Gå til innhold

Proteinberiket spagetti

Gjest GI

Anbefalte innlegg

Har lest i boka naturlig slank at proteinberiket spagettei ikke har så høy glykemisk indeks, men jeg har ikke funnet det hverken i matvarebutikker eller på en helsekostbutikk jeg var i. Noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i det, har det noe spesielt namn?

Takk for evt. svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke navnet på spaghettien, men jeg pleide å spise den før. Da fant jeg den i utenlandske matvarebutikker på Grønland/Tøyen, der har de mest utvalg i pasta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Spaghetti av durumhvete har vel lav GI - det står jo såfall utenpå pakken - og det finnes mange forskjellige typer. Den ferske pastaen er vel av durumhvete feks.

Proteinberiket aner jeg ikke hva er .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaghetti av durumhvete har vel lav GI - det står jo såfall utenpå pakken - og det finnes mange forskjellige typer. Den ferske pastaen er vel av durumhvete feks.

Proteinberiket aner jeg ikke hva er .....

Hei PunkyB,

"Proteinberiket" betyr, i praksis, bare at de ikke har fjernet insektene fra durumhveten, slik at de også er en del av pastaen.

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Hei PunkyB,

"Proteinberiket" betyr, i praksis, bare at de ikke har fjernet insektene fra durumhveten, slik at de også er en del av pastaen.

;-)

Med vennlig hilsen

hehe

Er det derfor den har litt forskjellig farge og da ? Alt etter hvilke insekter som sitter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Er det derfor den har litt forskjellig farge og da ? Alt etter hvilke insekter som sitter på?

Nettopp! :-)

Det varierer selvsagt med sesongen også, og hvor langt insektene har utviklet seg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...