Gå til innhold

Visninger og valg av leietakere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og kjæresten min leter etter leilighet. For noen dager siden fikk jeg beskjed om at vi kunne komme på visning men jeg måtte jobbe. Jeg har mye vakter på kveldene og dermed klaffer det seg ikke så lett.  Kjæresten min gikk på visningen. Men det virket som om utleieren synes det var rart at jeg ikke kom. 

Jeg tenker også på dette med valg av leietakere. Og om det er stor kamp om hver leilighet? Noen som har drevet med dette eller vet litt om det ? 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du sier grunnen tenker jeg det er greit.

Anonymkode: 39856...c23

Han gikk og sa grunnen til at jeg ikke kunne komme. Vi var uansett to som skulle bo der: han og meg. Han fikk se leiligheten men det virker som om de ikke ville leie til oss. Utleieren sa at jeg kunne komme på visning i etterkant.  Og jeg takket ja til det. Men så avlyser han rett før og sier at jeg heller kan komme på visning en annen dag. Nå er det gått to dager. Fortsatt ikke hørt noe. Jeg tenkte at vi mulig gjorde feil med at bare han stilte på visningen. Og at begge bør stille. Kjipt for leiligheten høres perfekt ut for oss... 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har leid ut to ganger. Den første gangen valgte jeg en dame som var i 50+ års alderen, og jobbet som bibliotekar. Hun var strålende som leietager, alt i orden. Neste gang fikk jeg en elendig leietager, som syntes å tro husleie var noe man kunne betale når det passet. Bare tull med henne.

 

Da jeg hadde visninger kom det mye folk. Det var en sterk kandidat som jeg hadde tenkt å leie til, så tilbød jeg meg å kjøre han hjem, da luktet jeg alkohol av ånden hans. Det var nok til att jeg droppet han. Det er mye trynefaktor tror jeg. Nå skal jeg uansett ikke leie mer ut, men skulle jeg gjort det i dag, tror jeg at jeg ville tatt en kredittsjekk.

 

 

Anonymkode: dc9f5...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egentlig tror jeg bare det går på hvem som virker som solid betalere, og som man liker. Ikke mer komplisert enn det. Jeg har selv vært leietager, og sleit med å få noe. Glemte det i svaret mitt over.

Anonymkode: dc9f5...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten min leter etter leilighet. For noen dager siden fikk jeg beskjed om at vi kunne komme på visning men jeg måtte jobbe. Jeg har mye vakter på kveldene og dermed klaffer det seg ikke så lett.  Kjæresten min gikk på visningen. Men det virket som om utleieren synes det var rart at jeg ikke kom. 

Jeg tenker også på dette med valg av leietakere. Og om det er stor kamp om hver leilighet? Noen som har drevet med dette eller vet litt om det ? 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Jeg leier ut en hybelleilighet til litt under markedsleie, og har store mengder interesserte leietakere. Kan stort sett velge og vrake. Om ting ellers var ok, tror jeg ikke det ville være avgjørende om bare én av to kom på visning. Men om man samtidig har annen/andre leietakere på hånden, kan det kanskje for noen være tungen på vektskålen.

 

Ring og hør da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

men skulle jeg gjort det i dag, tror jeg at jeg ville tatt en kredittsjekk.

Anonymkode: dc9f5...e98

Er ikke lov, kun utleiefirmaer som får lov til det

Anonymkode: 74507...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han gikk og sa grunnen til at jeg ikke kunne komme. Vi var uansett to som skulle bo der: han og meg. Han fikk se leiligheten men det virker som om de ikke ville leie til oss. Utleieren sa at jeg kunne komme på visning i etterkant.  Og jeg takket ja til det. Men så avlyser han rett før og sier at jeg heller kan komme på visning en annen dag. Nå er det gått to dager. Fortsatt ikke hørt noe.

Push litt på da.

Anonymkode: fb6f3...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten min leter etter leilighet. For noen dager siden fikk jeg beskjed om at vi kunne komme på visning men jeg måtte jobbe. Jeg har mye vakter på kveldene og dermed klaffer det seg ikke så lett.  Kjæresten min gikk på visningen. Men det virket som om utleieren synes det var rart at jeg ikke kom. 

Jeg tenker også på dette med valg av leietakere. Og om det er stor kamp om hver leilighet? Noen som har drevet med dette eller vet litt om det ? 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Jeg ville nok helst truffet dere begge før jeg hadde bestemt meg for om dere skulle få leie eller ikke. Kanskje hadde du vært av den typen som var skikkelig ustelt og som tenner den neste røyken med den forrige... Det kan jo ikke han vite.

Det er null problemer å få tak i leietakere i alle fall, det er helt sikkert. Vi orket ikke styret med å sette inn annonse og få ørtogførti henvendelser så vi endte opp med å kontakte de som hadde satt inn "Leilighet ønskes"-annonser i stedet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Push litt på da.

