje ta en litt mer alvorligere prat med henne, og kanskje søke litt hjelp av fagfolk på dette området, helsesøster/lege e.l...men først og fremst: Snakk med henne!! ønsker deg lykke til.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei, Synes de andre her har gitt deg gode svar, og jeg har ikke noe mer å legge til. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.