Gjest elina777 Skrevet 31. mars 2019 Skrevet 31. mars 2019 Men bruker xeplion. Er det likevel fare for mani? 0 Siter
kupton Skrevet 1. april 2019 Skrevet 1. april 2019 Sykdomsforebygging/beskyttelse er ikke enten/eller. For en med BP1 er det alltid en fare/risiko for mani. Med kun Xeplion er risikoen lengt mindre enn umedisinert. Med Xeplion + litium er risikoen ytterligere redusert. 0 Siter
ISW Skrevet 1. april 2019 Skrevet 1. april 2019 En medisin som i en del studier har vist god effekt mot mani, som verken gir nevneverdig med psykiatriske bivirkninger eller vektoppgang, er Verapamil (Isoptin). I likhet med propranolol som jeg nevner en del, er det egentlig en medisin mot hjerterytmeforstyrrelser, men med den tilleggseffekt at den kan brukes på psykiatrisk indikasjon. 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 4. april 2019 Skrevet 4. april 2019 Nei, det gikk ikke uten litium. Følte nærvær hele natta med mine åndelige livsveiledere og satan og absurde ord og fraser gjentok seg i hodet mitt. Fikk innleggelse og får litium igjen. Et mega nederlag. Tilbake til den uutholdelige tørsten. 0 Siter
Gjest franklyscarlet Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 På 1.4.2019 den 15.43, issomethingwrong skrev: En medisin som i en del studier har vist god effekt mot mani, som verken gir nevneverdig med psykiatriske bivirkninger eller vektoppgang, er Verapamil (Isoptin). I likhet med propranolol som jeg nevner en del, er det egentlig en medisin mot hjerterytmeforstyrrelser, men med den tilleggseffekt at den kan brukes på psykiatrisk indikasjon. Interessant. Det vil jeg sjekke ut😊😊 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.