Gå til innhold

Sterk og invalidiserende følelsesfobi - finnes det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes dette, og er det noe behandlere er godt kjent med? 

Hvordan behandles det? 

Jeg finner ut jeg må ha det... 

Anonymkode: d75be...aaa

AnonymBruker
Skrevet

Har nådd grensen for hva jeg klarer å stå i. Orker ikke mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du en god artikkel å anbefale? Har googlet det tidllgere men ikke funnet gode svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover mye på dagtid fordi jeg ikke klarer å stå i følelser. Idag ble det to timer, selv om jeg ikke var trett. 

Skrevet

Jeg har affektfobi som er vanskelig å behandle siden det har fått pågå i veldig mange år, det er mulig for meg å bli bedre, men kan ta flere år og det kreves mye av meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å aldri mer prøve å slippe noen inn på meg og vise mer følelser. Jeg har smertelig fått erfare at dette er noe jeg ikke kan utsette meg selv og andre for mer. Men jeg prøvde og kjempet i mot, helt til siste slutt. Det har endt med at jeg har drevet ting i livet og personer som har betydd mye for meg vekk fra meg. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestemt meg for å aldri mer prøve å slippe noen inn på meg og vise mer følelser. Jeg har smertelig fått erfare at dette er noe jeg ikke kan utsette meg selv og andre for mer. Men jeg prøvde og kjempet i mot, helt til siste slutt. Det har endt med at jeg har drevet ting i livet og personer som har betydd mye for meg vekk fra meg. 

Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver, men det finnes kanskje flere varianter av affektfobi. Anbefaler deg å lese om affektfobi.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver, men det finnes kanskje flere varianter av affektfobi. Anbefaler deg å lese om affektfobi.

Hva mener du?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Jeg mener at min affektfobi utarter seg på annen måte enn din.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, kupton skrev:

Denne er meget god og på norsk. Den inneholder mye teori og vil kreve mye arbeid av en legperson, men den anbefales.

https://psykologtidsskriftet.no/fagartikkel/2013/08/affektfobi-terapi-prinsipper-naerme-seg-folelser-gjennom-gradvis-eksponering-i?redirected=1

Jeg har gitt opp (med god grunn), så jeg orker ikke å sette meg inn i den. Men jeg håper den vil være til nytte for andre.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fionys skrev:

Jeg mener at min affektfobi utarter seg på annen måte enn din.

Ok. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...