Anonymkode: fb6f3...bae

Det som skjedde var at kjæresten min gikk på visningen. Utleier ønsket at jeg skulle komme. Og vi avtalte ny dag.  Vi trodde vi skulle på ny visning og kjæresten min kontaktet utleier og spurte om den fortsatt var ledig og om visningen gikk som planlagt. Utleier svarte ikke. Kjæresten forsøkte ringe utleier før visning men ingen svar. Jeg får inn på finn mens vi står utenfor huset hans. Og leser at utleier skriver til meg at de er opptatt og at jeg kan få se på leiligheten en annen dag. Deretter hører vi ingenting mer. Jeg synes at han kunne gitt en tilbakemelding. Jeg begynte å lure på hvorfor utleier ikke ga et svar. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svarte at jeg var interessert men ingen svar skulle det stå. Synes det var rart at utleier ikke svarte kjæresten min på mobilen. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg ville nok helst truffet dere begge før jeg hadde bestemt meg for om dere skulle få leie eller ikke. Kanskje hadde du vært av den typen som var skikkelig ustelt og som tenner den neste røyken med den forrige... Det kan jo ikke han vite.

Det er null problemer å få tak i leietakere i alle fall, det er helt sikkert. Vi orket ikke styret med å sette inn annonse og få ørtogførti henvendelser så vi endte opp med å kontakte de som hadde satt inn "Leilighet ønskes"-annonser i stedet. :) 

Kan jo være at vi gikk i glemmeboken hvis det er ganske mange å velge om. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo være at vi gikk i glemmeboken hvis det er ganske mange å velge om. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Kan godt tenkes, om det er mange gode leietakere å velge i så gidder nok ikke utleier vente til dere har tid til å komme på visning. Han får jo leid ut uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan godt tenkes, om det er mange gode leietakere å velge i så gidder nok ikke utleier vente til dere har tid til å komme på visning. Han får jo leid ut uansett.

Nei det var ikke sånn. Utleier avtalte tid med oss. Men han skulle noe annet plutselig. Og tilbydde meg å komme en annen dag. Og så spør jeg om å få komme annen dag og da svarer han ikke. 

Kjæresten hadde vært å sett leiligheten men utleier ville treffe meg også. Men så ut som om han fikk kalde føtter og trakk seg. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det var ikke sånn. Utleier avtalte tid med oss. Men han skulle noe annet plutselig. Og tilbydde meg å komme en annen dag. Og så spør jeg om å få komme annen dag og da svarer han ikke. 

Kjæresten hadde vært å sett leiligheten men utleier ville treffe meg også. Men så ut som om han fikk kalde føtter og trakk seg. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Det dukket vel opp noen andre som var interessante sikkert og så gikk leiligheten til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan godt tenkes, om det er mange gode leietakere å velge i så gidder nok ikke utleier vente til dere har tid til å komme på visning. Han får jo leid ut uansett.

Men hvis det er stor kamp om hver leilighet så behøves jo det ikke være med inntrykk av meg eller kjæresten å gjøre. Det kan være at vi kom i glemmeboken fordi det er mange som vil ha den. Men kjæresten ble skuffet over at han ikke svarte. Han kunne sagt et nei eller ja . Kjæresten hadde tross alt vært å sett leiligheten. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det dukket vel opp noen andre som var interessante sikkert og så gikk leiligheten til dem.

Ja hvis det er stor kamp om leiligheten så har det mulig dukket opp andre. Men jeg synes uansett at det er høflig å svare med tanke på at kjæresten hadde nettopp vært å sett leiligheten. Kunne sagt et nei. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis det er stor kamp om hver leilighet så behøves jo det ikke være med inntrykk av meg eller kjæresten å gjøre. Det kan være at vi kom i glemmeboken fordi det er mange som vil ha den. Men kjæresten ble skuffet over at han ikke svarte. Han kunne sagt et nei eller ja . Kjæresten hadde tross alt vært å sett leiligheten. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Enten så får dere ringe i morgen og si at dere kan komme NÅ og se på den dersom den fremdeles er ledig, eller så får dere bare legge dette bak dere og passe på at dere går begge to på neste visning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Enten så får dere ringe i morgen og si at dere kan komme NÅ og se på den dersom den fremdeles er ledig, eller så får dere bare legge dette bak dere og passe på at dere går begge to på neste visning. :) 

Enig. Det ble rotete med en på visning. Vi må gå begge på visning heretter. 

Vi ringer ikke. Kjæresten forsøkte to / tre ganger uten å få svar. Han sendte en melding om den men fikk aldri svar. Kjæresten følte at han pratet så fint med utleier på visning så han ble litt skuffet  

Men pleide du å ignorere dem som har vært på visning ? Synes at han kunne svart.  Men heretter går vi begge på visning. :) og nå leter vi etter noe annet. 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Xtra skrev:

Jeg leier ut en hybelleilighet til litt under markedsleie, og har store mengder interesserte leietakere. Kan stort sett velge og vrake. Om ting ellers var ok, tror jeg ikke det ville være avgjørende om bare én av to kom på visning. Men om man samtidig har annen/andre leietakere på hånden, kan det kanskje for noen være tungen på vektskålen.

 

Ring og hør da vel!

Er synd det skal være vanskelig å finne leilighet. Men håper på at vi finner en. Høres ut som om det er utleiers marked... 

Anonymkode: f6bc9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...