Gå til innhold

Litium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt anbefalt å starte med Litium, men kjenner at jeg er skeptisk pga bivirkninger. Kan jeg be om å få prøve noe annet, f.eks.Lamictal og antipsykotika, kun antipsykotika eller Wellbutrin? Er disse "snillere" enn Litium? Jeg er overvektig, så jeg har heller ikke godt av å gå videre opp i vekt.

Anonymkode: 8a32b...53a

Videoannonse
Annonse
Gjest franklyscarlet
Skrevet

Hei! Jeg utsatte å prøve litium lenge. Var redd for bivirkninger, og prøvde «alt annet» først. For mitt vedkommende var litium den beste medisinen, og den med færrest bivirkninger. Jeg var redd for vektøkning, men jeg har ikke gått opp i vekt på litium. Var kvalm i oppstartsfasen, og drakk mye vann og tissa mye. Det var det eneste. Personlig fikk jeg mye mer plagsomme bivirkninger av Antiepileptika, Wellbutrin og AP :) 

- Men det er meg, da. Jeg var i alle fall mer redd for å prøve litium enn nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Hei! Jeg utsatte å prøve litium lenge. Var redd for bivirkninger, og prøvde «alt annet» først. For mitt vedkommende var litium den beste medisinen, og den med færrest bivirkninger. Jeg var redd for vektøkning, men jeg har ikke gått opp i vekt på litium. Var kvalm i oppstartsfasen, og drakk mye vann og tissa mye. Det var det eneste. Personlig fikk jeg mye mer plagsomme bivirkninger av Antiepileptika, Wellbutrin og AP :) 

- Men det er meg, da. Jeg var i alle fall mer redd for å prøve litium enn nødvendig.

Det høres betryggende ut. Har du brukt de lenge?

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, franklyscarlet skrev:

I to og et halvt år :)

Hvor raskt merket du bedring?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, franklyscarlet skrev:

I løpet av seks uker,, ca.

Det var ikke så veldig lenge heldigvis. Hvordan merket du forbedringen?

Gjest elina777
Skrevet

Har brukt litium siden 2004, blir veldig tørst

Gjest franklyscarlet
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke så veldig lenge heldigvis. Hvordan merket du forbedringen?

Jeg ble mer mitt normale «jeg». Har heller ikke blitt helt manisk mens jeg har tatt litium. Det slet jeg mye med før. Blir fortsatt hypoman, da, men det går liksom ikke for langt.

Gjest elina777
Skrevet

Litium har fjernet all smerten og selvmordstankene 

AnonymBruker
Skrevet

Alt det dere sier om Litìum gjør at jeg vil gi det et forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...