Gjest sebastian Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 i forbindelse med opptak til skole skal jeg igjennom fysiske seleksjonstester, slik som svømming, styrke og 3000 m løp( i denne rekkefølge). Disse testene skal utføres på en dag. I denne forbindelse har jeg to spørsmål: Hvor mye vil de idrettslige prestasjonene reduseres da alle testene følger hverandre, og man ikke får nødvendig restitusjon. Den siste tiden har jeg toppet formen mot disse testene (trener 1-2 ganger daglig gjennom hele året), men desverre fikk jeg influensa nå to uker før seleksjonsdagen. Hva vil være mest gunstig for meg når det står mellom å bli 110 % frisk før jeg begynner treningen igjen, eller å begynne forsiktig når man merker at sykdommen har passert sitt toppunkt. Hvis jeg må vente til kroppen er 110%, vil dette være nært forestående testen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 sebastian. Når du har trent såpass bra som du beskriver, behøver ikke en slik infeksjon ikke bety så mye bare du får en uke på deg til å komme i aktivitet igjen. Men sett ikke igang for tøft de første dagene. I din alder behøver tester som kommer tett på hverandre ikke bety noe særlig negativt for ytelsene. Etter hver test er det viktig med drikke og karbohydrater umiddelbart, samtidig som du bør holde deg varm med godt med klær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.